Reakcia na: fragma #51078:
Žiaľ, zmena na pražskej linke ma nejako nepotešila. Ľutujem tých vodičov, čo budú na ceste od 6:50 do polnoci, hoci budú dvaja. No je mi jasné, že chcú na linke ušetriť koľko sa dá. Pre cestujúceho príchod o 23:55 (ktorý sa kľudne posunie na polnoc, lebo 15 minút zo Zvolena stačiť nemusí) v čase, keď neexistuje nočná doprava, nie je veľká výhra. Inak, ak bude ten večerný Hron s príchodom do BB o 23:24, dúfam, že sa aspoň posunie tá posledná L26 čo jazdí z Internátnej 23:07 ešte neskôr, aby bol na Národnej prestup z vlaku (a aj v "x").
BB-Schuhu
Prial by som si do budúcnosti, aby sa rámcový návrh spracovával a zverejňoval až po zapracovaní druhej zmeny toho súčasného GVD. Pretože sa opäť stalo to, že zmeny, ktoré vstúpia do platnosti od 15.6.2015 (napr. posun ranného víkendového spoja do Banskej Štiavnice) sa v rámcovom návrhu od decembra 2015 neobjavia. Vzniká tu akýsi krok späť. A ak sa stane, že toto tvorcovia GVD prehliadnu (žiaľ, ja verím aj na takúto možnosť), môže sa ľahko zrušiť niečo čo bolo dobré.
K prestojom v Púchove. Vidím za tým len výluky. V roku 2016 sa má rozbehnúť náročná modernizácia úseku Púchov - Považská Teplá, kde sa zrejme očakávajú aj meškania. Čiže radšej odíde vlak skôr zo Žiliny, aby prípadné meškanie "utopil" v 21 minútovej prestávke v Púchove a následne pokračoval do Prahy už bez meškania. Čiže vždy lepšie riešenie ako by cestujúci od Zvolena mal vyše 30 minút čakať v Žiline, po Púchov nabral ďalšie meškanie a s týmto meškaním by vlak pokračoval až do cieľa.
Ako to bude s priamymi vozňami / vlakmi Zvolen - Praha, je ešte predčasné hovoriť. Ak dôjde ich rozdeleniu, dúfam, že aj nové Zr medzi Banskou Bystricou a Žilinou dostanú vhodné pomenovanie ako sa na vlak vyššej kategórie patrí. Ak budú mať priame vozne na Prahu, tým lepšie.