PIT: ešte Ťa doplním, že na zastávke Hviezdoslavova NEBOL VÔBEC nalepený nový CP od 3.1. Viacero z týchto nedostatkov mám vo fotodokumentácii, nie je problém poskytnúť.
to je vidno, že sa o dopravu veľmi nezaujímaš (bez urážky), ináč by si nemohol tvrdiť, že mestský DP je blbosť. Opak je totiž pravdou. Jedine mestský dopravný podnik (za predpokaldu, že mesto MÁ reálny záujem na poskytnutí solídnej služby občanom vo forme kvalitnej MHD) dokáže najlepšie plniť úlohy, ktoré od neho cestujúci očakávajú. Žiadny súkromník nebude nikdy myslieť sociálne a udržovať neefektívne spoje. A aj mestský DP sa dá viesť tak, aby bol transparentný a efektívny. Príkladom môže byť Dopravný podnik mesta Prešov.
Re #5905 Inca: čo všetci máte s tými autami? BBDS nie je VSŽ-ka, kde mali vozidlový park zostavený z bavorákov a audín. Riaditeľ BBDSky sa vozí na Passate a riaditeľ MHD na Octavii...
-Stratové diaľkové linky? Veď diaľkové linky vždy kompenzovali straty z prímestskej dopravy.
-Ad Granus trans: tak je to vždy, súkromník dostane licenciu na atraktívej trase, kde môže stanoviť nížšiu cenu - ale BBDS musí v rámci určitej obslužnosti územia jazdiť aj do menej atraktívnych oblastí za rovnakú cenu - a teda príjmy z lukratívnejších spojov musia vykryť straty z iných spojov. To by sa asi obyvatelia Španej Doliny čudovali, keby mali platiť povedzme o 40% viac ako na inej trase (zaujímavé, na takéto linky sa súkromní dopravcovia nehrnú)...
Pár postrehov z posledného týždňa:
- na žel. stanici na nástupišti L6, 7 nalepené CP všetkých liniek idúcich cez žel. st., okrem L1; na nástupišti L2 nalepené CP L2, 8, pričom CP L2 bol nalepený nanovo starý bez uvedenia platnosti;
- na zastávke Nové Kalište smer THK nalepený CP L36 zo zastávky Priehrada;
- na zastávke Partizánska cesta smer SAD nalepený CP L80 z opačného smeru a zamaľovaný fixkou "neplatí";
- na zastávke Bellušova nalepený aj ďalší CP L80 zo zastávky Hviezdoslavova
- L25 sľubované zdvojnásobenie počtu spojov predstavuje v popoludňajšej špičke zo Strieborného námestia v porovnaní s L24+25 zhoršenie ich následného intervalu z 7,5 min na 10 min, teda 6 spojov namiesto pôvodných 8 za hodinu;
- u L3, 9 bol nepochopiteľne skrátený čas medzi východzou zastávkou pri nemocnici a Tajovského, SOU PaT z 2 na 1 minútu, čo je absolútne nereálne dodržať vzhľadom na vzdialenosť zastávok a hlavne na čas nástupu;
- neestetické lepenie CP na zastávkach s neschopnosťou zoradiť ich vzostupne podľa čísla linky - Tajovského, Krajský úrad, Rudohorská 1 (91, 25, 22), Rudohorská - stred (98,25)...;
- v CP L8 smer žel. stanica je všade, okrem východzej zastávky Tesco uvádzaný duplicitne spoj 6:23a;
- L34 - bol zrušený posilový spoj (7:27cF) a posledný spoj L36 už nejde cez Švermovu, ale popri mestskom parku;
- na zastávke Strieborné nám. smer Uhlisko ešte stále nebol o zem priskrutkovaný označník zastávky;
- v CP L54 u spoja 5:42xH z D. Harmanca je poznámka "H" vysvetlená ako Hušták, z čoho absolútne nie je zrejmé, čo to má znamenať; v smere do Harmanca v CP nie sú u všetkých spojoch uvedené poznámky "K", takže nie je možné zistiť, že daný spoj ide cez Karlovo;
- na L55 idú na konečnú zastávku v Badíne, Hlinách cez víkend za celý deň len 2 spoje;
