Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #43076:
nech sa paci, v zlosukovej hlavicke moze dolezite byt, ale realita je niekde uplne inde
Reakcia na: Agent007 #43074:
Ale vsak som napisal, ze by mali byt zavedene aj predplatne listky. Ale za rovnako dolezite povazujem aj jednorazove prestupne 🙂

Kami: Ano, vacsina pouziva CK, ale novi cestujuci ti takto nepridu...
Reakcia na: Agent007 #43069:
dobra odpoved 🙂 a v BB lebo som niekde pocul ze ZV-487BC je uz odstavena a pravdepodobne nebude jazdit ... a vidim ju tam !!! tak ci nahodou necaka taky osud aj tu B961
Reakcia na: 810zssk #43072:
system sa vzdy stavia na pravidelnej klientele... preco asi mobilni operatori tak tlacia, aby ludia prechadzali na pausaly (a co navyssie) a predplatene karty maju len ako doplnok?
Reakcia na: 810zssk #43070:
zavedenie klasickych prestupnych listkov by boli naklady navyse. Stale sa da ist cestou zvyhodnovania prestupu, az po nitriansky system bezplatneho prestupu (staci si "pipnut" kartu). V BB ma vacsina cestujucich kartu, na tom sa da stavat.
Reakcia na: Agent007 #43071:
Prestupne listky nemate. Existuje zlava 50%, ale to nie je postacujuce. Navyse sa tyka len cipovych kariet, nie nahodnych cestujucich.
Reakcia na: 810zssk #43070:
"prestupne" listky mame, skor potrebujeme mesacne listky, aby vobec bolo cestovanie zaujimave
Reakcia na: Agent007 #43069:
Nesuhlasim. Najprv treba zaviest prestupne listky, az potom CP, ktory by uz mohol tuto zmenu reflektovat 😉
Reakcia na: 810zssk #43066:
bod 1 treba odsunut az za bod 3, pretoze najprv treba riesit CP a tarifu ako taku a az nasledne system predaja listkov...

Re #43068 JOSH: predsa na dvore nasej najgalaktickejsej...
Reakcia na: 810zssk #43066:
Este doplnim, ze tie body su zoradene podla dolezitosti a poradia v akom by mali byt zavadzane.
Na to co su najvacsie problemy MHD bude mat kazdy iny nazor, lebo kazdy ma ine preferencie... osobne by som to videl takto:

1. Zrusit sucasny odbavovaci system - zaviest prestupne listky v predpredaji a u vodica len doplnkovy predaj za prirazku. Tym sa zrusi nespravodlive platenie tych co musia prestupovat (mam komplikovanejsie spojenie a este za to aj platim), znizi sa odpor k prestupovaniu a zaroven vyrazne zrychli doprava.

2. Zaviest zvyhodnene predplatne cestovne listky.

3. Vyrazne zmenit system organizacie MHD.

4. Spravit system customer-friendly - lepsia komunikacia s cestujucim, zmena spravania niektorych zamestnancov dopravcov, atd.

5. Zaviest IDS - nadvaznosti na primestsku dopravu, jednotna tarifa, atd.

Problem je, ze okrem bodov 1 a 2 si ostatne neviem predstavit kym tu bude SAD ZV (3 a 5 lebo v SAD ZV nevedia robit cestovne poriadky, 4 uz z podstaty tej spolocnosti). A kym este donedavna bola sanca, ze v buducnosti sa ich podari zbavit, dnes uz to take lahke nebude, kedze vlastnia cast DP a teda aj trolejbusovu drahu, mestske vozidla, atd..
Reakcia na: evangelion #43063:
praveze ako prve sa musia znormalnit autobusove cestovne poriadky... ale kde nie je politicka vola, tam sa moze robit cokolvek, aj tak pocet cestujucich nestupne...
Reakcia na: evangelion #43063:
Aj to. Ale aj keby stál lístok 3 koruny a chodil by autobus raz za hodinu tak by som chodil radšej pešo alebo autom.
Myslím že ani nie tak prístup k cestovným poriadkom by sa mal zmeniť ale v prvom rade k samotnej výške cestovného.
Reakcia na: Robo #43060:
Pekne si to vystihol a je to úplná pravda. Budú tu síce jazdiť nové vozidla kvázi ekologické a ako aj píšu na iných portáloch skvalitní sa MHD ale neviem ako keď autobus alebo trolejbus ide 1x za hodinu. Z toho vyplýva, že ľudia budú naďalej používať autá a bude ich čoraz viac, ak sa nezmení prístup k CP.
Reakcia na: mirkobb #43058:
Povedz mi načo máme nízkopodlažné vozidlá keď ich vodiči nespustia dole. Minule som nastupoval do CNG ktoré bolo asi tak isto vysoko ako normálna Karosa. ?
Reakcia na: mirkobb #43058:
Najlepšia ekológia je prilákať späť ľudí do mhd. Načo budú BB ekologické vozidlá, keď nimi cestuje z roka na rok menej ľudí ?
Ad #43058 mirkobb: Ak je pravda v http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2c252924293a2f361f24212c28253230eff2212c24293a2f36ea že súčasný celkový počet vozidiel MHD je 77, tak uvedených 48 ekologických a zároveň aj nízkopodlažných by tvorilo 62,3 % z celkového počtu, ale vie sa koľko by to bolo spolu aj s kĺbovými 15Tr-kami? A aké by bolo ich celkové zastúpenie (len odhadom)aj v dennej výprave?
V súvislosti s informáciou o príchode kĺbových plynových autobusov do MHD BB sa zdá, že BB by sa mohla stať mestom s najekologickejšou MHD na Slovensku, teda s najväčším podielom trolejbusov a CNG autobusov vzhľadom na celkový potrebný počet vozidiel a tvoril by tak prevažnú väčšinu zo všetkých vozidiel MHD. Dodávam ešte snáď, že vyššie spomenuté vozidlá dokopy v počte 48 kusov budú nielen ekologické ale aj komplet nízkopodlažné, čiže suma sumárum to bude 19 trolejbusov Škoda Tr30 SOR, 15 Irisbus Citelis 12M CNG a pravdepodobne aj tých 14 nových kĺbových autobusov bude Irisbus Citelis 18M CNG. K tomu treba pripočítať ešte aj určitý nespresnený počet starších kĺbových trolejbusov Škoda 15TrM (15TrM), ktoré budú asi aj naďalej musieť byť nasadzované hlavne na linky 1 a 6, čiže taktiež ďaľšie ekologické vozidlá, akurát že nie nízkopodlažné.
A tak mám otázku pre pre našich fachmanov, aký percentuálny podiel by takéto ekologické vozidlá tvorili z celkového potrebného počtu vozidiel MHD v BB, takisto podobne ak sa dá zhruba odhadnúť, aký podiel by tieto vozidlá tvorili v dennej výprave? Poprípade ešte aký by bol podiel v obidvoch prípadoch aj nízkopodlažných? Urobil by niekto takúto predbežnú štatistiku..? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.