Predpokladám, že priložením karty s aktivovaným časovým predplatným lístkom dôjde k zaevidovaniu cestujúceho do systému za účelom dopravných prieskumov, či prípadne k deľbe tržieb a pod.
Však nastúpiť môžete všetkými dvermi (povymieňali niektoré nálepky nad dverami), to, že si pri nich už nekúpite lístok a musíte sa trepať k predným, je druhá vec.
to neviem prečo si ľudia s mesačníkom/90-dňovým lístkom stále prikladať kartu k čítačku. malo byť aj toto čo ste spomenuli, že by mala byť možnosť platbou kreditnou kartou,no neviem, prečo si to dopravcovia neplnia.
Vie mi niekto vysvetliť, na čo a prečo si musia ľudia, ktorí majú mesačný, alebo 3-mesačný časový predplatný lístok, prikladať stále pri nástupe kartu?
Aký má toto zmysel??? ...keď tú kartu ma prosto nabitú na určité obdobie. Absolútny nezmysel.
A nemalo byť súčasťou inovácie aj možnosť platby kreditnou/debetnou kartou a taktiež mobilom (prípadne mob. app. ako je napr. Ubian) ??
Keďže sa prehadzujú staré čítačky z trolov do busov, tak asi nie
Neviem,či DPMBB si len robí dobrý deň z ľudí,že sa nedá dobíjať karta v trolejbusoch u vodiča,ale včera som nastupoval do trolejbusu a pani predo mnou si nabíjala kartu. Ako ste spomenuli tie lístky pri prvých dverách,že niekomu dá a niekomu nie. Nedá to niektorým preto,lebo pokiaľ máte mesačník,tak vám nevydá lístok. Pokiaľ nemáte mesačník,tak vám vydá lístok. Postupne pribúdajú čítačky pôvodom z DPMBB do autobusov SAD Zvolen,je pravda,že raz za čas sa stane,že nejdú, pretože niekedy odmietajú aj zareagovať po zapnutí pokladní,teda raz sa mi to stalo v ZV-345CN, nastúpil som tretími dverami a na displeji svietilo: Použite inú čítačku. Jedného dňa určite budeme mať kvalitnú MHD, síce kedy,to nikto nevie.
Priamo k amfiteátru nejazdí žiadna linka, ale v blízkej dostupnosti môžete využiť zastávky Tajovského - park, Strieborné námestie, ale aj Lazovná (t.č. však nie je obsluhovaná kvôli rekonštrukcii), ďalšia zastávka je na Severnej.
S novým odbavovacím systémom EM Test v trolejbusoch sú technické problémy. Najnovšie DPM BB zakázal dobíjať dopravné karty od 31.5.2022 až do odvolania.
zdroj: http://www.dpmbb.eu
Údajne sú problémy aj s prestupnými lístkami medzi trolejbusmi a autobusmi, taktiež sú problémy, že niekomu pri prvých dverách vytlačí cestovný lístok, inému nie. V kĺbových trolejbusoch nefunguje bočný transparent vo vlečke. Na čelnom transparente namiesto veľkých čitateľných nápisov sú iba drobné nápisy, napr. malým písmom "B.B., Rooseveltova nem." Áno, aj to "B.B." je naozaj "veľmi dôležité". Návrat o 10 rokov dozadu.
Naopak čítačky z trolejbusov DPM BB putovali do autobusov SAD ZV. To znie síce pekne, ale niekoľko pár pokusov nastúpiť do vozidla 3. alebo 4. dvermi skončili neúspešne - buď mi vodič ani neotvoril zadné dvere alebo čítačka vzadu nefungovala a musel som prejsť ku 2. dverám. Pre úplnosť tohto príspevku dodám, že obaja dopravcovia SAD ZV aj DPM BB na svojich webových stránkach deklarujú nástup všetkými dverami od 1.1.2022.
Ďalšia kapitola je prestarnutý vozidlový park so zastaralými Karosami B952/B961 z rokov 2005-2006 a poruchové Citelisy z rokov 2009 a 2012, ktoré už majú tiež svoje najlepšie roky dávno za sebou. Je vôbec ešte nejaká nádej na kvalitnú MHD v Banskej Bystrici?
Moderná MHD (prímestská doprava) je: nejaké NOSNÉ LINKY s krátkym intervalom s prepojením protiľahlých sídlisk cez centrum a AS (ŽST), alebo prepojenie sídliska s centrom a AS (ŽST) podľa geografie mesta. A potom doplnkové, pracovné a študentské linky na rýchlejšie spojenie do práce, školy a podobne, ktoré nemusia ísť cez všetky prestupné body - uzly. A nie miš maš s linkami odvšadial všade a o ničom interval, resp. v jednom smere pekne rozložený a v opačnom smere 3 autobusy za 10 minút a potom 20 minút nič, ako je to v BB. Tie pracovné a školské linky vôbec nemusia rešpektovať takt hlavných liniek, ale práve začiatky a konce pracovných smien, aby človek stihol prísť do práce včas a odísť, tak aby sa stihol prezliecť a ukončiť smenu a nie príchod 5 - 7 minút pred koncom smeny a odchod 3 minúty po konci smeny v danej zóne. A spojenie na všetky pracovné smeny a nie že napr. sa nedostane na nočnú a nedostane s poobednej a podobne.
