Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Petik: samozrejme že radikálny rez, to nespochybňujem, ale ČO NAJSKÔR!
Reakcia na: LUK #9776:
Ked MHD 10 rokov kontinualne upada, nepredpokladam ze by sa vyvoj znenazdajky zmenil bez poriadneho vonkajsieho zasahu. Na zmenu je potrebne zemetrasenie.
Novy vlastnik by nemusel robit charitu. Staci ze by jasne zadefinoval podmienky, za akych hodla MHD prevadzkovat. Pretoze predajom autobusov by mozno zarobil viacej ako prevadzkovanim sucasnej MHD.
A potom, sam upozornujes na mnohe dlhodobe nedostatky MHD, ktore sa daju riesit bez nejakych financnych narokov. Ja by som ako vlastnik diletantstvo netrpel.
Uznavam ale, ze od tohoto vlastnika sa asi vyraznych zmien nedockame.
Petik: figu borovú...prečítaj si riadne príspevok #9771! Tam nie je ani slovo o šanovaní... Neviem, prečo si všetci myslíte, že najlepším riešením bude, keď sa to nechá dôjsť až tak ďaleko, že MHD ľahne popolom a potom sa nanovo začne budovať niečo nové úžasné... Na nápravu bolo už včera neskoro, ale ešte stále lepšie dnes ako zajtra... A obávam sa, že novému vlastníkovi je celá MHD ukradnutá, lebo na nej sa zarobiť nedá a oni sem neprišli robiť nejakú charitu...
Reakcia na: LUK #9771:
Takze ju treba šanovat, lutovat a naivne dufat ze sa to zlepsi?
Tento podnik so sucasnymi ludmi nikdy nespravi kvalitnu MHD! Jedina sanca pre MHD je, ze novy vlastnik tam urobi poriadok, alebo pravdepodobnejsie ze MHD padne tak hlboko, ze mesto sa konecne rozhodne situaciu radikalne vyriesit.
Ak marsrutky urychlia pad, tak priblizia zmenu. Jedna 8-miestna dodavka vsak vela vody nenamuti.
Okrem toho cestujuci v marsrutkach nemusia byt nutne "zakaznikmi" MHD. Mozu to byt ti, co dnes chodia peso, lebo MHD je pomala, draha a nepruzna.
Mirkobb: tazko povedat aky bude vyvoj cien elektriky, je mozne ze nafta bude casom menej vyhodna. Elektrarne maju nejake prognozy, ale vzdy je to na niekoho objednavku, takze ani to sa neda brat ako objektivne.
Reakcia na: LUK #9769:
L99: všetko sa dá nastaviť, len sa musí aj trocha chcieť... asi to tak niekomu vyhovuje...
Nočná záloha túto noc: 409AT ?
...no zdá sa, že na podnik naozaj udreli ťažké časy, keď si už nedovolia zvážať vodičov luxusnou Karosou, ale kostitrasom...
Reakcia na: Danny #9754:
ked je MHD vrcholne neschopna, tak treba najst ludi, ktori ju zlepsia a nie POTOPIA!!!
dám to sem celé, aj keď je odkaz na hlavnej stránke:

Podľa prieskumu EK využívajú Česi MHD takmer najviac v Európe

Praha (TASR) - Česi využívajú mestskú hromadnú dopravu (MHD) takmer najviac v Európe. Podľa aktuálneho prieskumu, ktorý zverejnila Európska komisia (EK), nasadlo do metra, električky, autobusu alebo trolejbusu vlani aspoň raz 75 % z nich.

Častejšie ako obyvatelia Českej republiky využívajú MHD iba Lotyši (80 😵. Hromadnou dopravou cestuje tiež viac ako 70 % Litovčanov, Slovákov, Švédov a Poliakov.

Naopak, najmenej populárne sú autobusy na Cypre. Za posledných 12 mesiacov ich minimálne jedenkrát použilo iba 20 % oslovených.

Jedným z dôvodov, prečo Cyperčanov MHD neláka, je podľa prieskumu EK nespokojnosť s úrovňou poskytovaných služieb. Takmer 90 % opýtaných obyvateľov južnej časti ostrova napríklad uviedlo, že na cyperskej MHD nevidia nič, čo by človeka nútilo nechať auto v garáži a cestovať radšej autobusom.

