Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #56179:
Veď to, že tu ľudia nechápu od čoho je IDS, ale horšie je že to nechápu kompetentní, čo to vytvorili a vytvárajú. Zmyslom IDS je ze na jeden doklad, či už je to dopravná, platobná karta, alebo iný nosič, ideš MHD, busom, t busom, elektrickou, metrom, vlakom podľa toho čo je dostupné v danom mieste a odstránenie neefektivity, tj. subehov vlakov s autobusmi, MHD s primestom, elektricky a autobusu a pod.
Reakcia na: draxter #56180:
Ďakujem za priblíženie, len som trocha nechápal.
Ja som inak tiež za nočné linky. Len som na nich nejako zabudol.

Minule som išiel kvôli neexistencii nočákov niekedy okolo 1:00 z Fončordy do Sásovej Dott kolobežkou

V Žiline keďže tam študujem tak niekedy využívam aj nočák
Reakcia na: draxter #56176:
Toto sa mi aj celkom pozdáva, tiež mi napadli polookružné linky 22 a 23, len ešte jednu vec sa chcem spýtať k intervalom na 28, že aké by si dal, keďže s 26 nepočítaš.
Reakcia na: madarjarko #56177:
Kedze sú tam aj linky 24 a 25 na strieborko, a linky 20 a 26 na NSL, tak myslím ze to je dostatočné i preložitelné.
Trolejbusy si najefektívnejšie keď jazdia čím rovnomernejšie. Preto treba posilniť premávku po popoludňajšej špičke a cez víkend na úkor subehov s busmi.
Dlhé linky prečo nie. Ale spájať konečné s obdobným potenciálom. A ľudí voziť tam, k potrebujú (obchody,stanice,priem.park). A menej liniek tam, kde to má zmysel. Posilniť terasu istotne, tá 97 je paródia. A nočnú dopravu!
Reakcia na: Postaja #56178:
To sme sa už nepočúvali, a pri kvalite IDS ja by som do žiadnej integrácie nešiel. Ale ak to tak bude, potom budiš. Áno, ale tak musí byť jasná dohoda. Lebo km v meste a km mimo. Posilnenie "spoja" nemusí nutne byť komplet náklad VUC alebo komplet náklad mesta. Bude pomer.
Reakcia na: draxter #56169:
Určite nie, ten návrh som dával ako info, že v polovici roka má byť plná integrácia MHD do IDSBB a tým pádom bude neefektívne viesť napr. do Rakytoviec, Senice a pod MHD, keď tam jazdia linky na Badín a Selce, Baláže, pri plnej integrácii radšej posilniť primesto, ale tu narážame na ďalší problém a síce MHD financuje mesto a PAL kraj a dohoda na slovenské pomery by bola asi nemožná.
Reakcia na: draxter #56176:
Inak páči sa mi tvoj návrh a už aj mna v minulosti tá polookružná L22 napadla ibaže na rozdiel od tej 23 mala byť 21. Len zase dal by som na nich aspoň 20 minútové intervaly aby išla lepšie v preklade s tou 20 aspoň z Námestia Slobody keďže najefektívnejšie sú v špičke minimálne približne 10 minútové intervaly na spoločnom úseku (Rudohorská - NSL) Ale aj tak sa mi viacej páči ten môj návrh s 21 a 22 ktorý som tu navrhol nižšie
Ak s neuplnou sieťou T-busov sa dá robiť. A oveľa viac. Ak beriem, že nepribudne kĺbový trolejbus, tak navrhujem linky:
1 ako je, predĺžiť interval 20 min do 20:00
2 Rakytovce - vozovňa....ŽST parcialne 3 vozy. Interval 30/60/60
3 ako je
4 15/30/30 v preklade s 2 (niektoré spoje až po vozovňu)
5 ako je, preklad s 3, nové spoje v špičke od 6:00 v c
6 interval 20 min do konca premávky
7 ako je 20/30/30

20 ako je 20/30/30, vybrané spoje do Majera
22 Pieninská - Rudohorská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - J. Kráľa - Lazovná - Sásovská - Rudohorská - Pieninská 30/30/60
23 protismerne 22, 30/30/60
24 ako je
25 ako je
28 ako je
32 ako je, premávka cez víkend 120 min
33 THK - nábrežie - Partizánska - Senica 30/60/60
34/35/36 ako su
37 Pršianska Terasa - NĽŠ - nábrežie - ŽST - Šalková 30/60/60 (aj spoje do priem.parku)
43 ako je
80 a 90 ako sú
N6 120 celú noc
N16 Tatranská - Pieninská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - Úsvit - Nad plážou - Tajovského (aj pod nemocnicou) - Podlavice (ak by prišla obsluha nočným vlakom, tak aj zachádza na stanicu). 120 celú noc, pred voľnými dňom 60
Reakcia na: draxter #56172:
Ty by si mal aký návrh na zlepšenie linkového vedenia MHD, tak, aby boli trolejbusy aj autobusy čo najviac využité a MHD prehľadná?
