Reakcia na: Žilinský Karosák #56156:
Nikdy sa nevyhovie všetkým, ale viacerí sa zhodnú, že dnesny stav napr. s 10 linkami do Sasovej a to nerátam 80tku s intervalov 2x za hodinu mimo 24 a 25 je na veľkosť Sasovej choré. A už to rokmi sa tak dovrzalo, že mnohokrát idú za 10 minút 3 autobusy a potom 20 minút diera v špičke. Môj návrh počíta do Sasovej s 2 linkami smerom na Námestie Slobody s intervalmi 10/15/20 minút rovnomerne rozlozene na 1 linke. Na mesto typu BB je nutné mať pár nosných liniek s intervalmi 10 minút v špičke a potom doplnkové linky do priemyselných a iných záujmových oblasti a potom do menších a okrajových častí, ktoré nemusia ísť najkratšou trasou. Na Sasovu smer Námestie Slobody, Terminál, ŽST treba 2 linky s častými rovnomerne rozloženými intervalmi na prestup na vlak, bus a MHD trolejbusy do Radvane, Foncordu. V špičke priame spoje do priemyselných oblastí čo 30 +- Píšem z mobilu, tak ospravedlnenie za preklepy.
slovak2018
1. Za mňa je hrozne slabá víkendová výprava. Na to, že BB je krajské mesto sú pol hodinové intervaly na nosných linkách raz veľa. Na ostatných linkách hodina a viac. A to hovorím o výprave cez deň, nie to ešte o večernej výprave. Tá je slabá už cez týždeň.
2. Absencia kľúčových zastávok. Osobne nerozumiem prečo chýbajú zastávky Švermova Europa SC a Europa SC v opačnom smere. Asi by to chcelo zapojiť trochu rozumu a nie len drbnúť niekde označník, ale tieto zástavky mne aj xy ľuďom ktorých poznám chýbajú. Od Úsvitu aj Štadlerka po Europu je to kus cesty.
3. Preplnenosť vozidiel. Najviac sa prejavuje na "študentských" spojoch a potom okolo 14-16 najmä linky 6, 7,8, 3, 32, 1, 2, 34, 35, 36, 26. Na linke 3 sa mi stalo ráno, že som sa do dvoch vozidiel nedostal-nebolo kam. Zúfalo chýbajú kĺbové vozidlá. Preplnenosť sa ešte umocní vypravením dvojdverového vozidla.
4. V roku 2025 je už za mňa nepochopiteľné a neprijateľné, že v krajskom meste sa nedá v MHD zaplatiť kartou.
5. Aj moji známi čo vedia o autách/autobusoch asi toľko, že má kolesá, dvere a ide dopredu sa sťažujú na príšerný stav niektorých vozidiel. Menovite sú najhoršie asi posledné Citelisy z rady CA. Smrdí v nich plyn, majú uvoľnené tyče, príšerne vibrujú, majú zohýbanú podlahu. Zvyšok vozového parku na tom omnoho lepšie nie je. Zbedačené trolejbusy zrelé na opravu. Dobúchané, vyblednuté, so zodratými sedadlami bez klimatizácie a často nevykúrené (hlavne parciálne majú asi slabšie kúrenie).
6. Nulový rozvoj trolejbusovej siete. Dostavbou tratí by sa dala MHD výrazne zefektívniť.
7. Absencia nočných liniek.
8. Slabá integrácia MHD s linkovými autobusmi. Ani nespočítam koľko krát som stál s ďalšími 15 ľuďmi na prechode na Štadlerku a MHD nám takzvane "ušla pred nosom" a čakaj pol hodinu
Toto všetko sú faktory, ktoré znižujú dopyt po MHD. Nové vozidlá to nezlepšia. Ak poslúžia ako doplnok vozového parku a bude sa môcť zlepšiť interval a obslužnosť MHD som za. No ak je to ako je spomenuté v predošlom príspevku tak za mňa zbytočne vyhodené peniaze asi ako v prípade Zvolena.