Málo atraktívny sa systém mestskej dopravy zdá byť tiež Slovincom, Talianom, Slovákom, Fínom, ale aj Čechom, ponuka MHD v mieste, kde žijú, motivuje k "presedlaniu" z auta na autobus, metro či električku necelých 40 % z nich. S diaľkovou prepravou sú českí cestujúci o niečo málo spokojnejší.

Na opačnom konci rebríčka 25., a to ako u MHD, tak u diaľkovej prepravy, sú obyvatelia druhej najmenšej krajiny EÚ, Luxemburska. Zhruba 63 % z nich tvrdí, že vďaka kvalitnému systému MHD nechávajú auto pri cestách do mesta radšej doma. Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.

http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1056798
Reakcia na: Papyr #9756:
o zalepenie diery pôjde naozaj až keď začne jazdiť napr. na Pršiansku terasu, alebo na Hlbokú, kde nič nejazdí, ale nie v trase linky dotovanej z daní občanov. MHD nie je o konkurencii, ale o koexistencii - teda o IDS...

Re #9760 Danny: Pri L98 je defaultne prednastavené, že sa bude odčítavať cestovné v takej výške. Pri L99 to už zrejme pre shitný SW A HW a komplikovanú tarifu nejde...

Re #9765 VLK: tak tak... ?

Re #9766 VLK: tak tak... ?
No po dvoch týždňoch užívania si trpké vytriezvenie... L99: Mercedes Vario 409AT... ? ? ? A pohľad do dispečeráka ma dorazil úplne... Ako dlho sa ešte všetci budú nečinne dívať na tento rozklad???

Re #9744 PIT: môžem potvrdiť, ide o zaležitosť posledných dvoch týždňov...

Re #9756 Papyr: ale tu naozaj nejde o snahu zalepiť dieru, ale vyžrať čo sa ešte dá. Prečo si nevybral napríklad trasu Hušták - Uľanka? Samozrejme, lebo by mu tam cestovalo tak málo ľudí, že by na tom prerobil... Takto uberá tržby na jedinej linke, ktorá ešte nejaké má a pomáha tak ako-tak vyrovnať deficit vzniknutý prevádzkou vyslovene stratových liniek...
Takýto spôsob dopravy mi nemôže byť plnohodnotnou náhradou MHD...

Re #9758 Petik & #9760 Danny: EVIDENČNÉ cestovné vo výške 1,- SKK bolo v zadávacích podmienkach firmy Tesco... Ak si pamätáte, na bývalej L99 sa ľudia vozili v kvantách a nijako sa to nedalo vydokladovať.

Re #9762 KAmi: R1 ZH-ZV nikdy nebol a ani nemôže byť diaľnica, lebo nemá v celom úseku paralelnú cestu prvej triedy a ako viem, na diaľnicu niektoré typy vozidiel nemôžu.
Reakcia na: S499.1023 #9759:
? ? ? áno, ale ako inak nazvať dopravcu, ktorí bude bez licencie kopírovať MHD na jej úkor, keď MHD dotujeme všetci z rozpočtu mesta?

ale to je znak aj pre samotný podnik, že nie je všetko to pravé orechové...
Reakcia na: Author #9757:
proti maršrutkám mám výhradne iba to, že nie je licencovaná. čiže dostávamesa do územia bezprávia, kde si môžem robiť, čo chcem... s IDS-kami mám disť skúseností a nevyhýbam sa integrovanému systému, kde, ako si spomenul, integrátor koordinuje všetky spoločnosti a udeľuje im licencie...

pravdou je aj to, že pri kvalitnej MHD sa takýto spôsob konkurencie nezorvinie, čo by malo byť samo o sebe výzvou pre SAD BB...
Reakcia na: Papyr #9755:
máš pravdu, ale tým, že zlikvidujeme MHD nič nevyriešime...
Reakcia na: PIT #9753:
bohužiaľ deravosť nášho zákona je v súčasnosti najväčším problémom...
Reakcia na: Kami #9762:
Ahoj,mam na Teba,alebo aj ostatnych zainteresovanych otazku: O kolko este musi narast cena nafty pri dnesnom trende,aby sa to otocilo v prospech elektriny?
Novinky z R1:
usek ZH - ZV je stale cesta I. triedy.
usek pri H. Benadiku je stavebne dokonceny, staci otvorit.
Dnes (?) zacali pri Voznici klast kolajnice.
LOKAL INFO

