V tendri to bolo uvedené? Kde sa uverejňujú ponuky neúspešných uchádzačov? A nakoniec, sám si to vyvraciaš ďalšou vetou "nikdy sem nevideli naozajstné výsledky". Tak čo vlastne chceš povedať? Uvedomuješ si vobec, čo píšeš?
aj keby sa to 100 ľuďom nezdalo, tak jemu sa to zdať bude lebo nadčlovek a všadebol to tak povedal, tak to je a tak to bude a keď to tak nebude tak on to zmení ?
V tendri na 100 klb. dieslakov pre BA bolo uvadzane, ze Solaris bez doplnkovej vybavy bol lacnejsi ako SOR. Hoc nikdy sme nevideli ozajstne vysledky. Preto sa mi nezda, ze cena abusov SOR LE NB 18 a Solaris 18 Urbino su porovnatelne. Ale tbusy 31 Tr a SOlaris Trolino 18 su uz v cenovom pomere 1:2 ?
Agregát, klimatizáciu a samozrejme aj tá Solarisácka kasňa je drahšia ako SOR. To, že Solaris stojí +/- rovnako ako SOR je ničím nepodložená legenda, ktorú šíri vŕŕhaffujsor.
No neviem ,ale pisal si ze v Eberswalde bol 2x drahsi solarisacky tbus ako 31tr ,preto sa pytam co sposobilo tu vysoku cenu ??? Chceli navyse agregat a klimatizaciu ? Ci aj Cegelec je drahsi ?
To ze je Trollino drahe OK, ale Skodovka by mohla dodavat svoju el.vyzbroj do karoserie Solaris ( model SKODA 27 TR SOLARIS) , potom by tie ceny boli mozno porovnatelnejsie ( 31 Tr x 27 Tr ) ?
Len si zabudol do tej tvojej pravdy napísať, milý Dunčík, jednu dosť podstatnú vec - že taký Solaris Trollino 18 do Eberswalde stál toľko, ako DVA trolejbusy 31Tr. Ty máš nejaké dôveryhodné správy, že by Solaris Trollino 15 stál menej peňazí ako SOR alebo je to len klasicky "čo sa babe chcelo, to sa babe snilo"?
30 a 31Tr? tie sú tým interiérom tak dobré akurát na tú prímestskú trolejbusovú trať na Ukrajine tým usporiadaním interiéru. Veď 15m Solaris má viac miesta než 18m SOR, tak to kúpiť SOR 31Tr je jak dať si vlastný gól. Rovno môžeš kúpiť Solaris 15 Trolino za menšie prachy a ešte väčšiu kapacitu a kratší voz! O Solarise 18 Trollino ani nehovorím už! To je klasa, Nemci aj Švajčiari kúpili!
tiež to nevidím čierne do budúcnosti, len by to chcelo potom každý rok zakúpiť 2 nové vozidlá na zabezpečenie postupnej obnovy. Ideálne samozrejme teraz už len kĺbové, lebo bude treba nahradiť 15Tr-ky. Čiže snáď sa dočkáme 31Tr alebo niečoho podobného.
Včera som sa zúčastnil úplne poslednej jazdy osobným vlakom zo Somoskoújfalu do Fiľakova o 18:11. V stanici Somoskoújfalu prebiehala fotovačka vo veľkom štýle, vo Fiľakove nechýbala smútočná čierna zástava. Budeme spomínať na túto trať, ktorou ešte kedysi jazdili R a Zr vlaky do Budapešti.
Pravdou je, že mnohí účastníci využili poslednú jazdu ako možnosť potužiť sa alkoholom, čo troška prekazilo celkový dojem, ale slovenská nátura sa asi nezaprie. ?
V tejto súvislosti som odbehol na návštevu nášho družobného mesta - Salgótarjánu. Aj keď v BB sú Ikarusy už 5 rokov minulosťou, tak tam jazdia stále v dosť hojnom počte (prímestské/kĺbové). Inak doprava je tam celkom schopná - nástup všetkými dverami, intervalové CP, nová AS a pod.
a inak sa teším novým trolejbusom. Jediná vec, že nebudú kĺby a obávam sa toho, že ľudia v tlačenici z nich asi veľkú radosť nebudú mať. V tomto momente je zbytočné lamentovať. Teraz to už bude záležať od mesta, čo bude ďalej. Aj tak som rád, že máme to čo máme. Nebyť nových vozov, trolejbusovej doprave v BB by bol definitívny koniec a obrovská škoda..
Musím uznať, že nová 30 Tr jazdí ticho. Ani ju nebolo počuť, keď prichádzala na zastávku. Zato staré rábové 14/15 Tr nie je problém počuť aj na Pánskom diely (a to úplne doslovne).
Veľmi som zvedavý na to, aké zmeny vo vozidlovom parku (autobusov) môžeme očakávať po zaradení nových 30 Tr. Po tom, ako autobusy DPM BB prestal prevádzkovať SAD Zvolen, tak pre vozy DPM BB bol nadbytok voľných autobusov, ktoré nemali kde jazdiť. Stala sa tak paradoxná situácia, kedy bolo až príliš veľa autobusov (treba poznamenať, že v tom čase ich SAD ZV nahradila starými Karosami 700, ktoré boli až v 10/2009 nahradené novými Citelismi).
Voľné autobusy DPM BB ostali v 01/2008 stáť vo vozovni. V mesiacoch 02/2008-08/2008 premávali na kyvadlovej doprave, potom opäť nemali kde jazdiť. Priestor zostával pre zálohu za minibusy a trolejbusy, v zime to boli skibusy, v lete 2009 kyvadlovka do Španej Doliny. Od 12/2009 začali trvalo nahradzovať trolejbusy. V 06/2011 to ale všetko skončí a čo bude s týmito vozmi ďalej, to sa nechám prekvapiť.
Zaujímavé je aj to, že B952 išli k SAD Zvolen, dopravnému podniku zostali iba 932+ kĺbové 961. Ostatné kĺby 941 stoja vo vozovni po neslávnom konci svojej kariéry. Tiež mi nie je jasné, či vyradením 19 vozidiel sa myslí ich fyzická likvidácia, alebo voľnejšia alternatíva (vyradenie z MHD BB, teda možnosť jazdiť niekde inde).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023