Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Karol Nagy #11962:
Som za predlzenie licencie kludne az na 12 mesiacov, ako povodne navrhoval Kralik.
Za 6 mesiacov sa toho moc nestihne.
Je potreba podla mna zacat okrem sutaze aj pripravovat nove zmluvy medzi mestom a SAD BBDS o majetku tykajucom sa trolejbusovej dopravy a jeho prevode na nejaky novy subjekt, ktory bude mat na starosti prenajom tejto infratruktury pre aktualneho prevadzkovatela MHD, jeho udrzbu a spravu...
A to nepojde rychlo...
Ale inak principialne suhlasim s vasim navrhom...
Reply on: Karol Nagy #11961:
Myslim, ze by boli sialenci, keby to robili.
Jednoducho by s tym autobusy nevykonkurovali. Nech je ako chce, stav trolejbusovej siete v BB je spatny v tom, ze je nedokoncena. MHD bude v BB zaujimava a pritiahne i viacej cestujucich, pokial poskytne system zakladnych liniek s pomerne slusnym intervalom, ktore prepoja cele mesto: Sasova - Nemocnica, Sasova - Foncorda (cez Slovenku), Sasova - Radvan (cez Slovenku), Sasova - Foncorda (cez Nam. Slobody), Zel. Stanica - Sasova, Zel. Stanica - Foncorda, Nemocnica - Radvan (cez Foncordu), Nemocnica - Zel. Stanica.
Tychto cca 8 zakladnych liniek proste musi bezat na jednom systeme a potom bude MHD zaujimava. Z toho vyctu je vidiet, ze inak nez autobusmi sa to dnes zabezpecit neda a na to vsadil SAD Zvolen, SAD BBDS dlhu dobu ponukal prestupny hybrid s par vlozenymi autobusovymi linkami, ktore to iba zneprehladnovali. Pokial trolejbusy nebudu jazdit ako zakladny system na ktory budu napojene busy na periferie je to cele zbytocne. Z hladiska odberu el. energie je napriklad vhodne, aby interval bol po cely den priblizne rovnaky a tym sa dosiahol maly rozdiel medzi spickou a sedlom, inak je ta prevadzka ekonomicky neefektivna.
Zaklad atraktivity MHD je:
v dostupnosti (jednoduchy taktovy interval delitelny 60),
v cene (napr. i zavedenim plnohodnotnej prestupnej tarify, ked je siet spatna a inak to nejde, ale BB je dost mala na prestupovanie),
v rychlosti (zacne byt zaujimava, pokial je preferovana pred IAD co najma v rannej spicke moze byt zaujimave, nastupovanie prednymi dvermi to kazi)
v prehladnosti (BB je typicke mesto, kde sa da bez vacsich problemov zaviest jednoduchy prehladny system zakladnych kmenovych liniek na trolejbusoch, par doplnkovych liniek a napajacich liniek z periferii postavenych na autobusoch tak, ze iba trolejbusy budu jazdit z jedneho konca na druhy cez centrum, autobusy budu doplnovat dopravnu obsluznost niektorych oblasti - napr. THK, Uhlisko, Stara sasova, Rudlova a pod. alebo budu napojovat periferiu na najblizsi vacsi dopravny uzol - napr. Podlavice - Slovenka, Badin - Hustak, Majer - Zel. stanica, Ulanka - Slovenka, Salkova - Zel. Stanica)
Takze ziaden konkurencny boj, ale jednotny system.
Ina vec je mat k tomu integrovany system so zvolenskou MHD spojeny vlakom, ale to je hudba buducnosti, ked sa naucia ako pritiahnut zakaznika k MHD...
Reply on: Karol Nagy #11959:
Tu treba v prvom rade zmobilizovať sily a pomôcť každý ako vie. V prvom rade však napomôcť nejakou demonštráciou k odvolaniu primátora a prednostu. Tí nás budú podrážať kedy koľvek. V druhom rade treba spoločne s kompetentnými pomôcť vyriešiť aspoň provizorne dopravu v meste. Veď od pondelka už budú všetky deti v škole. Treba zabezpečiť nejaké školské autobusy. Som ochotná pomôcť s organizáciou protestných akcií, žiaľ neviem ako. Kto má záujem a nápad, ozvite sa.
Matus77,

