Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Inca #6071:

1. tyka sa to vsetkych zamestnancov BBDS, nie len MHD.
Reakcia na: Inca #6071:
uctovne doklady su len vyhovorka Kralika. A mozno mu vadi ze niekde lietaju miliony a jeho obchadzaju. Ziadny subjekt nedokladuje vsetky svoje peniaze, prijemnca dotacii by mal len dokladovat len pouzitie dotacie a ak to vyzaduje zmluva/predpis aj ekonomicky opravnene naklady.
Reakcia na: Kami #6068:

Pozrel som si nový cenník MHD v Nitre, kde zaviedli evidenčný CL vo výške 2,- Sk pre dôchodcov nad 70 rokov a držiteľov preukazu ZŤP a ZŤP-S. Takéto evidenčné CL sú aj na železnici pre dôchodcov nad 70 rokov a predpokladám, že postupne prejdú aj do MHD. Takto sa spriehľadní počet osôb, ktoré využívajú zľavy.
Reakcia na: Majkl #6069:

1. Vodicov nie je zdaleka 500
2. Aj zamestnanci dopravnych podnikov maju rezijne vyhody
3. Myslim, ze vodic MHD zarobi viac ako 13000 v hrubom aj ked za cenu nadcasov.
Jasne, bavime sa o hypotetickych cislach. Ale su to cisla o ktorych sa oficialne nehovori. Sukromni dopravcovia mozno svojim zamestnancom poskytnu nieco na sposob rezijmych vyhod - ak na to maju peniaze. Kazdopadne nepytaju peniaze od statu (mesta).
Ja nehovorim ze mam Kralikovu fotografiu nad postelou ale v niecom ma pravdu: ukazte mi vase uctovne doklady, preukazte opodstatnenost dotacii a mesto vam peniaze da. tak, ako to bezi v Cechach kde sa musi dokladovat vsetko. Teraz samozrejme nehovorim o trzbach ktore su v elektronickych pokladniach ale o nakladoch. To pochopitelne vyzaduje zo strany statu, mesta alebo ineho dotujuceho subjektu pristup k dokladom a hlavne ludi, ktori vedia co kontroluju. Na strane druhej nemoze SAD povedat ze chce x penazi bez toho, aby bolo mozne skontrolovat na co budu pouzite.
Reakcia na: Inca #6064:
To je ale výpočet, ktorý nie je absolútne podložený argumentami. Jednako nie každý zamestnanec je ženatý, nie každý má dieťa, nie každý denne dochádza niekam MHD, jednako v prípade odobrania tejto zamestnaneckej výhody by bolo potrebné zamestnancom toto kompenzovať na peňažných príjmoch, čo je pre zamestnávateľa omnoho drahšie.
Reakcia na: Inca #6064:
áno, čísla sa dajú všelijako poohýbať... Vodičov treba nejako motivovať, aby sa ich vôbec našlo dostatok (BBDS tvrdí, že v okolí BB je problém zohnať kvalitných vodičov). Ak by sme im zobrali režíjne výhody, bolo by dobré ich motivovať platovo (povedzme vodič v BBDS zarobí 13000 Sk a vodič v DPB zarobí 17000 Sk - a to sa ešte nemusí babrať s peniazmi, sledovať preukážky, včas zatvárať zadné dvere, po každom kole meniť tabule, šetriť každý jeden ml nafty a pod.). Ak by im BBDS chcela zdihnúť platy o 2000 Sk, tak by to znamenalo 500 x 2000 x 12 = 12 mil. Sk ročne + odvody. A toto sú reálne náklady, ktoré spôsobia úbytok peňazí. Tak nie sú režíjne výhody predsalen schodnejšou cestou?

