chcem poďakovať T_m, že mi významne pomohol so zostavením petície, pretože moja hlavná inšpirácia a forma pochádza hlavne z petície v ML. Dikes
tiež papyrovi, ktorý síce o tom ešte asi nevie, ale jeho argumenty sú súčasťou celej petície - hádam nebude namietať ?
obsah petície - ešte nie je konečná. prosím napíšte mi, kto chce byť súčasťou petičného výboru. mimi, kami - hádam nevadí, že sa ešte osobne nepoznáme (zajtra na okružnej jazde ? ) luk?, s PIT-om sa ešte dohodnem.
Petícia
V zmysle Zákona č. 85/1990 Zb. O petičnom práve a Zákona č. 242/1998 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 o petičnom práve
Vážený Pán primátor a poslanci mesta Banská Bystrica,
nám všetkým, ktorí sme dolu podpísaní, záleží na zachovaní tichej a ekologickej dopravy v podobe trolejbusov.
Súčasné autobusy spaľujú približne 30 litrov (sólo = krátky autobus) a 45 litrov (kĺbový autobus) nafty na 100 kilometrov. Ak by mesto Banská Bystrica nahradilo svoje trolejbusové linky autobusmi, došlo by k významnému zvýšeniu emisií na území mesta.
Ekologický dopad prechodu na autobusy sa prejaví v podobe spálenia približne 467 492 litrov nafty ročne naviac. Spálenie tohto množstva nafty uvoľní tieto polutanty:
Oxid uhoľnatý je krvný jed. Oxid uhličitý je splodina metabolizmu človeka. Metán, známy ako bahenný či hnilobný plyn, je toxický. Aromatické uhľovodíky vyvolávajú rakoviny všetkých orgánových sústav. Sadze spôsobujú zaprášenie pľúc (antrakózu) a takisto vyvolávajú pľúcne nádory.
Ak by sme chceli nariediť tieto plyny na takú koncentráciu, aká je normami povolená pre pracovné prostredie človeka, potrebovali by sme ročne zhruba 125 miliárd litrov čistého vzduchu (125 miliónov metrov kubických). Toto množstvo zodpovedá ročnej produkcii 2,5 miliónov metrov štvorcových plochy zelených listov rastlín! Rozhodnutie zrušiť trolejbusy v Banskej Bystrici sa teda svojím ekologickým dopadom rovná vyrezaniu 1580 kusov storočných, 25 metrov vysokých bukov!
Banská Bystrica je mesto, ktoré má snahu byť centrom turistického ruchu v oblasti. Jedinečné prírodné podmienky, ktoré sa v okolí mesta nachádzajú je nutné chrániť a nie ich poškodzovať. Trolejbusy sú príkladom bezemisnej dopravy, ktorá chráni a nepoškodzuje životné prostredie a tak napomáha aj k zachovaniu jedinečnosti prírodného bohatstva. Taktiež trolejbusy eliminujú vplyvy mesta na zdravie jeho obyvateľov, hlavne detí, ktoré trpia alergiami, ktoré sú dôsledkom aj emisií z dopravy.
Obraciame se preto na vás s petíciou :
Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici
Zrušením prevádzky trolejbusov každý z nás stratí aj istú časť svojho majetku pretože trolejbusové trate sa stavali aj z našich daní. 1 kilometer dvojstopej trate stojí (vrátane priemerných nákladov na výstavbu príslušnej meniarne atď.) asi 16-20 miliónov Sk, podľa zložitosti trate. Súčasná banskobystrická sieť meria približne 28 km, čiže dnešná cena za výstavbu by bola niekde okolo 0,5 miliardy SKK (podľa niektorých zdrojov je hodnota súčasnej siete až 1 mld SKK).
Požadujeme preto:
Zmenu dopravnej politiky mesta, ktorá bude založená nielen na slovnej ochote a podpore, ale i fakticky založená na zachovaní a podpore trolejbusov v MHD.