si za alebo proti tej ponuke licencie len na 6 mesiacov tým, ktorí sú právoplatnými a (prakticky) neodňateľnými vlastníkmi (Hoci som konzultoval s právnikmi aj o vyvlastnení analogickom vyvlastneniu pody) prakticky všetkeho, čo súvisí s trolejbusovou dopravou v meste (okrem 2 vozidiel, ktoré patria mestu)?
Čo myslíte,

mala by vobec SAD BBDS záujem o akúkoľvek licenciu aj na dlhšie obdobie, ale len na trolejbusy - aj s dotáciami vo výške, akej sa im darilo si vydieračským sposobom (To hovoril aj prednosta M. Muroň) dosiaľ od mesta vymáhať?

Ak nie, aspoň sa ukáže v najpravdivejšom svetle, v akom sa ešte ani neukázala, ak o trolejbusovú licenciu stáť nebude.
Jednoznacne ako prve musia na hodinu bez kompromisu vyrazit Murona. Ked raz tu zmluvu SAD BBDS podpisal, tak ju podpisal, nejake kecy o moralke a ze mu ju niekdo ukradol nie su zaujimave. On tym, ze podpise zmluvu na prenajom niecoho, co uz je den prenajate inemu subjektu sa ukazal ako najvacsi lump a zlodej a len odkryl bezne praktiky pridelovania zakazok a podpisovania zmluv.

SAD BBDS a ich MHD bola hruza, kazdopadne bolo to mesto, kdo im schvaloval prispevky, kdo u nich objednaval dopravne vykony a ostatne ich i tlacil napriklad do systemu cipovych kariet. Sukromna firma, ktora si hladi zisku nebude sama zo svojho popudu instalovat tak narocny system, som presvedceny, ze to zase bola mala domov z mestskej kasy.

Na druhej strane Zvolen. Ked bude mat hned zajtra 35 autobusov, kde su soferi, kde su zastavkove oznacniky, kde je vyhlasena tarifa, kde su cestovne poriadky? Kde su tie autobusy co splnuju Euro4 - Tie sroty?

Mam jasny pocit, ze i SAD BBDS i SAD Zvolen klamu do ksichtu a smeju sa vedeniu naseho mesta a vsetkym nam skacu po hlavach. Je cas zamysliet sa preco to tak je. Jednoducho to nerobia z pasie, ale pretoze mozu a este su za to plateni. A to je ten pruser. Nic viac nic menej. Kdo im cpe tie prachy do kapsy neni az tak tazke uhadnut.

Z toho vyplyva, ze kym nevyrazia okamzite Murona a dalsich par ludi z vedenia mesta, ktori s oboma firmami jednali, ktori definuju zaujem mesta o dopravne vykony na zaklade ktorych vyhlasuju sutaz na nakup tych sluzieb, tak nepreukazu ani najmensiu ochotu problem riesit. Myslim, ze bud primator alebo poslanci by mali okamzite zauradovat... Dockame sa???
Čo by sa dalo spraviť okamžite?!

Dať licenciu na MHD aj pre SAD BBDS, ale len na 6 mesiacov za nejakých tvrdých podmienok. Napr.:

Prvý mesiac budú jazdiť bez akýchkoľvek dotácií (ZV jazdil 1. 1. zadarmo a aj teraz jazdí za "dumpingové ceny" - v pozitívnom zmysle.

Ďaľšie obdobie im bude mesto vykrývať straty tak ako ich transparentne aj pred odborníkmi dopravákmi z iných miest a z ústavov, univerzít preukážu.

