to znamena ze o stlpy by sa malo postarat mesto nie??? a nie BBDS ako vcera na tulskej(a vlastne v celom meste kde je na stlpoch aj trolejove vedenie!) to je potom jasne ze trolejbusova prevazdka je drahšia ako autobusova ked maju v nakladoch aj neviem co
SAD Zvolen zachová súčasné základné cestovné v banskobystrickej MHD
Banská Bystrica 14. novembra (TASR) - Zjednodušiť tarifný systém umožňujúci využívanie zliav väčšiemu počtu cestujúcich a zaviesť nové linky a spoje pri zachovaní súčasnej výšky základného cestovného 15 Sk ponúka Slovenská autobusová doprava (SAD) Zvolen, a. s., ako jeden z uchádzačov o prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici. Nový dopravca, ktorý vzíde z verejnej obchodnej súťaže, bude známy 30. novembra 2005.
Zvolenská spoločnosť navrhuje výraznú a rýchlu obnovu vozového parku v roku 2006 kúpou 50 nových autobusov za 250 miliónov Sk. Banská Bystrica by sa tak stala s priemerným vekom vozidiel 2,55 roka mestom s najmodernejším vozovým
parkom MHD v SR spĺňajúcim aj emisné hodnoty Euro 3.
"V roku 2006 medziročne zvýšime dopravné výkony z 3,8 milióna na 4 milióny kilometrov (km) a sme pripravení zabezpečovať aj nočné spoje. V tarifnom systéme, ktorý je dnes jedným z najneprehľadnejších v slovenských mestách, zavedieme jednotné cestovné pre dôchodcov do 70 rokov 10 Sk a pre
žiakov a študentov vrátane vysokoškolákov 8 Sk. Prijateľnejšie bude cestovné aj pre určité sociálne skupiny, napríklad pre zdravotne ťažko postihnutých 5 Sk. Deti do 6 rokov budeme prepravovať zadarmo," uviedol na dnešnej prezentácii
riaditeľ dopravného úseku zvolenskej SAD Milan Chabada. Zdôraznil, že nevylučujú udržanie cestovného 15 Sk až do prijatia eura v SR.
V roku 2006 predpokladá SAD Zvolen vykázať zisk 300 000 Sk. Pri zefektívňovaní a zoptimalizovaní dopravy v meste ho bude v ďalších rokoch zvyšovať. "Naša stratégia smeruje k zníženiu nákladov v MHD o 8 až 10 Sk z dnešných 50 Sk na 1 km so zníženou ročnou dotáciou od mesta 39,5 milióna Sk do roku 2008, dokedy máme licenciu. Dávame záruku, že odkúpime 35 autobusov z vozového parku SAD Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, a. s., ktorá je spoločnosťou mesta. Podľa našich prepočtov je trhový odhad 40 miliónov až 60 miliónov Sk. V prípade zmeny prevádzkovateľa MHD v Banskej Bystrici zabezpečíme spätný odpredaj autobusov mestu," povedal Chabada.
Doplnil, že ponuka SAD Zvolen obsahuje niekoľko alternatív vrátane zabezpečovania trolejbusovej dopravy. Pri variante s trolejbusmi by sa zmenil iba počet nakupovaných nových autobusov na 22 a priemerný vek vozového parku na 3,73 roka. Trolejbus má však vyššie náklady - až 80 Sk na 1 km, kým autobus 40 Sk na 1 km. Vek trolejbusov zabraňuje ich ďalšej obnove generálnymi opravami a nový trolejbus je dvojnásobne drahší ako kĺbový autobus. Autobus stojí asi 6,4 milióna Sk a trolejbus 13 miliónov Sk. Aj vývoj ekologizácie smeruje k používaniu spaľovacích motorov, v trakčných stagnuje, a preto i výroba trolejbusov sa výrazne utlmuje.