S tým súvisia nasledovné požiadavky:
1) nerušiť a nelikvidovať trolejbusové trate, ktoré už existujú
2) obnoviť prevádzku trolejbusov
3) zabezpečenie MHD trolejbusovou trakciou minimálne na úrovni roku 2005
4) zabezpečiť dostavbu trolejbusovej siete na najväčšie sídlisko mesta, Rudlová - Sásová
Záverečné prehlásenie:
Petičný výbor ako iniciátor tejto petície prehlasuje, že v tejto veci bude ďalej jednať a podnikať ďalšie potrebné kroky. Tento výbor funguje v zložení: mimi?, kami? luk?, samozrejme ja
Členov výboru je vo všetkých veciach tejto petície oprávnený zastupovať vyššie uvedený
Všetci členovia výboru sú ochotní nielen konštruktívne jednať s kýmkoľvek kompetentným, ale tiež sami pomôcť v riešení MHD v Banskej Bystrici akýmkoľvek vhodným spôsobom. Touto petíciou chceme hlavne ukázať, že existuje širší záujem na zachovaní trolejbusov v našom meste.
Táto petícia nezatupuje ani jednu zo spoločností Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s., a SAD BBDS, a.s.
ak má niekto pripomienky alebo chcel by dačo zmeniť, doplniť, nech napíše. Dikes
tiež papyrovi, ktorý síce o tom ešte asi nevie, ale jeho argumenty sú súčasťou celej petície - hádam nebude namietať ?
obsah petície - ešte nie je konečná. prosím napíšte mi, kto chce byť súčasťou petičného výboru. mimi, kami - hádam nevadí, že sa ešte osobne nepoznáme (zajtra na okružnej jazde ? ) luk?, s PIT-om sa ešte dohodnem.
Petícia
V zmysle Zákona č. 85/1990 Zb. O petičnom práve a Zákona č. 242/1998 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 o petičnom práve
Vážený Pán primátor a poslanci mesta Banská Bystrica,
nám všetkým, ktorí sme dolu podpísaní, záleží na zachovaní tichej a ekologickej dopravy v podobe trolejbusov.
Súčasné autobusy spaľujú približne 30 litrov (sólo = krátky autobus) a 45 litrov (kĺbový autobus) nafty na 100 kilometrov. Ak by mesto Banská Bystrica nahradilo svoje trolejbusové linky autobusmi, došlo by k významnému zvýšeniu emisií na území mesta.
Ekologický dopad prechodu na autobusy sa prejaví v podobe spálenia približne 467 492 litrov nafty ročne naviac. Spálenie tohto množstva nafty uvoľní tieto polutanty:
Oxid uhoľnatý je krvný jed. Oxid uhličitý je splodina metabolizmu človeka. Metán, známy ako bahenný či hnilobný plyn, je toxický. Aromatické uhľovodíky vyvolávajú rakoviny všetkých orgánových sústav. Sadze spôsobujú zaprášenie pľúc (antrakózu) a takisto vyvolávajú pľúcne nádory.
Ak by sme chceli nariediť tieto plyny na takú koncentráciu, aká je normami povolená pre pracovné prostredie človeka, potrebovali by sme ročne zhruba 125 miliárd litrov čistého vzduchu (125 miliónov metrov kubických). Toto množstvo zodpovedá ročnej produkcii 2,5 miliónov metrov štvorcových plochy zelených listov rastlín! Rozhodnutie zrušiť trolejbusy v Banskej Bystrici sa teda svojím ekologickým dopadom rovná vyrezaniu 1580 kusov storočných, 25 metrov vysokých bukov!
Banská Bystrica je mesto, ktoré má snahu byť centrom turistického ruchu v oblasti. Jedinečné prírodné podmienky, ktoré sa v okolí mesta nachádzajú je nutné chrániť a nie ich poškodzovať. Trolejbusy sú príkladom bezemisnej dopravy, ktorá chráni a nepoškodzuje životné prostredie a tak napomáha aj k zachovaniu jedinečnosti prírodného bohatstva. Taktiež trolejbusy eliminujú vplyvy mesta na zdravie jeho obyvateľov, hlavne detí, ktoré trpia alergiami, ktoré sú dôsledkom aj emisií z dopravy.