Zaviažu sa, že do 6 mesiacov skončia definitívne a nebudú podnikať žiadne podobné kroky, ako od 1. 1. 2006 podnikajú, prípadne, že trolejbusy začnú odovzdávať ešte pred uplynutím tých 6 mesiacov.

Po 6 mesiacoch odpredajú celú trolejbusovú dopravu mestu - aj na splátky a za cenu, ktorá bude v polohe medzi znaleckým posudkom za cenu zariadení a vozidiel a medzi cenou, ktorú odhadnú znalci aj quzi arbitrážna komisia z odborníkov, za ktorú by sa dali vozidlá a rozobrané zariadenia, vrátane drótov aj podzemných káblov predať do iných miest.

PEVNE VERÍM, ŽE V ZÁUJME DOBRÝCH VZŤAHOV DO R. 2013 BY PROTI TÝMTO 6 MESIACOM A NÁSLEDNÉMU NÁSTUPU NOVÉHO PREPRAVCU MHD - DO R. 2013 LEN TROLEJBUSOV NEPROTESTOVAL ANI SAD ZV.

Za tento návrh som ochotný stáť s petíciou aj na námestí.
Reply on: jurius #11929:
Áno, v Ostrave trolejbusy aj autobusy vyzerajú super, ale ČSAD Ostrava s nimi nemá nič spoločné. Trolejbusy a celú MHD prevádykuje mestský DP Ostrava a prímestskú dopravu Connex. ČSAD Ostrava má len podobný názov, inak je to pokútna firmička so stomiliónovými dlhmi a nejasným pozadím, ktorá s autobusovou dopravou nikdy nič nemala. Takže "ako na to" nemajú odkiaľ vedieť, iba že by ich učili "odborníci" z BBDS...
Kilimanjaro,

kde si? Spomínal si, ak sa nemýlim, že by sa demonštranti za zachovanie trolejbusov mohli stretnúť aj v jedálni v Tescu. Máš tam niekoho? Mohol by si im dať aspoň petičný hárok a nalepiť niekde, napr. na dvere, ale aj na oficiálne inzeráty, že podpísať možno tam a tam?
Za Bystrickú elektrárenskú a dopravnú spoločnosť (BEADS)

Koreňom úrazu súčasných, predchádzajúcich, ale zaručene aj nasledujúcich problémov MHD v Banskej Bystrici jej jej privatizácia koncom minulého storočia. Také harakiri nespáchala Bratislava, Košice, Prešov, Žilina a mnohé iné mestá (Vymenoval som len tie mestá, ktoré úspešne prevádzkujú aj trolejbusovú dopravu, projektujú a budujú nové trolejové vedenia)! Už len pomyslenie privatizovať čokoľvek vlastníkovi, ktorý od začiatku vyžaduje dotácie od mesta, štátu a pod. je absurdné. SAD BBDS sa chovala samozrejme zo svojho pohľadu ekonomicky. Žiadala ustavične vyššie dotácie na prevádzku MHD a žiadala aj mnohomiliónové investície od mesta. Zdá sa, že to prehnali. Predstavitelia mesta (SAD Zvolen tvrdí, že sa uspokojí so ziskom 300 tisíc ročne, čo však príde o rok, o dva je v nedohľadne...

Nepatrím k prvým, ktorí hlásajú, že východiskom v súčasnom stave je, aby trolejbusovú dopravu začalo prevádzkovať priamo mesto vo vlastnej akciovke. Chcem len navrhnúť, aby sa táto prípadne premenovala na Bystrickú elektrárenskú a dopravnú spoločnosť. Aby sa ponúkli drobné akcie aj občanom a samozrejme aj iným podnikateľom pri zabezpečení si trvalej majority mestom.