Reakcia na: draxter #56170:
Aha , ja som skôr tým sa na to asi omylom tým myslel menej duplicitných liniek, napríklad s tou súčasnou 34 (28) keďže kvôli nedokončenej siete všetky troleje idú na stanicu ale zase aspoň ako takú čiastočnú náhradu tú 29 v niektorých dňoch a časoch. A zase na druhej strane tie niektoré linky vidím ako potrebné, tú 80 som dal preč preto lebo je už dneska tak trocha zbytočná a ešte som chcel aj to aby prímestské linky už neboli súčasťou MHD lebo z môjho pohľadu nespĺňajú štandardy MHD a tak som na Stupy a aj do Uľanky pridal linky, ktoré by ich nahradzovali a tiež som pridal linky do oblastí kde by ich ľudia chceli. Samozrejme som dosť proti obmedzovaniu trolejbusových liniek ale naopak za ich silnejšiu prevádzku + dokončenie trolejovej siete v BB
Reakcia na: Postaja #56161:
A Rakytovce či Kremničku ako?
Reakcia na: Postaja #56159:
Ale rušenie trolejbusov? To tieto choré nápady skadiaľ berieš?
Reakcia na: Žilinský Karosák #56152:
Uhlisko ale len ak bude obslúžené, avšak načo vymýšľať vymyslené. Len si treba uvedomiť, že ak nie je zmyslom obsluha sídliska Uhlisko, ukončiť na ŽST je lepšie (okruhom okolo sídliska Prednadrazie). A potom môžeš spojiť 22+23.
Reakcia na: madarjarko #56151:
Nehnevaj sa, ale text je v rozpore s návrhom. Liniek si pridal kopu a zbytočne.
Reakcia na: Postaja #56153:
Nehnevaj sa, ako obyvateľ Rakytovca nesúhlasím. Platím dane a MHD sem patrí. A už terajší stav je tragikomédia. Nehovoriac, že aby som si nabíjal dva kredity!?
Reakcia na: Postaja #56166:
Tiež si to myslím a to je aj jeden z dôvodov prečo by som ja osobne tie 2 a 4 ponechal a práve radšej tie krátke linky

L2 má jazdnú dobu 20, L4 18, 21 38 a 22 34 (večer môže byť aj kratšia)
Reakcia na: Postaja #56165:
Skôr si myslím, že skôr ide len o nedostatok vodičov s papiermi na t-bus.