- v CP L56 je poznámka "Š" vysvetlená po Šalkovú, ale opäť nie je zrejmé, po ktorú z piatich zastávok v Šalkovej to má znamenať; obdobne na L51 poznámka "St" po Stupy;
- na L43 je zbytočné komplikovať s poznámkou "U", ktorá hovorí, že spoj ide na pravidelnú konečnú zastávku;
- na zastávke Rudohorská - stred nalepené CP s menším fontom, takže konečne je vidieť podstatne viac z názvov zastávok, ako je len začiatok názvu s dokončením "...";
- pozdrav pre vodiča 4145, ktorý na zastávke Úsvit spoj L6/719, kde strávil niekoľko minút, nechá v januári, keď je pár stupňov nad nulov a vo vozidlách sa nekúri, otvorené dvere a po upozornení 3 krátkymi prerušovanými zvoneniami odzvonil cca 10-krát, pokým konečne nechal dvere uzavrieť - opäť možno hodnotiť len ako hulvátsky prístup a znevažovanie klientov...;
- kombinovaný spoj L10/53/43/720cJ z Podlavíc cez Okružnú a NS na Jesenský vŕšok premáva naďalej ako L34/1/43/723cJ, pričom tento spoj je uvedený na všetkých príslušných zastávkach týchto liniek napriek tomu, že na všetkých zastávkach nestojí, vo vysvetlivke poznámky "J" je uvedené, že ide cez Jesenský vŕšok (pričom tam má konečnú a nikam nepokračuje) a súčasne nikto nezistí skutočnosť, že pôjde aj cez Okružnú a NS a pritom nebude zastavovať na všetkých zastávkach. Navyše je pre tento spoj hlavnou nástupnou zastávkou Okružná, ZŠ, ktorá je oficiálne zrušená a je bez označníka a CP a teda tu nemožno na ňom nastúpiť cestu a ani sa o ňom dozvedieť a navyše bolo kĺbové vozidlo z pondelka v nasledujúcich 2 dňoch nahradené sólo vozidlom, v ktorom posledný cestujúci dnes stál ledva na poslednom schode;
- porušovanie CP: L6/704 Kyj. nám.: 04.01. +5:45, L6/719 Úsvit: 04.01. +7:16, 05.01. +6:45;
- kto mi vysvetlí, ako je možné byť spokojný s CP, ktorý cez víkend zo zastávky Úsvit umožňuje premávať MHD súhrnne L1, 6: xx: 11 15 41 45 (po 4 minútach 2 spoje a potom 26 minút absolútne nič a to nehovorím ešte v čase bezpečnostných prestávok okolo 10 a 17 hodiny) a navyše po 22 hodine: 11 (L6) 15(L1) 15(L5) - 26 minút nič a potom sa majú "naplniť" 2 (3) vozidlá?;
- ako premáva spoj L7/455xs idúci podľa CP na parkovisko na uhlisku, keď okrem východzej zastávky na Internátnej, otočke sa v žiadnom zastávkovom CP nenachádza?
...
Ešte raz opakujem, že mesto je zo zákona správnym orgánom a orgánom odborného dozoru nad dodržiavaním zákonných kvalitatívnych požiadaviek pri prevádzkovaní cestnej dopravy na území obce. T. z., že ak by bolo vedenie mesta nespokojné, dalo by dopravcovi pokutu a termín na odstránenie nedostatkov a v zálohe má aj tvrdšie, konečné možnosti riešenia, ale to by musel najprv niekto chcieť. Lenže ani v dnešných dňoch si nikto riadne nepripustí, že už pred zmenami od 03.01.2005 bola MHD v BB už dlhé roky v katastrofálnom stave!
myslím, že Tvoja základná myšlienka je pravdivá, ale nie som si istý, či je možné hovoriť o BBDS ako o spoločnosti s prezamestnanosťou, keď vyhodili aj revízorov, len aby ich bolo menej. Na druhej strane je nutné uviesť, že mestá, ktoré majú mestské dopravné podniky, dlhodobo dostávali dotácie zo štátneho rozpočtu vyššie rádovo o desiatky miliónov Sk, čo je nazanedbateľné a vytvorilo u nich podstatne vyššie štandardy, ako u nás. Druhá vec je, že prečo u nás vedenie mesta za 10 rokov nezabezpečilo aspoň niečo porovnateľné.