Náklady na elektrickú energiu nie sú pri trolejbusovej doprave rozhodujúcou zložkou nákladov na 1 km. Tieto a podobné údaje sú najmä zo strany SAD BBDS pomerne utajované. Celkové priemerné náklady na 1 km jazdy trolejbusu bývajú udávané na 40 až 80 Sk. Nedávno uviedol doterajší riaditeľ závodu MHD SAD BBDS Ing. Snopko náklady v BB na 57,50 (Ak si dobre pamätám. Z tých 57,50 Sk možno odhadnúť 5 - 10 Sk pre vodiča - zaslúžených alebo hodných zvýšenia. Koľko je však skutočný - nie účtovnícky zisk, koľko je z toho na vrcholný menežment... Vie asi len Pán Boh). Takéto porovnania pre všetkých 5 trolejbusových miest v SR by sa mali už dávno vyskytovať v tabuľkách, grafoch, začali sa po nich (konečne!) dopytovať aj niektorí poslanci MsZ BB. Samotné náklady na elektrickú energiu udáva Dopravný podnik Prešova na 7,17 Sk/ km oproti nákladom 10,19 Sk/ km, čo je priemerný náklad prešovských autobusov na naftu (Možno sú v tom zahrnuté aj oleje a iné mazivá). V Prešove však znižujú nasadenie trolejbusov v energetickej špičke (ktorá sa prakticky kryje s dopravnou špičkou), kedy je elektrina najdrašia. V BB k takýmto úsporám neprikročovali.

Oveľa výraznejšie zlacnenie trolejbusov by sme však mohli v BB dosiahnuť obnovením aj jedinej malej vodnej elektrárne, ktorá ešte pred druhou svetovou vojnou zásobovala celé mesto a fungovala asi do 70. rokov minulého storočia. Elektrárenský kanál je dodnes funkčný. Len je zakrytý. Preteká medzi Domom kultúry a hotelom Lux (pod parkoviskom) a tam, za cestou I. triedy aj ústi do Hrona.

Energeticky využiteľný je napr. aj rybník medzi Suchým vrchom a Králikmi. Veľmi nenáročné vybudovanie systémov malých vodných nadrží sa mi javí na plošinách bývalého kameňolomu. Zásobované by boli najmä prebytočnými vodami odvedenými po vrstevnici z hornej časti Laskomerského potoka. Malá elektráreň by bola samozrejme v údolí Bystričky (na jednej alebo na druhej strane 4 - prúdovej cesty). V údolí Bystričky je miesto na dve nádrže asi 4 hektárové. Vody z Bystričky by sa mohli v energetickom sedle (minime spotreby, pri najlacnejších dodávkach zo siete stredoslovenskej energetiky) prečerpávať do nádrží v bývalom lome. A samozrejme možno nájsť desiatky iných vhodných riešení. Problémy by mohli byť len s vlastníkmi pozemkov.

Štiavničanom tieklo do topánok pred vyše 200 rokmi. Nestíhali odčerpávať vodu z baní, ktorú nebolo možné odvádzať gravitačne (Neváhali ale ani budovať tzv. Dedičnú štôlňu - aj takmer celých sto rokov) čerpadlami na konský pohon. Vybudovali systém tajchov, o ktorých si aj dnes mnohí návštevníci myslia, že sú to prírodné jazerá, resp. obyčajné rybníky. Všetko sú to nádrže s pôvodným energetickým využívaním (Dnes nehanebne nevyužívané), keď ešte nebola výroba elektriny (Voda vytekajúca z nádrží priamo poháňala čerpadlá vyháňajúce vodu z baní!). Niektoré štiavnické tajchy boli vybudované aj tam, kde nebol ani najmenší potok! Boli, resp. sú zasobované vodou jarkami vybudovanými prevažne v smere vrstevníc a zachytávajúcich hlavne povrchovú dažďovú vodu. Sú európskym unikátom.

