Reakcia na: BB-Schuhu #52062:
Bohuzial ten komentar obsahuje viacero argumentacnych chyb. Napriklad autor uplne zanedbava to, ze trat BA-BB bude objednavana ako samostatna linka, t.j. naklad na kilometer bude skutocne naklad na kilometer na danej linke, ktory prirodzene bude inde nez priemerny naklad na kilometer v celej sieti (vratane roznych 810kovych lokalok). To mu ale nebrani v uvahe riesit porovnanie ceny ponuknutej v sutazi prave s priemernou cenou kilometra v sieti. Dalej tvrdi, ze stat moze prerobit na tom, ze ZSSK klesnu trzby a tym sa jej prehlbi strata. To je ale predsa blbost. Trzby predsa neprevysuju naklady, pokial by to tak bolo, stat by linku vobec objednavat nemusel.
Pri prepustani je ta uvaha tiez nejaka cudna, autor ako keby mal dojem ze novy dopravca bude jazdit bez personalu, co je samozrejme hlupost. Prave naopak, zamestnanost by teoreticky mohla az stupnut, pretoze urcite pozicie su obsadzovane fixne bez ohladu na vykon (resp. neumerne vykonu) a teda ich nadalej bude mat obsadena ako ZSSK, tak aj novy dopravca.
Pochybny teda nie je "ekonomicky efekt celej sutaze", ale skor su pochybne argumentacne schopnosti autora. Ako sa zda zo zaveru textu, najma je to cele o tom ze ho zerie ze vychodna cast juznej trate nema priame spojenie s Bratislavou (mimo Polany).
Inak co sa Bystrice tyka, z pohladu ciest z BA-BB by som bol rad ak to stat zrusi, pretoze Jancura sa dusoval ze v pripade "feroveho tendra" tej linky zrusi busy (= bude mat dobru vyhovorku zrusit ich) aj ked to nevyhra on. A osobne pri sucasnom stave cestnej vs. zeleznicnej infrastuktury rozhodne povazujem za prioritnejsie mat dobre autobusove spojenie, nez mat dobre zeleznicne spojenie.