Vieš, zjavne si tu nový. Kopec dobrých nápadov by sa tu našlo. Len nie je vôľa. A nie všetko stojí veľa peňazí. Niečo dokonca nič a niektoré veci by ich aj ušetrili. Lenže ani VUC a ani MsU to nerobia dobre, roky nič pozitívne. A tá paródia na IDS: teraz museli zdražieť, lebo 3 mesiace jazdilo všetko skoro zadarmo.
No teba sme tu potrebovali Myslíš, že veci, ktoré tu spomínaš, tu nevieme už 20 rokov? Lenže v Blbotíne nad Hronom sa bežne bojuje za to, aby MHD vôbec existovala, keďže SAD BB, SAD ZV, MsÚ i súčasný DPM, sú ukážkové subjekty k tomu, ako sa to nemá robiť, resp. nemá potrebu sa snažiť niečo robiť. Však tu sa napr. muselo tvrdo zachraňovať existenciu trolejbusovej dopravy (o čom má tu viacero z prispievajúcich osobnú skúsenosť, aj keď už nie takú chuť súčasný stav komentovať) namiesto toho, aby sa konečne niekto začal zaoberať dostavbou dráhy do Sásovej (ale s napojením tak od Partizánskej cesty, ako aj od Tajovského a Huštáku, čo by umožnilo neskutočnú variabilitu trolejbusových liniek), o ktorej MsÚ za 30 - 35 rokov ani necekol, nie to ešte niečo urobil (to je tak, keď si donekonečna rozprávajú o nejakom fiktívnom najmodernejšom vozidlovom parku, čo aj tak nie je pravda, ako jedinom parametri kvality dopravy). A je jasné, že k zefektívneniu celej siete a prevádzky MHD je to potrebné a navyše v súčasnosti je možné do ďalších okrajových častí kombinovať s baterkáčmi. Skrátka v tomto meste sa vždy premrhajú všetky ponúkané príležitosti a hádam zásadne sa nespraví to, čo je odskúšané, funguje alebo môže priniesť osoh, ale buď pokusy "pokus-omyl" alebo "a je to", či radšej nechať tak, lebo snaha a práca vytvárajú robotu a problémy. A pomaly každý, koho by to trápilo, radšej odtiaľto vezme nohy na plecia alebo zaneviera na VHOD.
Druhá vec je trošku aj zostávať v realite a nie vymýšľať aj nad rámec zmysluplnosti - BB zase tiež nie je tristotisícové mesto, kde má zmysel všetko kúskovať niekde na "hranici mesta" (k integrácii raz snáď dôjde - aj keď amaterizmus IDS BBSK je nekonečná hrôza - kedy by bolo jedno, či sa jedná o MHD alebo RAD; ale nemôže to fungovať ako v minulosti, že RAD jazdila s tarifou MHD na základe ničoho a mesto na ňu neprispievalo roky vôbec), či narobiť spoje v trojminútovom intervale a pod.
Čo sa týka priemyselného parku Šalková, tak podľa rôznych vizualizácií I. etapy stavby R1 (a aj fyzickej činnosti v teréne) by mala byť postavená aj miestna komunikácia prepájajúca preložku cesty I/66 cez Šalkovú a hlavnú cestu cez priemyselný park. To by následne umožnilo prejazd RAD priamo cez priemyselný park, či už v prípade liniek idúcich centrom Slovenskej Ľupče, ako aj liniek od Brezna, Poník a Môlče + L42. Namiesto jazdy od Šalkovej po I/66 popred bývalú cementáreň by mohli (všetky alebo časť spojov) prechádzať priamo cez priemyselný park s možnými dvoma zastávkami - v mieste zastávkových ník pri spoločnosti Integra na Priemyselnej 18 a na súčasnej zastávke MED-ART a po moste ponad R1 späť na Partizánsku cestu, SAD. Vzhľadom na početnosť spojov RAD + L42 by sa tam obsluha zvýšila extrémne. Ťahať tam samostatnú linku MHD by tak bolo potrebné len za predpokladu plného PP a dostatočného prepravného prúdu z nejakého konkrétneho smeru. Inak by možno postačoval na začiatok aj prestup na tieto linky RAD + L42 a pod. Vedenie RAD cez PP je úplne jednoduché opatrenie k realizácii, avšak ešte vyžaduje nejaký čas, kým bude cesta postavená a nie je preto asi potrebné zase vymýšľať zbytočne hory-doly. Inak by ma zaujímalo, koľko reálne osôb pracuje v súčasnosti v PP a malo by aj záujem využívať VHOD. Lebo ono keby tam boli stovky - tisíce ľudí, tak by malo možno zmysel postaviť aj železničnú zastávku v mieste cca za spoločnosťou CPS Components na Technickej 5... lenže tento PP sa napĺňa životom relatívne extrémne pomaly.