Vacsina ludi pinda na Kralika a na mestske zastupitelstvo ale doteraz sa nikto nespytal ci trzby z MHD idu len na MHD a nesluzia napriklad na nove auta v SAD, masivne prestavby v SAD, ci nesluzia na dotovanie v poslednom case stratovych dialkovych liniek. Ad SAD BBDS - je pozoruhodne, ze linka do Zvolena bola zlacnena tusim na 22 korun z 33 po vstupe zvolenskeho Granustransu. A je ovela pozoruhodnejsie, ze tato linka je PRIMESTSKA a tym padom dostava od statu dotacie. Ako je mozne, ze SAD dava dumpingove ceny na primestsku linku a sucasne na nu berie dotacie?
Ad mesto: Akciovka vlastni myslim cez 30 busov, celkom by ma pobavilo keby mesto vyhlasilo verejnu sutaz na mestsku dopravu v BB. Mozno by sa ktosi nasiel kto by to vedel robit kvalitnejsie a lacnejsie bez toho aby pritom musel zivit kvantum uradnikov.
Rada pre vrtakov: chodte na obchodny register (www.orsk.sk), pozrite si mena v spravnej a dozornej rade SAD a potom si dajte vyhladat firmy, v ktorych ti isti ludia sedia, alebo sedeli. Pobavite sa.
Posledna vec: SAD BBDS ma sprivatizovat CSAD Ostrava, ktorej sa to uz 2 roky akosi nedari. Bud je v exekucii, alebo nema peniaze, alebo ich neda alebo... FNM to netrapi, stat to netrapi, rozostavana budova autobudovej stanice chatra a nikoho, NIKOHO nezaujima preco prave v BB je situacia aka je. Su tu aj ine mesta porovnatelne co do dopravnych vykonov aj obyvatelstva a tam to funguje.
SADky na Slovensku sa spoliehali ze stat do nich bude naveky liat peniaze ako do bezodnej jamy. SAD BBDS detto. A teraz je tu obrovsky udiv ked peniaze nie su a to, co zotrvacnostou dlhe roky fungovalo zrazu skripe.
Hovor za seba!
U nás sa často hovorí napr. o Írsku ako rýchlo rozvíjajúcej sa ekonomikou... Írsko bolo pred pár rokmi tam, kde sme približne teraz my. Prilákalo investorov atď. s tým rozdielom, že nerozpredávalo štátny majetok, teda ani pôdu, ani strategické podniky a pod. Dodnes má takúto polityku aj naďalej a pozri sa kde je! To, že štát je zlý vlastník môže tvrdiť iba človek, ktorí myslí len o tom, čo mu čo najviac uchmatnúť, ako napr. Minister Mikloš, ktorý sa za to môže hambiť... Nie nadarmo sa hovorí, že pokazená ryba smrdí od hlavy...
Otázka pre pána Snopku. Prosím o odpoveď, porušila SAD zákon č. 168/96 Z.z. a č. 164/96 Z.z. a to v tom zmysle, či bol nový CP autobusov, resp. trolejbusov schválený primátorom, resp. predsedom VÚC. Ďalej sa pýtam, či cesta k Tescu (nová časť), ktorú používate je skolaudovaná? Viete odčleniť náklady SAD na prímestskú dopravu a na linky do obcí Harmanec, Môlča, Malachov, Nemce a Hronsek? Viete presne dokladovať počat cestujúcich prepravených bezplatne? Vysvetlite občanom, prečo ste zriadili 2 nové linky do Tesca, čo Vás viedlo k takémuto rozhodnutiu? Odpovedajte na otázku, kto má povinnosť sa starať o zastávky a za koho financie sa stavali nové, ktoré teraz na Mládežníckej ulici môžu slúžiť pre mestské holuby? A posledná otázka, kedy (deň) ste písomne informovali primátora, že žiadate o zmenu CP a kedy Vám to podpísal?