My máme v BB oveľa vhodnejšie prírodné podmienky! Nech je nám krátka plynová vojna medzi Ruskom a Ukrajinou tiež varovaním. SAD ZV sa oháňa ekologickými autobusmi na plyn. Odhliadnuc od toho, že aj tie produkujú jedovaté splodiny, zásoby plynu sú len na niekoľko desaťročí. Na to zabúdajú aj ekológovia horliaci za rýchlejšie odstavenie jadrových elektrárni a budovanie tzv. paroplynových. Zanechajme našim vnukom a ďaľším potomkom nové rybníky, rekreačné nádrže, keď možno také energetické využitie už nebudú potrebovať. Dnes možno malé vodné nádrže budovať aj najlacnejšou pracovnou silou, nezamestnanými, na ich aktivačnú činnosť prispieva EÚ. EÚ prispieva aj na takéto ekologické diela.

Tečie nám do topánok. Doslova, tým ktorí musia v týchto dňoch vyčkávať na zástavkach ťažko fungujúcej dopravy. Máme šancu dobudovať najlacnejšiu trolejbusovú dopravu v SR. O čo sme horší než Štiavničania pred 200 rokmi?
Reply on: Muscha #11954:
So slusnostou daleko nezajdes. Tvoj mail vobec nevyvolava emocie, dokonca si este trpezliva... Niesu bohovia, su sluzobnici, ktorych platime. Takto to treba brat. Aby ich ciny niesli aj dosledky musi byt aj KONTROLA= demonstracia. Napr. v BA sa ludia neboja ozvat, podat oznamenie, stazovat sa na patricnych uradoch. Ver mi, ze ked kazdy den budeme buchat na dvere magistratu, zosaleju.

Koncim s prispevkami, chcel som vyburcovat niekoho aby zacal organizovat protest. toto recnenie nema zmysel, cas v BA je drahy...
Niečo z mojej dnešnej emailovej pošty:
Vážený pán primátor mesta Banská Bystrica,

pokiaľ ste si nestihli uvedomiť Vaše postavenie v našom meste, sme ochotní Vám to pripomenúť. Ste primátorom platne zvolený občanmi Banskej Bystrice. Medzi Vaše povinnosti spadá aj zabezpečovanie potrieb pre občanov Banskej Bystrice a ich kontrola. Nestačí sa len ukázať na pódiu a povedať zopár slov.
Naša sťažnosť je zameraná na ustavičné problémy s dopravou v Banskej

Bystrici a jej okolí. Vy určite nepoužívate druh dopravy, ktorý používajú

desaťtisíce občanov Banskej Bystrice.

Preto Vám vysvetlíme, že my potrebujeme hromadnú dopravu na prepravu či už do zamestnania alebo k lekárovi. Nie každý je schopný a zdatný chodiť pešo a nie každý si môže dovoliť živiť auto.
Veríme, že si uvedomujete to, že vy ste tu pre nás a nie my pre Vás.
Žiadame Vás preto o okamžitú nápravu a odstránenie nedostatkov.
Myslíme, že alibizmus Vám ani nám v tejto situácii nepomôže a nájdete spôsob ako čo najrýchlejšie odstránite nedostatky vo verejnej hromadnej doprave! A žiadame, aby ste si dokázali Vy aj Vaši kolegovia priznať chybu!
Minulý rok SAD BB zrušila niektoré potrebné spoje – už to bolo dosť neuvážené nakoľko bolo zimné obdobie. Na chodníkoch v meste sa neodpratáva sneh ani po niekoľkých dňoch, takže dostať sa napríklad z Fončordy do Medeného Hámra pešo je problém.
Veríme a dúfame (je to takmer želanie), že toto bude posledný veľký problém, ktorý ste nám Vy a Vaši kolegovia, po určite veľkom úsilí, vyrobili.
Mali by ste tiež zvážiť Vaše odstúpenie z funkcie, nakoľko nezvládate jej vykonávanie!

