Hlásenie o počasí a snehových stavoch ( ? ):
Sneží ako o život, ale paradoxne MHD premáva a v zásade aj načas. Zajtrajšiu akciu môže zastaviť jedine ďalší meter snehu
Sneží ako o život, ale paradoxne MHD premáva a v zásade aj načas. Zajtrajšiu akciu môže zastaviť jedine ďalší meter snehu

radob
Terajšie veľkoodberateľské sadzby sa skladajú z 2 podstatných zložiek: z platby za "výkon" (tzv. 1/4-hodinové maximum) a za "el. prácu" (kWh). Ak je odber elektriny počas dňa nerovnomerný, musíme zaplatiť pomerne veľkú čiastku za 1/4-hodinové maximum, ktoré využijeme teda len počas niekoľkých hodín. Ak by sme chceli platbu za el. energiu čo najviac optimalizovať, museli by sme počas celého dňa odoberať el. energiu rovnomerne. A tu je vlastne pes zakopaný: trolejbusovú dopravu teda treba prevádzkovať s takmer konštantným intervalom počas celého dňa a v špičkách zvýšené dopravné potreby riešiť posilovými autobusovými spojmi. Milí premúdri manageri zvolenskej SAD-ky, pouvažujte o tom. Chápem, že uvažovanie niekedy bolí. No cena nafty nie je až taká stála, že by sa dalo spoliehať na nejaké prevratné úspory zrušením trolejbusov z dlhodobého hľadiska. Okrem toho bude nemalé náklady stáť nákup nových autobusov, ktoré budú musieť odstavené trolejbusy nahradiť. Stojí za to, tieto zvýšené náklady vôbec platiť? Asi áno, ale len vtedy, ak sa "kompetentným" ujde čosi do vačku. Bohužiaľ, asi o toto ide predovšetkým, včakže? Šľak ma ide z takéhoto počínania trafiť. Nuž, aj preto sa na Slovensku máme tak, ako sa máme. Ale čo my s tým, obyčajní ľudia spravíme? Napríklad môžeme bojkotovať sklužby "jedinečnej Zvolenskej SAD-ky". Radšej sa viacerí kamaráti dohodneme, a pocestujeme spoločne autom, poprípade, ak je to možné, využijeme služieb ŽSR, aj keď nás to bude stáť viac času a peňazí...