Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Musim sa aj ja vyjadrit k cipovym kartam. Papierove kupony, najma bez plavajucej platnosti, by boli krok spat. CK umoznuje aj pouzitie v primestskej a dialkovej doprave. Ma vacsiu variabilitu v pouzivani a aj trvanlivost je dlhsia.

System check-in check-out v MHD by bola buzeracia, ale v primestskej doprave je to ine. Odpada dohadovanie s vodicom (ostava len doplnanie karty), cestujuci sa moze po trase rozhodnut kde vystupi.
Reakcia na: S499.1023 #10270:
Ak by to mala byt pravda, tak to je sabotaz MHD.
Reakcia na: S499.1023 #10270:
nech to napíše ešte jeden a naozaj tomu uverím... ? dajte pokoj... ?
Jedno male pravidlo hackeri a chytraci su vzdy o krok v predu ako vyrobcovia.
Reakcia na: TeBeCe #10266:

Autor: S499.1023 8.10.2005 20.42 #10246 Re:
Re #10205 PIT: Neklamný príznak blížiaceho sa rušenia trolejbusov...
Reakcia na: Juraj #10268:
Prepisovacom je mozne zabranit tiez tym, ze nebudem predavat CL s plavajucou platnostou, ale bude tam z tlaciarne vytlacene "OKTOBER".
Papyrom navrhnuty ciarovy kod je tiez uplne dostatocna ochrana. Staci aby bol tento kod zostaveny na zaklade nejakeho algoritmu s kontrolnym suctom a je po falsovani. Okrem toho, chcem vidiet, ako "vyskrabkas" tie ciarky a vyrobis nove.

A este jedna vec: co si o buzeracii cestujucich (ukazovanie elektricenky) myslia samotni cestujuci celkom dobre vidiet napr v Prahe, kde je do niektorych liniek usmerneny nastup prednymi dvermi.
Ak pride na zastavku takato linka, tak ti co maju aj inu alternativu takticky vyckavaju s nastupom az do poslednej chvile, ci sa neobjavi normalna linka, niektori sa ani nepokusaju nastupit a poslusne cakaju.
Reakcia na: Papyr #10267:
Tak ber to, ze by tu kartu mali zadarmo, o tych 160 Sk vobec nejde.
Ako sa da sfalsovat cislica na datume, da sa aj ciarovy kod. Skor by bolo lepsie urobit nejaku mechanicku perforaciu listka.
Reakcia na: VLK #10263:
Potrebujem presnu statistiku predanych listkov ku kazdemu cestujucemu, alebo mi staci statistika poctu predanych listkov? Naco mi je v meste o velkosti stotisic, pol miliona, milion ludi, udaj o kazdom jednotlivom cestujucom? Naco mi je taky obrovsky subor dat?

Abonentska casovka je predplatny mesacny papierovy CL, o ktorom hovorim ja. Uctovanie s papierovymi listkami nie je take zlozite, ako implementacia elektronickych hraciciek, kart, citaciek, platenie opravarov systemu, platenie upgradov systemu a tak dalej. Nevidim jedinu vyhodu elektronickych KARTOVYCH odbavovacich systemov proti papierovym.

Juraj: Ano, koniec platnosti papieroveho CL sa da sfalsovat, ale da sa tomu elegantne zabranit. Ako? Na predajnom mieste vytlacime na mesacnik nielen zaciatok a koniec platnosti, ale aj CIAROVY KOD, ktory bude revizor pri kontrole v buse oscanovavat a v ktorom tiez bude zakodovany koniec platnosti. Ak sa pisany bude lisit od toho zakodovaneho v ciarovom kode, listok je neplatny a smytec. Jedna sa vlastne o nieco take, ako kombinaciu papieroveho a elektronickeho sposobu, vyhodou je to, ze ludia nemusia vyhadzovat 160 korun za kartu.
Reakcia na: LUK #10260:
to je zle znamenie. aj v KV natreli trolejove stlpy a hned nato z nich zrusili retazovku. v BB to moze znamenat zrusenie trolejbusov ?
Reakcia na: VLK #10262:
Neviem ako SZKV, ale ja som v LDN párkrát bol a to dokonca dlhodobejšie. Argumentáciu typu "V Amerike zase bijú černochov" nemám rád. Okrem toho si akosi zabudol podotknúť, že autobusy plnia prakticky výhradne (okrem noci) úlohu napájačov k metru. Nosným systémom v LDN je metro, v BB autobus. Ak bude EMTREST ústami svojich poracovníkov obhajovať také zvrátenosti, ako nástup prvými dverami a systém check-in/check-out, budem proti EMTRESTu... Vy ster si povýšili techniku na hračku a čo to znamená pre cestujúceho, ignorujete.
Reakcia na: VLK #10261:
O tej 10, resp. skutocne 3 rocnej zaruke sa pise vo vyjadreni ceskeho uradu pre hospodarsku sutaz na namietky Mikroelektroniky voci ponuke EmTestu v HK.
Reakcia na: Papyr #10256:
netreba čipové karty, ale na druhú stranu máš presnú štatistiku o počte predaných lístkov a to priamo ku každému cestujúcemo, ktorému, ak si pravidelne kupuje časovky, môžeš ponúknuť ďajšie výhody [abonentská časovka apod.]... to už nehovorím o jednoduchšom účtovaní [elektronická forma], kde to nikto nemusí mať na papieri a kalkulačkou spočítavať...
Reakcia na: SZKV #10255:
ty si asi nikdy nebol v Londýne, že? Tam funguje nástup prednými dvermi, a nenastupujú tam 2-3 cestujúci!!! a rovnako sa tam označujú čipovky u vodiča [ak samozrejme fungujú - 1 prípad z 5-tich že nie]. AK nemáš lístok, kupuješ si u vodiče, ktorý ti ho vytlačí a poprípade vydá. To ešte nehovorím, keď je plný autobus v špičke a začnú sa striedať vodiči, čo je tak asi 15 min zdržanie. A vozidlá sú vždy plné, mimo špičky jazdia prázdnejšie, ale málokedy som cez deň zažil prázdny voz... ?