DOPRAVA: Komisia odporučila mestu prednostne rokovať so SAD Zvolen
Komisia v pondelok vyhodnotila ponuky predložené záujemcami v súťaži na výber prevádzkovateľa MHD, ktorú mesto Banská Bystrica vyhlásilo v septembri
BANSKÁ BYSTRICA 14. novembra (SITA) - O prevádzkovaní mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici od začiatku budúceho roka by mal primátor mesta rokovať prednostne so spoločnosťou SAD Zvolen. Odporučila mu to komisia, ktorá v pondelok vyhodnotila ponuky predložené záujemcami v súťaži na výber prevádzkovateľa MHD, ktorú mesto vyhlásilo v septembri. Okrem SAD Zvolen sa do súťaže zapojil aj súčasný prevádzkovateľ banskobystrickej MHD SAD-Banskobystrická dopravná spoločnosť. Agentúru SITA o tom informoval člen komisie, vedúci referátu dopravy a komunálnych služieb banskobystrického magistrátu Vladimír Ďurečka.
Riaditeľ dopravného úseku SAD Zvolen Milan Chabada na pondelkovej tlačovej besede informoval, že v prípade prevádzkovania MHD v Banskej Bystrici by ich spoločnosť zabezpečila väčší rozsah výkonov, zavedenie nových liniek, zjednodušenie tarifných podmienok, rozšírenie zliav či nezvyšovanie ceny cestovného minimálne v budúcom roku. Do obnovy vozového parku nákupom 50 nových autobusov by investovala v budúcom roku 250 mil. Sk. Počíta však s úplným nahradením drahšej trolejbusovej dopravy autobusmi. V prípade zachovania trolejbusovej dopravy by sa rozsah výkonov podľa Chabadu musel znížiť, nižšia by bola aj investícia do nových vozidiel.
je to skôr o tom, že ak si niekto zaumienu, že ich privedie k likvidácii, tak je dobré investovať aj do natierania stĺpov, čo za posledných 15 rokov robili asi raz, čo určite navýši náklady.
Čo sa týka samotného natierania, tak údržba dráhy je povinnosťou jej prevádzkovateľa. Ale keďže sú to súčasne aj stĺpy nosiace verejné osvetlenie, tak asi preto nenatierajú tú najvyššiu časť stĺpa, ktorá asi patrí k osvetleniu ?
Už len čakám, kedy si začnú vykrikovať, že mesto si má platiť prenájom za to, že má na stĺpoch BBDS verejné osvetlenie ?
Mne to vôbec nejde do hlavy ako môže byť 1km jazdy trolejbusom drahší ako 1km jazdy autobusom!!!
Ved ceny po prerátaní na 1km musia byt neporovnatelne nižšie pre trolejbusy oproti busom!
Alebo do nákladov pre troleje počítaju aj natieranie stĺpov, vymeny drôtov a podobne pi.....y
Predsa su to stlpy mestského osvetlenia tak by sa o to malo starat mesto NIE???(95%)
Ved je to nelogické!!!
A ked uz som pri tom natierani vcera narierali stlpy na Tulskej(stribrenkou)
Ekonomovia zo Sad Zvolen bud su krepi, alebo pri pocitani rentability neratali ze cena ropy na trhu rastie a moze sa kludne stat ze naklady na trolej budu lacnejsie ako na bus
SAD Zvolen má záujem o MHD v Banskej Bystrici
V súťaži ponúka rozšírenie výkonov aj zliav, počíta však so zrušením trolejbusovej dopravy
BANSKÁ BYSTRICA 14. novembra (SITA) - Väčší rozsah výkonov, zavedenie nových liniek, zjednodušenie tarifných podmienok, rozšírenie zliav či zachovanie cien cestovného minimálne v budúcom roku obsahuje ponuka Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Zvolen, ktorú predložila v súťaži na prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Banskej Bystrici. Dopravný riaditeľ SAD Zvolen Milan Chabada na tlačovej besede v pondelok ďalej informoval, že v prípade víťazstva investuje ich spoločnosť do radikálnej obnovy vozového parku pre banskobystrickú MHD v budúcom roku 250 mil. Sk. "Jednorazovou kúpou 50 nových autobusov by sa znížil priemerný vek vozového parku na 2,55 rokov. Ponúkame tiež odkúpenie 35 autobusov, ktoré v súčasnosti vlastní mesto," povedal Chabada.