Reakcia na: Jano14 #56164:
Je tu ešte jeden problém, uvediem príklad: ak rozdelíme nejaký prúd napr. Sásová - VUB - ŽST a Sásová - VUB - Radvaň, tak jedna linka má dojazd 15 minút a druhá 30 minút, pri obehu potom vzniknú tzv. diery, resp. stav, že minimálne v jednom smere nebude schopnosť dodržať rozpätie 10 / 15 minút, ale minimálne v jednom smere napr. nepôjde z VUB na Sásovú 05, 15, 25, 35, 45, 55 (pri jednej linke, či už dlhej, alebo krátkej), ale 05, 10, 25, 30, 45, 50. A sme zase pri tom, že nikto nie je kúzelník a bolo by / je neefektívne aby napr. dlhá linka čakala zbytočne polhodinu na konečnej k pravidelnému intervalu a kôli tomu treba ďalší autobus a najmä šoféra. Mylím tým napr. rameno Rudohorská - Ďumbierska - VUB (20, 21, 22, 23 dnes) a to isté, rameno Tatranská - Partizánska - VUB (26, 28) dnes). Napr. dnes je to tiež na linkách 7 a 26 smer Internátna pekná ukážka: cez víkendy ,,7,, chodí :25 a ,,26,, : 37, a potom 50 minút diera, detto cez pracovné dni v sedle ,,7,, :20 a ,,26,, :34 a potom 45 minút diera, v špičke ,,7,, : :20 a ,,26,, :14 a :44. Toto je presne to, keď je plno liniek odvšadial všade a každá má úplne rozdielnu dobu jazdy a sú riedke intervaly, tj. ide to zasebou a potom dlho nič. Pokiaľ niekto nebude mať ,,gule,, toto utnúť a prekopať systém, lebo však chceme priame spojenia všade, tak dovtedy bude celá MHD prakticky nepoužiteľná pre plne platiacich cestujúcich ako alternatíva autu.
Reakcia na: Jano14 #56164:
Mno mňa to napadlo hlavne kôli tomu, že zmes liniek (20, 21, 22, 23, 26, 28, 29) ty kokso, je tragédia a na ten prúd na VUB to chce 2 linky ako som písal a prestup. Ale keď tu (napriek mesačníku už dlhú dobu) väčšina chce priame linky ..??? odvšadial všade 2x za hodinu zo sídlisk ako poriadnu MHD s 1 prestupom a krátkymi intervalmi.... Ale dosť často vidím na T - Busových linkách záložné autobusy, aj keď nie je výluka trate kôli údržbe (asi nedostatok, alebo poruchovosť t-busov), tak prečo nezrušiť 2 a 4 a neobsluhovať to jednou Sásovskou nosnou linkou cez VUB? A na 1, 3, 6, 7 použiť všetky dostupné t-busy a urobiť 100% t - busové nosné linky? Ale som zástanca tam, kde je trať použiť t-busy (ak ich je / bude dostatok). Ale radšej obetovať jednu vetvu t -busu a mať poriadnu MHD, ako mať t-busy aj na vetve 2, 4 a nemať ani poriadnu t-busovú a ani a-busovú MHD. A obávam sa, že ak sa raz začne trolejovať Sásová (ak vôbec), tak sa začne cez Karlovo, čo systému vôbec nepomôže, keď chceme mať prepojené sídliská - centrum - terminál - žst -) to bude treba v prvom rade začať trolejovať od VUB smerom na Sásovú a až potom Karlovo.
Reakcia na: madarjarko #56160:
Áno, úplne súhlasím s tým, že interval 20 min. v špičkách na dvoch nosných linkách je otrasný. Všetci, čo tu teraz píšeme, sa zhodneme na tom, že v BB by mala mať každá mestská časť spojenie s intervalom aspoň 10 min. intervalom v špičkách. Ak by sa môj návrh spojenia Radvane a Sásovej ujal, tak to by vychádzalo na cca 8 autobusov a 4 trolejbusy. (po predĺžení do Rakytoviec). Pri tvojom by bolo autobusov menej, to je pravda. Ale bohužiaľ, kým nebude trať kompletná, nič lepšie a komfortnejšie nik nevymyslí. Nič sa nedá robiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.