zatiaľ trpezliví občania Banskej Bystrice
P.S. –Plne Vás chápeme, že za tých biednych 70 tisíc, inflačných slovenských korún, základného mesačného platu sa predsa nestrháte, napriek Vášmu silnému sociálnemu cíteniu. Aj to plne chápeme, že máte na háku čistenie mesta, Vás predsa všade vyváža služobné auto, ale stálo by to za to, zobrať sa s tou čriedou pricmrndávačov z MsÚ B. Bystrica a prejsť sa peši mesto zo sídliska Rúdlová Sásová na Fončordu a potom by ste porozumeli, prečo ľudia nadávajú.
/ Ešte jedna súkromná otázka – nemáte náhodou podiel v taxislužbách, ktoré Vašim prispením v týchto dňoch profitujú zo zahanbujúcej situácie v meste? /

Vaši budúci nevoliči
Reply on: Hero #11952:
No povedala by som to ináč: My všetci sa musíme o to pričiniť. Môj hlas je len ihla v kope sena. Navyše nech si všetci uvedomia, že v priemere každý občan tohoto mesta odvedie vďaka daniam tomuto štátu 50 tisíc ročne. V rodinnej kase o takej sume bežní ľudia rozhodujú ináč. Tu zdá sa, je to väčšine jedno. Keby to jedno nebolo, už by sme boli všetci pred Mestským úradom.
Reply on: Muscha #11949:
K tomu sa musis pricinit Ty a nie oni !!!!!!!! (aj Ty)
Reply on: inca #11946:
Pekne si to zhrnul. Kazdopadne by som vinu upieral na magistrat mesta=trestne oznamenia za ohrozenie verejneho zaujmu(MHD) + mobilizovat sa za odvolanie toho saska z MHD BB, atd. Inak ako zhromazdovanim sa v co najvacsom pocte nedocielime aby neschopni odstupili !!! Sami neodidu, v jednote je sila.

Myslim, ze peticie ako take su nanic, na slovensku este nikto na ich zaklade dobrovolne oneodstupil, a hlavne tie ktore ziadaju jednu alebo druhu sukromnu spol. aby sfuncnila MHD... Na sposob vyriesenia su plateni poslanci mesta, atd., my ziadajme jednoducho funkcnu MHD!!!!
kedysi starí bystricania vraveli
"za zivota v Bystrici, po smrti v nebi" ...

keby videli tento bordel tak sa obratia vsetci v hrobe

ti co chcete podpisovat peticie tak pouvazujte o tom, ci podpisete tu verziu, ktora podporuje tie spiny zo SADBB ...ktora "nedokazala" roky uzivit nasu MHD a stale tlacila toto mesto k vacsim dotaciam a nas k vyssim cenam.

