Reply on: Karol Nagy #11959:
Tu treba v prvom rade zmobilizovať sily a pomôcť každý ako vie. V prvom rade však napomôcť nejakou demonštráciou k odvolaniu primátora a prednostu. Tí nás budú podrážať kedy koľvek. V druhom rade treba spoločne s kompetentnými pomôcť vyriešiť aspoň provizorne dopravu v meste. Veď od pondelka už budú všetky deti v škole. Treba zabezpečiť nejaké školské autobusy. Som ochotná pomôcť s organizáciou protestných akcií, žiaľ neviem ako. Kto má záujem a nápad, ozvite sa.
matus77
Jednoducho by s tym autobusy nevykonkurovali. Nech je ako chce, stav trolejbusovej siete v BB je spatny v tom, ze je nedokoncena. MHD bude v BB zaujimava a pritiahne i viacej cestujucich, pokial poskytne system zakladnych liniek s pomerne slusnym intervalom, ktore prepoja cele mesto: Sasova - Nemocnica, Sasova - Foncorda (cez Slovenku), Sasova - Radvan (cez Slovenku), Sasova - Foncorda (cez Nam. Slobody), Zel. Stanica - Sasova, Zel. Stanica - Foncorda, Nemocnica - Radvan (cez Foncordu), Nemocnica - Zel. Stanica.
Tychto cca 8 zakladnych liniek proste musi bezat na jednom systeme a potom bude MHD zaujimava. Z toho vyctu je vidiet, ze inak nez autobusmi sa to dnes zabezpecit neda a na to vsadil SAD Zvolen, SAD BBDS dlhu dobu ponukal prestupny hybrid s par vlozenymi autobusovymi linkami, ktore to iba zneprehladnovali. Pokial trolejbusy nebudu jazdit ako zakladny system na ktory budu napojene busy na periferie je to cele zbytocne. Z hladiska odberu el. energie je napriklad vhodne, aby interval bol po cely den priblizne rovnaky a tym sa dosiahol maly rozdiel medzi spickou a sedlom, inak je ta prevadzka ekonomicky neefektivna.
Zaklad atraktivity MHD je:
v dostupnosti (jednoduchy taktovy interval delitelny 60),
v cene (napr. i zavedenim plnohodnotnej prestupnej tarify, ked je siet spatna a inak to nejde, ale BB je dost mala na prestupovanie),
v rychlosti (zacne byt zaujimava, pokial je preferovana pred IAD co najma v rannej spicke moze byt zaujimave, nastupovanie prednymi dvermi to kazi)
v prehladnosti (BB je typicke mesto, kde sa da bez vacsich problemov zaviest jednoduchy prehladny system zakladnych kmenovych liniek na trolejbusoch, par doplnkovych liniek a napajacich liniek z periferii postavenych na autobusoch tak, ze iba trolejbusy budu jazdit z jedneho konca na druhy cez centrum, autobusy budu doplnovat dopravnu obsluznost niektorych oblasti - napr. THK, Uhlisko, Stara sasova, Rudlova a pod. alebo budu napojovat periferiu na najblizsi vacsi dopravny uzol - napr. Podlavice - Slovenka, Badin - Hustak, Majer - Zel. stanica, Ulanka - Slovenka, Salkova - Zel. Stanica)
Takze ziaden konkurencny boj, ale jednotny system.
Ina vec je mat k tomu integrovany system so zvolenskou MHD spojeny vlakom, ale to je hudba buducnosti, ked sa naucia ako pritiahnut zakaznika k MHD...