Keď chce kraj, IDS, či Ondro moderný IDS a ľudí z áut do systému dostať. Musí byť IDS IDS a nie paródia a iba odskrtnute v pocitaci a volebnom programe. Pracovná spádová oblasť je nielen BB, ale i ZV (západ, Lieskovská cesta, Zlatý potok), potom musí byť spojenie na smeny (všetky pracovné smeny) do ZV i z regiónu Poniky, Hrochoť, Mičiná cez Žolnu, či Lukavicu a nie 90 minút cez BB. A kľudne nejaké rýchle linky, ktoré by stáli iba na jednej , max. dvoch zastávkach v obci, tie obce nie sú nijako velke ... Alebo stretavka autobusov v Čerine, Sebedine, teraz to je tiež tak, ale až 1, Max. 2 spojenia denne. To potom stačí ponechať 2 až 4 spojenia pre dôchodcov na každú linku na nákup a do nemocnice a ostatní autom...
Jasne áno, mal som na myslí skôr niečo, kde by sa vzájomne autobusy čakali ako pripoje, resp. minibusi otáčali k hlavným linkam, napr. Podlavice-Riecka, Lupca-Mostenica, Hiadeľ, Podkonice na vlak, a tak. Žiadne zo spomínaných (Mýto, SAD, Podlavice) nie je na to vhodné. Zachádza na Riecku síce nevidím ako najväčší problém, je to 2km a otázka 5 minút maximálne. Ale je luxus voziť klasické autobusy do hladka, Moštenica a čiastočne do Podkonic, tam by sa zišiel menší bus a radšej každú hodinu, v špičke častejšie ako návoz na vlak a/alebo Povraznícky bus. A cez víkend každé dve hodiny linka (cca 6:00-10:00 a 14:00-18:00) Podkonice Ľupča Moštenica Hiadeľ Grajciar.
Od Brezna je takou zastávkou k MHD práve Partizánska, mýto a AS. Z Prsian, Malachova či Badina by som ani neriešil prestup na MHD, tam je to zbytočné.
Potom je to Národná s prestupom na MHD i vlaky. Za každú cenu zase presmerovať regiolinky netreba. Ale je určite nelogické mať spoje Pieninská - Zlatý potok, neverím že koncové úseky sú tak vyťažené, aby to malo opodstatnenie.
Od Tajova by to mohlo byť strieborko, neviem ako veľa ľudí ide vždy až po stanicu.
Ukážkový prípad neschopnosti mesta a kraja v oblasti dopravy je priemyselný park Salkova tým, že tam chodia inkognito spoje 2 liniek (33, 41), raz zachádza, inokedy nie a potom tiež priemysel vo Vlkanovej, kde roky sa nedá normálne dostať na smeny 6-14-18-22, alebo zo zmien rýchlo a efektívne, ak vôbec ( z poobednej vôbec) a inak väčšinou nekonečné dlho a na poslednú chvíľu cez Badín a preto tam každý jazdí autom a kto nemá, má smolu.
A tiež BB nemá, alebo o tom neviem vytvorené podmienky na prestupe uzly, tzv. zbehy regio autobusov k MHD, alebo vlakom. Napr. v Radvani zo smeru Badín, Pršany, Malachov, niekde na východe zo smerov Baláže, Poniky a napr. v Lupci pri stanici z Podkonic, Moštenica, Hliadka, Povraznícka a napr. niekde pri Ulanke niečo na stret autobusov z Tureckej, Spanej Doliny. A napr. v Tajove, alebo Podlaviciach zo smeru Riečka, Králiky, Kordíky. Najprv treba naplanovat toto a potom spúšťať IDS a nie naopak.
Veď to, že tu ľudia nechápu od čoho je IDS, ale horšie je že to nechápu kompetentní, čo to vytvorili a vytvárajú. Zmyslom IDS je ze na jeden doklad, či už je to dopravná, platobná karta, alebo iný nosič, ideš MHD, busom, t busom, elektrickou, metrom, vlakom podľa toho čo je dostupné v danom mieste a odstránenie neefektivity, tj. subehov vlakov s autobusmi, MHD s primestom, elektricky a autobusu a pod.
Toto sa mi aj celkom pozdáva, tiež mi napadli polookružné linky 22 a 23, len ešte jednu vec sa chcem spýtať k intervalom na 28, že aké by si dal, keďže s 26 nepočítaš.