btw.
1) preco mame tak malo penazi? kto si myslite, ze zacvakal zemne prace na EUROPE? mesto = my
2) zopakujem este, ze manazeri nasej SADky si nahadzali 100tisicove odmeny ...to aby ste mali predstavu, kde sa nasla ta strata ?
Ja sa len čudujem nášmu pánovi primátorovi Králikovi a pánovi prednostovi Muronovi, že ich nežerú funkcionárske stoličky. Mali už 1.1.2006 odstúpiť.
Reply on: mimi #11947:
A z MsÚ budú aj naďalej posielať za peniaze daňových poplatníkov svoju reklamnú kampaň ? http://www.bleskovky.sk/cl/10/98081/Primator_Banskej_Bystrice_ma_na_krku_trestne_oznamenie_
Jedna poznámka Sad Zv môže odstúpiť od zmluvy. Na povrch vyplával škandál s prenájmom autobusov, tým pádom sa patová situácia môže vliecť viac ako mesiac. sad Zv sa dostane do straty, obviní mesto za neplnenie dohody, zruší zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme a bude žiadať mesto o náhradu škody. Mesto bude bez MHD len Králik a spol budú aj nadalej pokojne sedkat na MSU a nič sa im nestane.
Fakty:
Na tlacovej konferencii SAD Zvolen konanej v pondelok 2.1.2005 povedal M. Muron, prednosta magistratu, ze na rokovaniach odcudzili zastupcovia BBDS zmluvu o prenajme busov na rok 2006 a ze s nou cosi chystaju. Este vecer v televizii rozpraval Ing. Korniet, ze v zmysle platnej zmluvy moze SAD BBDS vratit autobusy az 30. 1. 2006. O nejakej dalsej zmluve na rok 2006 ani slovo. Na tlacovej konferencii SAD BBDS konanej v utorok 3.1.2005 pan Vratny zamava zmluvou na rok 2006 a v emotivnom prejave obvini predstavitelov mesta z toho, ze podpisali zmluvu s dvomi subjekatami. Prejav je emotivny, chyta za srdce, ale posobi zbrklo a krivka na vsetky nozicky.
Fabulacia:
1. M. Muron klame a mesto skutocne podpisalo zmluvu so SAD BBDS. Pri bordeli v meste je to predstavitelne. Ale preco potom nepodpisalo aj licenciu na prevadzkovanie liniek MHD a preco to SAD BBDS oznamila az 3. januara. Prilis vela ale
2. M. Muron neklame, SAD BBDS skutocne ziskala jeden exemplar neplatnej zmluvy, alebo zmluvy urcenej na skartaciu,teraz ponechajme stranou ci ho ziskala kradezou, alebo nahodou. Keby s tym Muron nevysiel uz v pondelok, tak SAD BBDS moze cusat a zamava zmluvou az 30. januara ked si nadrzani zvolencania konecne pridu po autobusy. Zo strategickeho hladiska idealne.
Kedze Muron prehovoril v pondelok musela SAD BBDS improvizovat, konat skor a nevyznelo to prilis presvedcivo. Pritiahnute za vlasy ale mozne
3. Vsetci klamu. Tu dostava fabulacia siroky rozlet a netrufam si odhadnut ci prinesu najblizsie dni. Dnes ocakavam dalsiu tlacovku, tentokrat v podani mesta.

Fakty:
SAD BBDS ziadala od mesta na rok 2005 dotaciu 50 milionov SK. V sutazi na rok 2006 ponuklo mesto maximalne 40 milionov. SAD BBDS je vsak zrazu ochotna prevadzkovat MHD v roku 2006 za 31 milionov, to jest o 19, slovom DEVATNAST milionov lacnejsie, ako ziadala povodne. KDE NA TO CHCE VZIAT? Pocul som, ze hospodarsky vysledok SAD BBDS za rok 2005 je znacna strata.
Fabulacia:
1. SAD BBDS ziadala a bohuzial aj dostavala v minulych rokoch od mesta ovela viac, ako skutocne potrebovala. Jednoznacna chyba mesta
2. SAD BBDS podrobila hlbkovej analyze samu seba a nasla 19 milionov volne pohodenych na dvore. Argument, ze mesto ziska pri modernizacii trolejovej sekcie granty z EU je sice mozny, ale granty sa neziskavaju zo dna na den.
Takze zo strany SAD BBDS skor zazrak.

Fakty: Na tlacovej konferencii 3. januara Ing. Snopko potvrdil, ze SAD BBDS nielen nema licenciu na prevadzkovanie trolejbusov na rok 2006, ale ani o nu nepoziadala.
Otazka: Preco o nu nepoziadala? Kto ju vlastne vystavuje? Skutocne je to len taka bezvyznamna formalita? Ak ju nema, ako moze SAD BBDS pred mediami deklarovat, ze je OKAMZITE schopna pokryt dopravu na 100%

Na zaver: Pred par dnami sme tu na fore s Lukom debatovali ci bola sutaz na prevadzkovatela zrusena, alebo nie. Ing. Korniet na vcerajsej konferencii povedal, ze sutaz zrusena BOLA.

Na zaver II: Je mi ako bystricanovi zo vzniknutej situacie na vracanie. Jednoznacne sa ukazuje, ze prevadzka MHD vobec nie je stratova ked sa o nu zacinaju vsetci ruvat ako psi o kost. Obavam sa, ze sme bezmocnymi civilistami vo vojne, ktora nebude mat jednoznacneho vitaza a v ktorej sa pouzivaju zbrane coraz vacsieho kalibru

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.