Reply on: Jano14 #56157:
Ďakujem za názor ale na druhej strane nie je dobré aby linky mali nejaké zbytočné zachádzky, pri krátkych linkách je taká výhoda že môžu premávať v krátkych intervaloch a to s menším počtom vozidiel, ako pri dlhých linkách, z môjho pohľady na tých 21 a 22 čo som navrhol tak stačí na nich skoro rovnaký počet vozidiel ako pri súčastných 21 a 22. Tie linky ktoré som navrhol by každá z nich mala interval 20 minút ale spolu s prekladom by mali 10 minút. Ak by sme chceli zaviesť čo najviac priamych liniek ktoré by dokonca mohli mať aj dobré preklady, tak by nedostavaná trolejbusová dráha začala strácať význam a tak preto odporúčam skôr naplno využiť trolejbusy v tej časti mesta kde sú ale zase 24 a 25,90 (v návrhu 27) majú význam a majú efektívne trasy. Samozrejme som za dostavbu celej siete. Čo sa týka dopravy do Sásovej v rokoch 1994 - 2006 tak bola intervalovo na dosť dobrej úrovni a pri mojom cestovaní dosť často nadávam že hlavne že všetky trolejbusy idú na stanicu ale na dolnú Sásovú nič aspoň 20 minút. Ja som v rokoch 2017 - 2019 chodil prestupom do školy na Fončordu (tam a pri ceste späť sa mi často stávalo že nič hneď nešlo) tak viem o akej kvalite dopravy hovorím. Nosná alebo dve nosné linky nemôžu mať v špičke súhrnný interval 20 minút ale 10, lebo 20 je v súčastnosti v BB neefektívny.
slovak2018
1. Za mňa je hrozne slabá víkendová výprava. Na to, že BB je krajské mesto sú pol hodinové intervaly na nosných linkách raz veľa. Na ostatných linkách hodina a viac. A to hovorím o výprave cez deň, nie to ešte o večernej výprave. Tá je slabá už cez týždeň.
2. Absencia kľúčových zastávok. Osobne nerozumiem prečo chýbajú zastávky Švermova Europa SC a Europa SC v opačnom smere. Asi by to chcelo zapojiť trochu rozumu a nie len drbnúť niekde označník, ale tieto zástavky mne aj xy ľuďom ktorých poznám chýbajú. Od Úsvitu aj Štadlerka po Europu je to kus cesty.
3. Preplnenosť vozidiel. Najviac sa prejavuje na "študentských" spojoch a potom okolo 14-16 najmä linky 6, 7,8, 3, 32, 1, 2, 34, 35, 36, 26. Na linke 3 sa mi stalo ráno, že som sa do dvoch vozidiel nedostal-nebolo kam. Zúfalo chýbajú kĺbové vozidlá. Preplnenosť sa ešte umocní vypravením dvojdverového vozidla.
4. V roku 2025 je už za mňa nepochopiteľné a neprijateľné, že v krajskom meste sa nedá v MHD zaplatiť kartou.
5. Aj moji známi čo vedia o autách/autobusoch asi toľko, že má kolesá, dvere a ide dopredu sa sťažujú na príšerný stav niektorých vozidiel. Menovite sú najhoršie asi posledné Citelisy z rady CA. Smrdí v nich plyn, majú uvoľnené tyče, príšerne vibrujú, majú zohýbanú podlahu. Zvyšok vozového parku na tom omnoho lepšie nie je. Zbedačené trolejbusy zrelé na opravu. Dobúchané, vyblednuté, so zodratými sedadlami bez klimatizácie a často nevykúrené (hlavne parciálne majú asi slabšie kúrenie).
6. Nulový rozvoj trolejbusovej siete. Dostavbou tratí by sa dala MHD výrazne zefektívniť.
7. Absencia nočných liniek.
8. Slabá integrácia MHD s linkovými autobusmi. Ani nespočítam koľko krát som stál s ďalšími 15 ľuďmi na prechode na Štadlerku a MHD nám takzvane "ušla pred nosom" a čakaj pol hodinu
Toto všetko sú faktory, ktoré znižujú dopyt po MHD. Nové vozidlá to nezlepšia. Ak poslúžia ako doplnok vozového parku a bude sa môcť zlepšiť interval a obslužnosť MHD som za. No ak je to ako je spomenuté v predošlom príspevku tak za mňa zbytočne vyhodené peniaze asi ako v prípade Zvolena.