Kedze sú tam aj linky 24 a 25 na strieborko, a linky 20 a 26 na NSL, tak myslím ze to je dostatočné i preložitelné.
Trolejbusy si najefektívnejšie keď jazdia čím rovnomernejšie. Preto treba posilniť premávku po popoludňajšej špičke a cez víkend na úkor subehov s busmi.
Dlhé linky prečo nie. Ale spájať konečné s obdobným potenciálom. A ľudí voziť tam, k potrebujú (obchody,stanice,priem.park). A menej liniek tam, kde to má zmysel. Posilniť terasu istotne, tá 97 je paródia. A nočnú dopravu!
To sme sa už nepočúvali, a pri kvalite IDS ja by som do žiadnej integrácie nešiel. Ale ak to tak bude, potom budiš. Áno, ale tak musí byť jasná dohoda. Lebo km v meste a km mimo. Posilnenie "spoja" nemusí nutne byť komplet náklad VUC alebo komplet náklad mesta. Bude pomer.
Určite nie, ten návrh som dával ako info, že v polovici roka má byť plná integrácia MHD do IDSBB a tým pádom bude neefektívne viesť napr. do Rakytoviec, Senice a pod MHD, keď tam jazdia linky na Badín a Selce, Baláže, pri plnej integrácii radšej posilniť primesto, ale tu narážame na ďalší problém a síce MHD financuje mesto a PAL kraj a dohoda na slovenské pomery by bola asi nemožná.
Inak páči sa mi tvoj návrh a už aj mna v minulosti tá polookružná L22 napadla ibaže na rozdiel od tej 23 mala byť 21. Len zase dal by som na nich aspoň 20 minútové intervaly aby išla lepšie v preklade s tou 20 aspoň z Námestia Slobody keďže najefektívnejšie sú v špičke minimálne približne 10 minútové intervaly na spoločnom úseku (Rudohorská - NSL) Ale aj tak sa mi viacej páči ten môj návrh s 21 a 22 ktorý som tu navrhol nižšie
Ak s neuplnou sieťou T-busov sa dá robiť. A oveľa viac. Ak beriem, že nepribudne kĺbový trolejbus, tak navrhujem linky:
1 ako je, predĺžiť interval 20 min do 20:00
2 Rakytovce - vozovňa....ŽST parcialne 3 vozy. Interval 30/60/60
3 ako je
4 15/30/30 v preklade s 2 (niektoré spoje až po vozovňu)
5 ako je, preklad s 3, nové spoje v špičke od 6:00 v c
6 interval 20 min do konca premávky
7 ako je 20/30/30
20 ako je 20/30/30, vybrané spoje do Majera
22 Pieninská - Rudohorská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - J. Kráľa - Lazovná - Sásovská - Rudohorská - Pieninská 30/30/60
23 protismerne 22, 30/30/60
24 ako je
25 ako je
28 ako je
32 ako je, premávka cez víkend 120 min
33 THK - nábrežie - Partizánska - Senica 30/60/60
34/35/36 ako su
37 Pršianska Terasa - NĽŠ - nábrežie - ŽST - Šalková 30/60/60 (aj spoje do priem.parku)
43 ako je
80 a 90 ako sú
N6 120 celú noc
N16 Tatranská - Pieninská - Ďumbierska - NSL - nábrežie - Úsvit - Nad plážou - Tajovského (aj pod nemocnicou) - Podlavice (ak by prišla obsluha nočným vlakom, tak aj zachádza na stanicu). 120 celú noc, pred voľnými dňom 60
Aha , ja som skôr tým sa na to asi omylom tým myslel menej duplicitných liniek, napríklad s tou súčasnou 34 (28) keďže kvôli nedokončenej siete všetky troleje idú na stanicu ale zase aspoň ako takú čiastočnú náhradu tú 29 v niektorých dňoch a časoch. A zase na druhej strane tie niektoré linky vidím ako potrebné, tú 80 som dal preč preto lebo je už dneska tak trocha zbytočná a ešte som chcel aj to aby prímestské linky už neboli súčasťou MHD lebo z môjho pohľadu nespĺňajú štandardy MHD a tak som na Stupy a aj do Uľanky pridal linky, ktoré by ich nahradzovali a tiež som pridal linky do oblastí kde by ich ľudia chceli. Samozrejme som dosť proti obmedzovaniu trolejbusových liniek ale naopak za ich silnejšiu prevádzku + dokončenie trolejovej siete v BB
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PIT