To buhužiaľ žiadny šofér, ani sadka ani dopravný podnik nemôže nijako ovplyvniť. Autobusy ani trolejbusy, nemajú krídla ako ,,fantomasovo super auto,,. Ovplyvniť sa to trochu dá úpravou CP, ak sú tie problémy každodenné, ovšem nikdy nie presne na minútu. V krajských mestách by mal byť interval MHD v špičke taký, aby si si to obrazne povedané ani nevšimol. Ďalšia vec v MHD a prímestských linkách by cestujúci mali byť pripravený na to, že oproti CP musia počítať s odchodmi a príchodmi s toleranciou +- 2, 3 minúty a v modernom krajskom meste s intervalmi na nosných linkách, aby si si to takmer nevšimol.
sa divím, lebo za mojich čias bývali štvrtkové spoje vyťaženejšie než piatkové (jazdili vtedy 16:15 dokonca dva vozy, jeden po TN zrýchlený bez PD a jeden až do NM). A áno, hovorím o linke SADTN, nie o tejto....ale je to de facto jedna linka, hoci viacerými dopravcami pod rôznymi číslami.
Tak za bežných okolností rozumiem, že nie je dosť ľudí so záujmom o diaľkové autobusy na niektoré smery, ale čakal som, že pol roka s +2 prestupmi navyše vyvolá zmenu v dopyte.
Tak ZSR uz nahodili a niektore zmeny zacinaju uz od 1.6.: 160tka a RR ZV - KE zatial bez zmeny, 170/150/130 uz od 1.6. rozpojenie R smer Bratislava, skrátenie iba po Levice a od Surian do BA a medzi Novou Baňou a Šaľou NAD, Poľana a piatkový a nedeľný posilový R pôjdu odklonom cez Želiezovce a Štúrovo. Zvyšok uvidíme po 12.6.
Skôr som myslel pravidelnú DAL linku ako boli niekedy, napr. dávno RS - BR - BB - MT - ZA, ktorá premávala každý deň (ku koncu iba v piatok a nedelu). A nie takéto kvázi náhodné spoje, že premávajú iba 2 - 3 dni v týždni aj to je úspech ak po celý rok. Takých autobusových diaľkových liniek (náhrada - alternatíva rýchlikov), ktoré by premávali každý deň , resp. aspoň klasické redukcie typu X, 6, + už je ako šafranu.
Na 160 úpravy diaľkových vlakov od 2. zmeny GVD budú:
- RR 923 ZV 19:13 - KE 22:38 - nebude premávať v sobotu
- RR 911 KE 5:23 - ZV 8:48 - nebude premávať v nedeľu
>> ja fakt neviem, kde na tieto úžasné nápady prichádzajú - pred začiatkom letnej sezóny obmedziť vlaky, ktorými sa ľudia majú prepraviť do/z uzlov, z/do ktorých im objednávajú letné vlaky (BBSK v BŠ ešte aj prípojné busy), ktoré sa následne nedajú z/v týchto smerom použiť... Tak ak by to bolo nevyhnutné, tak to mohli upraviť po letnej sezóne.
Nemyslím si, že by sa SAD ZV, alebo akákoľvek SADka hrnula do obnovovania, alebo zavádzania ,,diaľkovej dopravy,,. Skôr súkromníci ako DAKA, FLIXBUS, ale tam je to skôr iba po diaľnici, alebo z HU do PL a pod. Takže žiadne také BB - PD - TN, alebo RS - LC - VK - LV - BA nebude.
Pozeral som tú NAD Nová Baňa - Šaľa a navigácia vyhodila čas autom na 55 minút, takže tých 70 min. je ešte reálnych +8 min. na prestup v NB a + 8 min. na prestup v Šali. Ale vieme, že žiadny vlak nepríde nikde načas, takže .......
Osobne som fakt zvedavý na tie reálne časy (ne)meškaní po 12.6. na 130/150/170 tke.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pumaa11
Aký má toto zmysel??? ...keď tú kartu ma prosto nabitú na určité obdobie. Absolútny nezmysel.
A nemalo byť súčasťou inovácie aj možnosť platby kreditnou/debetnou kartou a taktiež mobilom (prípadne mob. app. ako je napr. Ubian) ??
Keďže sa prehadzujú staré čítačky z trolov do busov, tak asi nie