Reakcia na: Author #10493:
Z clanku http://mesto.sk/prispevky_velke/vrbove/dpmpukoncilminulor1114761360.phtml vyberame:"Dopravný podnik disponoval ku koncu minulého roka 60 autobusmi, z ktorých 31 bolo sólo autobusov a 29 bolo kĺbových. Prostredníctvom týchto autobusov najazdil podnik 2,6 mil. kilometrov a spotreboval 979 tis. litrov nafty za 26,5 mil. Sk. Cestujúci mohli využiť aj trolejbusy, pričom podnik ku koncu decembra minulého roka vlastnil 18 sólo trolejbusov a 28 kĺbových. S využitím týchto vozidiel najazdil 2,3 mil. kilometrov a spotreboval elektrickú energiu za 16,5 mil. Sk, čo je 5,2 mil. kilowatthodín."
Tot naklady v Presove, kde autobusy a trolejbusy jazdia zhruba 1:1.
LUK
Banská Bystrica 15. novembra (TASR) - Nový prevádzkovateľ mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici bude známy 30. novembra 2005. Do obchodnej verejnej súťaže predložili ponuky iba Slovenská autobusová doprava (SAD), a. s., Zvolen a domáca SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s. Hodnotiaca komisia nevybrala žiadneho z uchádzačov kvôli neporovnateľnosti podmienok na zabezpečovanie prepravy cestujúcich.
Podľa informácií z magistrátu komisia vyhodnotila 14. novembra 2005 ponuky a ich predkladateľov a odporučila banskobystrickému primátorovi rokovať v najbližších dňoch najprv s predstaviteľmi zvolenskej SAD a až v prípade
neúspechu so zástupcami SAD BBDS. Bystričanov bude prepravovať ten, kto ponúkne najlacnejšiu a najlepšiu prevádzku MHD. Do podmienok zahrnul vyhlasovateľ
súťaže akceptovanie cestovného poriadku, navrhnutého mestom, maximálnej výšky potreby úhrady straty za výkony vo verejnom záujme na rok 40 miliónov Sk ako aj prenájom 35 autobusov a 2 trolejbusov v majetku mesta minimálne vo výške ich odpisov. Podkladom pre zadávacie podmienky bol rok 2004, čo znamená, že na rok 2006 by nemali byť horšie. Mesto má záujem o rozšírenie zliav cestujúcich o skupiny, ktoré nie sú teraz zohľadnené. Úpravy cestovných poriadkov budú
predmetom ďalších rokovaní.
Obchodnú verejnú súťaž na širší výber dopravcov prevádzkovania MHD v krajskom sídle vyhlásilo Mesto Banská Bystrica 28. septembra 2005, lebo súčasnému prevádzkovateľovi SAD BBDS končí posledným decembrovým dňom tohto roku zmluva o výkonoch vo verejnom záujme. Do stanovenej lehoty 30. októbra predložili ponuky iba dvaja spomínaní uchádzači. Podmienkou bolo oprávnenie na
podnikanie v pravidelnej preprave osôb a skúsenosti s ňou, schopnosť flexibilne reagovať na požiadavky prepravných prúdov v meste a finančná spoľahlivosť a odborná spôsobilosť. Dopravca musí disponovať technickým zabezpečením -
vozidlami spĺňajúcimi požiadavku na emisie Euro 3 so zariadením na odbavovanie cestujúcich a možnosťami ich odstavovania na území mesta. Vyhlasovateľ posudzoval najmä výšku nákladov na jednotlivé linky, vek, zloženie a technické parametre vozidlového parku ako aj viazanosť čiastky odpisov na jeho obnovu a tarifné podmienky.
http://banskabystrica.virtualne.sk/