Investor banskobystrického EuropaShopping Centra vybuduje i 2 kruhové križovatky

Banská Bystrica 22. júla (TASR) - Veľkou výhodou budovaného Europa
Shopping Centra (ESC) v Banskej Bystrici bude jeho dopravná dostupnosť z troch
strán. Aj v súčasnosti by bolo možné dobudované multifunkčné nákupno-zábavné
centrum napojiť na jestvujúci dopravný systém. Jeho investor Europa SC, a. s.,
Banská Bystrica, sa však rozhodol vyriešiť dlhoročný problém mesta pod Urpínom
- dopravu v lokalite Hušták. V záujme zlepšenia situácie najmä v dopravných
špičkách súhlasil, že v rámci výstavby ESC vybuduje dve nové kruhové križovatky
od centra mesta pri Banke Slovakia a od sídla Krajského úradu na sídlisku
Fončorda.
"Začiatok ich výstavby plánoval investor od 1. júla 2005, kedy mala
nastať aj výluka trolejbusovej dopravy. Z dôvodu nevysporiadania majetkových
práv k pozemkom vo vlastníctve štátu nebol stavebný úrad mesta Banská Bystrica
ochotný vydať stavebné povolenie. Pozemky nepatria investorovi a majetkové
práva k pozemkom, na ktorých sa má realizovať stavba vo verejnom záujme,
vlastní štát a mesto," uviedla PR manažérka Europa SC Iveta Bielková. Napriek
tomu je investor ESC pripravený začať výstavbu križovatky pri Banke Slovakia
hneď, ako stavebný úrad vydá stavebné povolenie. Začne aj prekládku
inžinierskych sietí. Obe kruhové križovatky a prekládka sietí si vyžiadajú
náklady 80 miliónov Sk, ktoré bude financovať investor ESC.
Výstavba kruhovej križovatky pri Banke Slovakia neobmedzí premávku, ktorá
je v tejto časti mesta mimoriadne exponovaná, za 24 hodín tu prejde 20 700 áut,
konštatovala Bieliková. Už po jej dokončení sa podstatne zlepší dopravná
situácia v tomto mieste ešte pred samotným dokončením ESC.
"Nezaslúžila by si takáto veľká súkromná investícia za vyše 2 miliardy
Sk, ktorá prinesie okrem iného Banskobystričanom vytvorenie viac ako 500 nových
pracovných miest a skvalitnenie života, viac podpory a ústretovosti od
kompetentných orgánov mesta? Nemalo by sa stávať samozrejmosťou, že investori
riešia na vlastné náklady problémy, ktoré sú v ich kompetencii. Zahraničným
investorom, ktorí vytvárajú nové pracovné príležitosti a prinášajú investície,
vychádza štát a samosprávy maximálne v ústrety, ale domácim namiesto úľav a
ústretovosti kladú ďalšie podmienky, ktoré zvyšujú finančnú náročnosť projektu,
samozrejme, na úkor investora," poznamenala Bieliková.

www.banskabystrica.virtualne.sk
Reakcia na: Petik #9758:
To 1 Sk cestovne pri linke 99 je urcite vymysel SADistov, asi kvoli evidencnemu cestovnemu. Len ma zaraza, ze sa neda pri platbe pouzit cipova karta, kedze linka 98 VYUZIVA specialnu tarifu 8 Sk. Skor to bude o totalnej lenivosti SADistov nahodit do systemu novu tarifu!
Reakcia na: VLK #9750:
Vyzobávač hrozienok je obľúbený pejoratívny titul, ktorý monopolisti, ZNEUŽÍVAJÚCI svoje monopolné postavenie, udeľujú súkromníkom, ktorí sa odvažujú ich monopol narušiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.