Inak, myslím si, že po čase dôjde k ich obmedzeniu pre rodinných príslušníkov (povedzme nebudú jazdiť zadarmo, ale za polovičné cestovné).
Reakcia na: Jana M #6053:
ako napisal LUK, este nikto nevie. Dokonca aj ked bude chvaleny cenovy vymer, je to len cenovy strop. Skutocna cena bude najnizsia ako sa da.
Co sa tyka zliav a bezplatneho cestovania, vyzera to ze nejake zlavy by sa aj mohli zachovat. VSETKO je vsak v rovine FAM. Zadarmo sa budu vozit asi len zamestnanci. Rodinni prislusnici uz podla mojich sprav platia (resp. budu platit).
Reakcia na: uko #6063:
a ešte k tomu, koľko tam stojí základný lístok... Určite aspoň 2 CHF...
Reakcia na: LUK #6014:
O.K., tak mozeme pocitat a budeme sa drzat pri zemi:
500 zamestnancov + 500 manzeliek (manzelov) + 500 deti
cize 1500 ludi do roboty (skoly) a nazad. Povedzme ze by vsetci mali cipovu kartu takze naklady su (11,50+11,50+6,50 Sk) krat 2. Zaokruhlime na 60Sk. Krat 500 = 30000 denne. Krat pocet pracovnych dni do roka povedzme 6 milionov.
Nepocitame do toho rodiny s viacerymi detmi, rodiny zijuce mimo BB, rodiny, ktore musia prestupovat, rodiny, ktorych deti chodia do skoly napriklad v BA, KE, ZA.
Velmi triezvy odhad: 10 milionov Sk do roka, ono to asi bude viac. Ovela viac. Tvoje "ak ho to nic nestoji" je pravdive. Otazka je ci je uvedeny vypadok trzieb zahrnuty v ziadanej dotacii alebo nie.
Ad absurdum: Kazdy obyvatel BB da do roka minimalne 70 Sk aby sa zamestnanci SAD mohli vozit zadarmo.
Reakcia na: Vševedko #6062:
...absolútny súhlas, pochodil som veľa mestských dopráv v Európe, ale ani jedna doprava nefunguje bez dotácií, a dovolím si tvrdiť, že podstatne väčších ako je to na Slovensku, ako príklad podobný BB uvediem podhorské mestečko (pod Alpami) St.Gallen (cca 60 tis.obyvateľov), bol som tam v roku 1999, nevidel som jeden jediný plný autobus, doprava takmer kyvadlová, a to hlavné, dotácie určené len na stratu z prevádzkovania MHD boli na rok 1999 určené sumou 21 slovom dvadsať jeden milión Swiss frankov, k tomu mali samozrejme kapitálové dotácie určené na nákup nových autobusov, ako exkurziu vrelo odporúčam pánovi Králikovi, ktorý zjavne neovláda zákon č.168/1996 resp. vyghlášku č.151/2003 Z.z. , na domácu úlohu doporučujem doštudovať, mestská doprava má slúžiť obyvatelom mesta, a nie ich zdierať z kože...
Reakcia na: Petik #6060:
Z článku ale jasne plynie jedna vec - MHD sa na ekonomickej báze prevádzkovať NEDÁ. Ak pri zvýšení cestovného na 17,- SKK príde k 30% poklesu počtu prewpravených osôb, tak ekonomická cena už nebude 17,- SKK ale 22,- SKK, tá povedie k ďalšiemu prepadu počtu cestujúcich, ďalšej redukcii grafikonov atď.
Nerád to píšem, ale SAD BBDS má len jednu možnosť - radikálnu. Prestať prevádzkovať MHD, vodičov prepusiť, vozidlá predať. Zajačik urýchlene pochopí, že mestský dopravný podnik nie je len tak zo dňa na deň.
Reakcia na: Starobystričan #6058:
A kto vydá licenciu?
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1879493

Zaujimalo by ma, co spravy CSAD s usetrenymi autobusmi, ak sa situacia nezmeni. Preradia ich do Brezna?
Majkl: lenže ja mam 15 a nemam love na prestupovanie ☠
Ja stále fandím niektorému súkromníkovi, ktorý podľa zákona bude môcť robiť nočné spoje.Koľkí tu máte svoje (aj menšie) autobusy?Treba proste kopnúť do vrtule a začať ich robiť.Neexistuje, aby pre súkromíka s normálnou rodinou bol spoj, na ktorom má celkove nočnú tržbu zo 10.000 bol stratový.Nemal by to byť ale nikto z taxikárov.To gumovanie bude asi ich robota! ?
Marcos: Lebo elektrika sa minula... ? Ale vážne lebo trolejbusová trať ešte nebola odovzdaná do užívania.
Neviete preco chodi bus 8ka a nie trolej?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.