Vo svojej ponuke ale SAD Zvolen počíta s úplným nahradením drahšej trolejbusovej dopravy autobusmi. V prípade zachovania trolejbusov by spoločnosť podľa Chabadu mohla kúpiť len 33 nových autobusov a priemerný vek vozového parku by sa znížil na 3,73 roka. "Pri nezvyšovaní cestovného a pri tejto dotácii by sa musel ďalej redukovať rozsah dopravy, aby sa trolejbusová doprava zachovala," dodal Chabada s tým, že aj dlhodobejšie nezvyšovanie cestovného je SAD Zvolen schopná garantovať len pri variante úplnej autobusovej dopravy.
Banská Bystrica vyhlásila verejnú súťaž na prevádzkovateľa MHD v septembri tohto roka, ponuky mohli záujemcovia predkladať do konca októbra. Okrem SAD Zvolen, ktorá prevádzkuje MHD vo Zvolene a v Žiari nad Hronom, sa o prevádzku MHD v Banskej Bystrici od budúceho roka uchádza aj jej súčasný prevádzkovateľ, ktorým je SAD-Banskobystrická dopravná spoločnosť. Tá o svojej ponuke verejnosť zatiaľ neinformovala. Vyhlásenie výsledkov je naplánované na utorok 15. novembra, rokovania mesta s víťazom o zmluve by sa mali skončiť do 30. novembra, kedy by sa mal vyhlásiť nový prevádzkovateľ. Medzi podmienkami pre budúceho prevádzkovateľa MHD je akceptovanie cestovného poriadku navrhnutého mestom, maximálna výška úhrady strát za výkony vo verejnom záujme 40 mil. Sk ročne či prenájom autobusov a trolejbusov v majetku mesta.
Tak som sa dnes vyskytol okolo 18:45 na železničnej stanici... A zas a znova som sa uistil, ako veľmi nášmu dopravcovi NEZÁLEŽÍ na svojich ZÁKAZNÍKOCH... ? Spoj 6/1843 odišiel tesne predtým, ako sa začali na zastávkach tvoriť masy študentov. Spoj 34/1851 odišiel sice načas, ale totálne plný bez šance, aby niekde cestou ešte do neho niekto pristúpil - a ešte na zastávke zostalo zo desať ľudí... Spoj 1/1906 bol sice plný, ale nie až tak, ako keby išiel o 20 minút skôr... A to ešte dopravcovi pomáhajú sami študenti tým, že si chodia robiť nákupy do neďalekého Kauflandu, čím svoju cestu uskutočnia neskôr - mimo hlavný nával... ?
Páni, dúfam, že už si balíte kufre...už tu dlho nebudete takýmto spôsobom... ?
trošku inakší výklad poskytovania dotácií -
- v roku 2005 to bolo reálne len 18M Sk (52M bolo len virtuálnych)
- v roku 2006 to bude reálnych LEN PÄŤ miliónov (lebo 40M dajú a 35M zoberú za prenájom vozov...) ?
Dnes som bol na stretnuti Kralika s obcanmi (Skola Sitnianska, 16:30). Na ktorom si spomenul, kedze sa blizia volby do VUC a samozrejme by bodlo, keby stado bez rozumu vhodilo do urny prave jeho meno (ako kandidata na poslanca VUC)
K obsahu sa radsej nejdem vyjadrovat.
V roku 2005 dalo mesto na MHD 52 mil.
-a v roku 2006 to bude uz len 40 mil.!!!!
Na zastávke Nové Kalištie je oznam, ktorý by sa asi mal pridať do noviniek. Jeho približné znenie:
"Oznamujeme cestujúcej verejnosti že od 10.11.2005 až do odvolania sa dočasne ruší zastávka Nové Kalištie v obidvoch smeroch z dôvodu výstavby prístupovej komunikácie k supermarketu Billa. Ako náhrada ostávajú najbližšie zastávky Úrad priemyselného vlastníctva a Kyjevské nám."
A na koniec nejaká fráza o tom, aby sme vzniknutú situáciu prijali s porozumením.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
Páni, dúfam, že už si balíte kufre...už tu dlho nebudete takýmto spôsobom... ?