Martin
Formular peticie za znovuobnovenie L24 bol na vchode panelaku Okruzna 4 - rano o 6.30 bol este prazdny ale vecer ste to mali vidiet. Neviem, kde sa este nachadza.
Ako som už v jednom príspevku spomenul, my sme na uvedenú situáciu upozorňovali kompetentných v dostatočnom predstihu. Dôležitý bol však fakt, že mestá sa dozvedeli koeficienty podielových daní asi koncom mesiaca október. Dovtedy boli presvedčené, že dostanú podielové dane a budú mať na všetky služby vykryté. Princípom fiskálnej decentralizácie však bolo, že časť prostriedkov dostanú z podielových daní a časť si musia vykryť vlastnými daňovými príjmami resp. vygenerovaním rozpočtu a hlavne jeho príjmovej časti. Veď ak mesto Banská Bystrica vygeneruje príjmy vo výške 806 mil. Sk a porovnateľné mesto Žilina - 1 miliardu 200 tis. Sk je v tom niečo nenormálne. Zvolen s počtom obyvateľou cca 50 % oproti B.B. má príjmový rozpočet vo výške 690 mil. Sk a tiež dotuje "súkromnú " SAD MHD vo výške cca 12 mil. Sk.
Nebudem sa rozpisovať, kto je zodpovedný za súčasný stav MHD,ale je smutné, že takto dopadla. Prečo je tak ťažké ponechať spoje, ktoré boli vždy plne vyťažené? Prečo nenechať prepojenie jedného sídliska s druhým jediným spojom? Načo sú nám dva spoje jedným smerom 20 a22 z Pieninskej, keď na Fončordu alebo do Radvane musím prestupovať?Veď, keď sa budem chcieť dostať do Kauflandu, tak sa tam dostanem. Je to na zaplakanie, že sa spoje orientujú podľa hypermarketov a nie podľa potrieb ľudí, ktorí chodia do práce a musia zarobiť peniaze - aby mohli ísť do tých "výborných" hypermarketov nakúpiť.
Keďže ste nedostali dotácie, musia ľudia prestupovať a tým Vám zaplatiť viac peňazí, čím tie peniaze dostanete, veď do práce sa chodiť musí.
Len tak na okraj.Mestská a.s. ako dopravný podnik je pekná blbosť.všade na svete prax jasne preukázala, že mesto ani štát nikdy nevie byť dobrý podnikateľ. Vždy bude podliehať lokálnym záujmom, korupcii a pod. Takýto podnik nikdy nebude efektívny na čo budú vždy doplácať občania.Jediná možnosť je platiť za objednané služby súkromnej firme a v prípade, že sú služby nekvalitné vymeniť súkromnú firmu.
Nepoznám detaily.Som obyčajný občan, ale zdá sa mi, že Váš príspevok sa asi zakladá na pravde.
Vašou chybou však bolo je to, že ste o tom čo sa stane ak mesto nevybojuje štátny príspevok na dopravu, alebo nezíska peniaze z miestnych daní dostatočne zrozumiteľne nevarovali verjenosť. Vedeli ste tiež dostatočne dopredu, že neschopné vedenie mesta na čele s primátorom dovedie situáciu do týchto koncov. Vyvvinili by ste sa vtedy, keby ste burcovali na poplach mesiace dopredu vrátane organizovania verejných stretnutí s občanmi a písomným varovaním všetkých poslanocov MsZ.Skúste napísať čo ste všetko spravili, ako ste varovali mesto, ako ste informovali poslancov a verejnosť.Takto zostáva časť viny (aj keď si myslím že nie podstatná) aj na Vás.
Nestála za tým snaha nenahnevať mesto z tých dôvodov, aby Vám poskytli aj naďalej výhodné nájomné zmluvy na autobusy, trolejbusa a trate?
Čo urobí SAD ak ubudne cestujúcich tak ako je to v ankete?To bude mať zvyšné autobusy a trolejbusy manažment so správnou a dozornou radou a.s. ako služobné vozidlá?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
margaréta Krkošová
Keďže ste nedostali dotácie, musia ľudia prestupovať a tým Vám zaplatiť viac peňazí, čím tie peniaze dostanete, veď do práce sa chodiť musí.