Obraciame se preto na vás s petíciou :
Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici
Zrušením prevádzky trolejbusov každý z nás stratí aj istú časť svojho majetku pretože trolejbusové trate sa stavali aj z našich daní. 1 kilometer dvojstopej trate stojí (vrátane priemerných nákladov na výstavbu príslušnej meniarne atď.) asi 16-20 miliónov Sk, podľa zložitosti trate. Súčasná banskobystrická sieť meria približne 28 km, čiže dnešná cena za výstavbu by bola niekde okolo 0,5 miliardy SKK (podľa niektorých zdrojov je hodnota súčasnej siete až 1 mld SKK).
Požadujeme preto:
Zmenu dopravnej politiky mesta, ktorá bude založená nielen na slovnej ochote a podpore, ale i fakticky založená na zachovaní a podpore trolejbusov v MHD.
S tým súvisia nasledovné požiadavky:
1) nerušiť a nelikvidovať trolejbusové trate, ktoré už existujú
2) obnoviť prevádzku trolejbusov
3) zabezpečenie MHD trolejbusovou trakciou minimálne na úrovni roku 2005
4) zabezpečiť dostavbu trolejbusovej siete na najväčšie sídlisko mesta, Rudlová - Sásová
Záverečné prehlásenie:
Petičný výbor ako iniciátor tejto petície prehlasuje, že v tejto veci bude ďalej jednať a podnikať ďalšie potrebné kroky. Tento výbor funguje v zložení: mimi?, kami? luk?, samozrejme ja
Členov výboru je vo všetkých veciach tejto petície oprávnený zastupovať vyššie uvedený
Všetci členovia výboru sú ochotní nielen konštruktívne jednať s kýmkoľvek kompetentným, ale tiež sami pomôcť v riešení MHD v Banskej Bystrici akýmkoľvek vhodným spôsobom. Touto petíciou chceme hlavne ukázať, že existuje širší záujem na zachovaní trolejbusov v našom meste.
Táto petícia nezatupuje ani jednu zo spoločností Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s., a SAD BBDS, a.s.
ak má niekto pripomienky alebo chcel by dačo zmeniť, doplniť, nech napíše. Dikes
Danny
Banskobystrická SAD chce, aby poslanci zmenili názor
BANSKÁ BYSTRICA - Banskobystrická dopravná spoločnosť, ktorá prehrala súťaž na prevádzkovateľa mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici s SAD Zvolen, tvrdí, že rozhodnutie poslancov a primátora Jána Králika o zmene prepravcu je neekonomické a bude znamenať stratu najmä pre občanov.
Šéf SAD-BBDS Igor Korniet povedal, že podľa jeho analýz Banskobystričania od nového roku zaplatia za dopravu ročne o takmer šesť miliónov korún viac.
Člen predstavenstva Tomáš Vrátný poukázal na svoje prepočty, podľa ktorých mesto navyše príde o 4,5 milióna ročne z prenájmu trolejbusovej sústavy.
Predstavitelia banskobystrického dopravcu tvrdia, že poslanci nemali dosť informácií a rozhodovali pod tlakom.
"Osobne verím, že poslanci zmenia svoj názor. Ak tak urobia, sme pripravení," hovorí Vrátný. Na cesty sa chcú vrátiť aj v prípade, že zvolenský dopravca nezvládne situáciu.
Trolejbusy v Banskej Bystrici od nového roku končia, spoločnú štátnu a mestskú investíciu 58 miliónov korún umoria a asi neskôr rozpredajú.
Vrátný tvrdí, že o 34 trolejbusov a ďalšie súčasti siete už prejavili záujem východné krajiny. Firma sa chystá odstrániť aj 650 stĺpov verejného osvetlenia, ktoré jej patria. Vodičov si chcú zatiaľ udržať.
"Zrušili sme firmu na odpratávanie snehu, takže na istý čas môžu robiť aj to, pouvažujeme aj o presunoch na prímestské a zájazdové trasy, kým sa situácia nevyrieši," hovorí Vrátný.
"Prípad raritnej likvidácie trolejbusovej dopravy nie je o ekonomike, pretože čísla hovoria jasne," vyhlásil Vrátný, bližšie však svoju poznámku neupresnil.
www.sme.sk /regiony