Vo vyhlaseni riaditela SAD ZV je viacero nepresnosti (uz ako pisal Kami).
Mna v tomto zaujalo -------
Suta mala byt predsa na 5 rokov a nie 3 roky?! (pise, ze do 2008 maju licenciu)
-a este ze ´MAJU´ licenciu! Snad mali by (alebo keby ju mali), nie?! Alebo, jaaaaj, to som ja nepochopil ? Vsak uz ju maju heh
? ? ?
Mna v tomto zaujalo -------
Suta mala byt predsa na 5 rokov a nie 3 roky?! (pise, ze do 2008 maju licenciu)
-a este ze ´MAJU´ licenciu! Snad mali by (alebo keby ju mali), nie?! Alebo, jaaaaj, to som ja nepochopil ? Vsak uz ju maju heh
? ? ?
Skoda tych trolejov, no s tym asi moc nezmozeme.
LUK
Banská Bystrica 14. novembra (TASR) - Zjednodušiť tarifný systém umožňujúci využívanie zliav väčšiemu počtu cestujúcich a zaviesť nové linky a spoje pri zachovaní súčasnej výšky základného cestovného 15 Sk ponúka Slovenská autobusová doprava (SAD) Zvolen, a. s., ako jeden z uchádzačov o prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici. Nový dopravca, ktorý vzíde z verejnej obchodnej súťaže, bude známy 30. novembra 2005.
Zvolenská spoločnosť navrhuje výraznú a rýchlu obnovu vozového parku v roku 2006 kúpou 50 nových autobusov za 250 miliónov Sk. Banská Bystrica by sa tak stala s priemerným vekom vozidiel 2,55 roka mestom s najmodernejším vozovým
parkom MHD v SR spĺňajúcim aj emisné hodnoty Euro 3.
"V roku 2006 medziročne zvýšime dopravné výkony z 3,8 milióna na 4 milióny kilometrov (km) a sme pripravení zabezpečovať aj nočné spoje. V tarifnom systéme, ktorý je dnes jedným z najneprehľadnejších v slovenských mestách, zavedieme jednotné cestovné pre dôchodcov do 70 rokov 10 Sk a pre
žiakov a študentov vrátane vysokoškolákov 8 Sk. Prijateľnejšie bude cestovné aj pre určité sociálne skupiny, napríklad pre zdravotne ťažko postihnutých 5 Sk. Deti do 6 rokov budeme prepravovať zadarmo," uviedol na dnešnej prezentácii
riaditeľ dopravného úseku zvolenskej SAD Milan Chabada. Zdôraznil, že nevylučujú udržanie cestovného 15 Sk až do prijatia eura v SR.
V roku 2006 predpokladá SAD Zvolen vykázať zisk 300 000 Sk. Pri zefektívňovaní a zoptimalizovaní dopravy v meste ho bude v ďalších rokoch zvyšovať. "Naša stratégia smeruje k zníženiu nákladov v MHD o 8 až 10 Sk z dnešných 50 Sk na 1 km so zníženou ročnou dotáciou od mesta 39,5 milióna Sk do roku 2008, dokedy máme licenciu. Dávame záruku, že odkúpime 35 autobusov z vozového parku SAD Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, a. s., ktorá je spoločnosťou mesta. Podľa našich prepočtov je trhový odhad 40 miliónov až 60 miliónov Sk. V prípade zmeny prevádzkovateľa MHD v Banskej Bystrici zabezpečíme spätný odpredaj autobusov mestu," povedal Chabada.
Doplnil, že ponuka SAD Zvolen obsahuje niekoľko alternatív vrátane zabezpečovania trolejbusovej dopravy. Pri variante s trolejbusmi by sa zmenil iba počet nakupovaných nových autobusov na 22 a priemerný vek vozového parku na 3,73 roka. Trolejbus má však vyššie náklady - až 80 Sk na 1 km, kým autobus 40 Sk na 1 km. Vek trolejbusov zabraňuje ich ďalšej obnove generálnymi opravami a nový trolejbus je dvojnásobne drahší ako kĺbový autobus. Autobus stojí asi 6,4 milióna Sk a trolejbus 13 miliónov Sk. Aj vývoj ekologizácie smeruje k používaniu spaľovacích motorov, v trakčných stagnuje, a preto i výroba trolejbusov sa výrazne utlmuje.
http://banskabystrica.virtualne.sk/