A cestovný poriadok - na zastávke je to jednoduché - medzyi tou a tou hodinou ide autobus každých 12-15 min.... ?
Reakcia na: Juraj #10252:
s tými kľúčami nie celkom súhlasím. Pre dopravcu je to OK, mať vlastné kľúče, ale keď chcem niekde zaviesť nejaký integrovaný systém o troch dopravcoch s rôznymi kľúčami, tam to už taká sranda nie je...❗

konkurenčný boj: neviem, čo si myslel s tou zárukou, ale oni sa chvália, že ich systém je ten naj, pretože oni na ňom viac robia... avšak úroveň zabezpečenia je rovnaká, že im to toľko trvá je asi ich problém, že za to toľko pýtajú...? rovnako že nie je zabezpečená DB užívateľov BČK - zabezpečenie tam je, ak niekto nevyzradí heslo, je to OK... ?

to že naše systémy sú lacnejšie je možno aj tým, že vyrábame všetko menšie... ?
Vrchári za pomoci vežky LIAZ pokračujú v natieraní stĺpov na THK. ?
Reakcia na: Papyr #10256:
K papierovemu kuponu: Kupon moze byt chraneny vodoznakom, hologramom, UV pasikmi atd., ale to je len jedna vec. Druha je sposob vypisania doby platnosti. Ta sa uz nevykonava v statnej tlaciarni cenin, ale na predajnom mieste. A pamatam si z doby, ked este kupony fungovali, ze prave tu bol problem. Ludia si datum vyskrabkavali, dopisovali...

Strukturu okraj-centrum-okraj nemusi mat vzdy kazda linka. Ale oznacovanie CK ukazuje celu maticu, dokonca aj vystupnu zastavku. Robi sa to sparovanim jazd. ale to som tu uz raz podrobne vysvetloval, treba si to najst.
Reakcia na: Papyr #10256:
No práve ROPID má tých firiem na vnútromestskej AD viac než dosť, aj keď samozrejme dominuje DPP.
Reakcia na: Papyr #10256:
Nie, to je empirická skúsenosť. Ak sa u železničiarov po dlhých rokoch kašľania na najzákladnejšiu údržbu nejakej trate začne robiť nejaká TSO (Ťažká stredná obnova), je to neklamný príznak toho, že v ďalšom grafikone bude na tejto trati osobná doprava zastavená:-P.
Reakcia na: S499.1023 #10200:
ROPID, KORDIS alebo ODIS: Ma niekto z vyssie uvedenych elektricku dopravu zabezpecenu inou firmou, ako vnutromestsku autobusovu? Nema.

Re #10202 Kami: "Ale co vozidla? Vypomoze DPMP?"

Presovske vozidla ti v BB nepojdu. 600-voltovy trolejbus nemozes pustit pod 750 V droty, opacne to ide.

Re #10211 PIT: Poklona, sam by som to takto nenapisal.

Re #10214 Juraj: Lenze zabudate na jednu vec: Casovy predplatny listok nemusi byt na karte, kde sa da magnetickymi machinaciami vyrobit "vecna karta". Casovy predplatny listok moze byt aj papierovy cenny kupon s natlacenymi ochrannymi prvkami a chcem vidiet toho cloveka, co si doma sfalsuje vodotlac. Na casove listky totiz VOBEC NETREBA cipove karty. Ale ved to poznate zo ZA pred 1999, nemusim nic vysvetlovat.

Jo a este: skutocne vahove cidlo nesplni tu funkciu, ze by odhadlo, kde kolko ludi nastupuje? Ved kazda linka (alebo teda na Slovensku vacsina liniek MHD) ma spravidla strukturu bud okraj-centrum-okraj, alebo okraj-centrum. V centre samozrejme dochadza aj k tomu, ze 800 kg substratu vystupi a 800 kg nastupi. Ale na okrajovych zastavkach v smere k centru zvacsa pristupuju a v smere od centra zvacsa vystupuju, cize tam to vahove cidlo by dokazalo ukazat prstom: Aha, na tejto zastavke nam nastupuje do busu pravidelne 100 kg, ale na tamtej pravidelne tona. Pravda vahove cidla neukazu maticu, odkial kam kto cestuje, ale to neukazu ani barty BigBrother, lebo tie sice zaregistruju nastupnu, nie vsak uz vystupnu zastavku.

Pravdu pravducu mate pri pocitani vahy vozidla a ciernych pasazierov v nom, v pripade, ze sa obcania stazuju, ze kdesi autobus nepostacuje a je treba dalsi. Ale na to stacia revizori pravidelne sa v buse vyskytujuci po dobu par dni po sebe a cierni pasazieri sa stratia.

Re #10246 S499.1023: je tam nejaky pricinny vztah? 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.