Reakcia na: Frangar #54241:
Nemci ziadnu liberalizaciu "nepredpisuju", liberalizacia zeleznicnej dopravy vychadza z pravneho poriadku Europskej unie a teda okrem ineho aj z hlasovania vsetkych clenskych statov (i ked je pravda ze specificky Slovenska nie, kedze ak si dobre spominam, prislusna legislativa vznikla skor ako Slovensko vstupilo). Predpisy EU nerozlisuju medzi tym z ktoreho clenskeho statu je dopravca a ani neumoznuju ziadnu diskriminaciu na zaklade tohto parametra. Cize opakujem, rovnakym sposobom moze ZSSK vstupit na ine trhy (ci uz zakladanim vlastnych dcer, alebo ich kupou) a robit biznis po celej Europe, ak si myslia ze na to maju. Podla mna nemaju.Pre tvoju informaciu, Arriva neposobi iba v "tomto mrdniku", ale napr. aj v skandinavskych krajinach, Spojenom kralovstve, ci na Iberijskom polostrove, co rozhodne nie su "mrdniky".
... na odľahčenie.

Frangar
No a k prvému odstavcu. Skús si vytiahnúť hlavu z piesku a pozrieť sa, že kto hrá v EÚ prvé husle. Nie tak dávno koloval vtip ako narážka ma realitu, že bez ohľadu na to, kto vyhrá vo Francúzsku voľby, tak aj tak bude Francúzsku vládnuť žena. Pre istotu, aby nebolo mýlky, tak dodám, že mali na mysli to, že či vyhrá Le Penová alebo Macron, tak v prípade Macrona bude prvé husle hrať mutti Merkel.
Ďalej máš pravdu, že tie predpisy vznikli skôr avšak je naša hlúposť, že ako sme to robili a že namiesto toho aby sme sa o železnicu starali, rozvíjali ju a držali si ju a nedovolili za žiadnych okolnostíto, aby tí čo od roku 1989 až do dnes zakladali súkromné špedičky a vôbec mali povolené pôsobiť u konkurencie a vydržiavať si po známostiach v Cargu a ZSSK kšefty - ak nevieš o čom je reč, tak sa zaujímaj a naštuduj vzťahy Cargo - Budamar - Lokorail. Pozri si zmluvy na OR SR, prezisti si prenájmy, prevody majetku a ostatné zmluvy napr. na nájom personálu. Štáty, ktoré majú rozum a kde prrdstavitelia štátu majú chrbtovú kosť s liberalizáciou čakajú alebo ju tlmia. U nás to prebehlo v duchu Mečiarovských privatizácií ako na Klondike. A nehovor, že to tak nie je, keď sám si myslím kritik zlodejstva na železnici a nechceš dúfam povedať, že zlodej Bajužík keď odišiel zo ZSSK a založil Lokorail a ako poistku má kamaráta Hoptu v Cargu, tak že sa z toho zlodeja zo dňa na deň stal odchodom z firmy čistý človek, keď svoju zlodejinu povýšil iba na to, že okráda štatneho dopravcu už nie ako jeho člen predstavenstva, či manažér ale cez svoju firmu, ktorej posúva kšefty jeho kamarát v manažmente Carga a ešte na to dozerá darca Smeru Budamar.