Zo "služobného" auta na osobné užívanie sa platí daň. Od vás tiež nikto nechce, aby ste platili Maxi Klasik v plnej cene ale aby ste zaplatili daň z ceny obvyklej. Möže ju za vás zaplatiť aj zamestnávateľ ? .
IC/EC vlaky sú už pekných pár rokov zase dotované. Na Slovensku v súčasnosti nejazdí v osobnej doprave na železnici nič mimo režim verejného záväzku. V ČR Pendolino ale vzhľadom na generovanú stratu 700 mil. CZK ročne je snaha Čiernej Diery dostať aj to do režimu objednávky MD.
"Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty." - Tie straty dotujes TY, dotujem ich JA, dotuje ich kazdy kto tu zije, alebo tuto krajinu navstivi (DPH). Preto je logicke ze sa mi to nepaci.
Ja nesuhlasim iba s tym aby stat dotoval zlavy pre zamestnancov SAD/ZSSK. Nech to teda zamestnavatel zaplati.
Áno máš pravdu, vodič má hľadieť len dopredu a sledovať, či všetci nastúpili alebo nie, sledovať čas odchodu zo zastávky. Vodič nemá čo byť informačná kancelária a predajca lístkov.
Re #41228 TeBeCe: Ja si tiež pamätám Korytnické kúpele oveľa krajšie ako dnes vyzerajú. Je to des a hrôza.
Re #41229 Majo: Áno som železničiar a kadečo ešte iné . Už som to tu písal niekoľkokrát.Budem písať za seba. Mňa stojí reži cca 30,72 násobku menej ako tebou spomínaná výhoda pre cestujúceho. http://www.facebook.com/topic.php?uid=286145296470&topic=13940 Aby si veril že fip-ky nie sú len slovenský výmysel. Ale majú na to nárok všetci čo sú v združení FIP. Viac ti prezradí ujo google. S tými fipkami to nie je ako ty píšeš nemôžem sa rozhodnúť, že idem teraz do francúzska a 10 minút už sedím vo vlaku. Treba si vybaviť preukaz fip, ktorý platí 3 mesiace a môžeš naň vycestovať. Ale jazdiť naň môžeš teoreticky max 8 dní (Aspoň na fipky čo som mal doteraz).Takže treba rozlišovať platnosť preukazu a možnosť jazdenia. A navyše po týchto 8-mich dňoch si už nezajazdím v ten rok.
Čo sa týka tebou spomínaných mimoriadnych vlakov. Čo ja viem tak takéto vlaky určite nie sú zavedené. Čo ja mám vedomosť, tak sa to robí formou pridávania vagónov rady WLAB na medzinárodné vlaky. Poväčšine takéto zájazdy organizujú odborové organizácie v spolupráci s cestovkou. Takže, určite nie sú zavádzané vlaky len čisto pre modrogumov ako ty nazývaš modrú armádu
Re #41230 DADORIUS: Asi tak dáko. Aj keď sa ich nechcem zastávať.
Re #41231 Majo: Ak sa niekomu nepáči, že nemôže jazdiť všade a "zadarmo" tak nech ide robiť tam, kde mu to ponúknu.
Re #41232 810zssk: Ano je to zložité. Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty. Prečo pokiaľ mu to zamestnávateľ umožní, alebo sa to podarí vybojovať pri kolektívnej zmluve nemal mať na to nárok. Nech si to už rieši zamestnávateľ. On bude mať auto aj na súkromné jazdy a zamestnanec nech si ide po žobraní?
S tymi rezijkami to podla mna treba trochu rozdelit.. Jedna vec su komercne spoje (dialkove busy a IC/EC vlaky) a druha dotovana doprava. Kym v prvom pripade je mi uplne jedno ci tam tie rezijky budu platit (je to vec dopravcu, hoci pri ZSSK je to tiez take trochu pochybne), v druhom povazujem za problem to, ze obcania sa skladaju na dopravu (vypadok cestovneho = vyssia dotacia) niekomu len preto ze robi vodica, resp. niekde na zeleznici, trebars aj na druhom konci Slovenska, ci (v pripade vlakov) Europy.
Preto som presvedceny ze rezijky na dotovanych spojoch by mali fungovat jedine na takom principe ze sa bude ich pouzitie registrovat a nasledne rozdiel medzi zaplatenym cestovnym a standardnym cestovnym uhradi vydavatel rezijky (zamestnavatel) a teda toto nebude uctovane ako naklad statu/kraju, lebo to je nezmysel.
Nevidim dovod aby mali zamestnanci zeleznic a SADiek statom dotovane zlavy navyse oproti ostatnym obcanom, pokial nejde o cestu v ramci vykonu povolania (do coho nepatri cesta domov - praca).
Nikto nikoho nenúti, aby bol vodič autobusu. Ak sa mu zdá ta práca zle finančne ohodnotená, môže dať výpoveď. Ak nechce aby doňho nikto "štekal", môže ísť voziť piesok. Ten bude ticho, maximálne sa vysype...
Za chyby sa platí. Aj lekár keď spraví chybu, môže si ísť za to na pekne dlho posedieť. A milión ďalších profesií to isté. Vynechanie zachádzky je dosť vážne porušenie pracovnej disciplíny, bez ohľadu na to, či bolo úmyselné alebo nie. Ak sa to stane raz, riešil by som to ústnym napomenutím, ak druhý raz, už by som to riešil cez prémie.
Re #41224 expresbb: Priznaj sa, že si železničiar. ? Koľko musí zaplatiť modrogum za režijku? 5 alebo 10 Euro za rok? Ak si chce kúpiť bežný cestujúci niečo ako režijku (Maxi Klasik), zaplatí za rok 829,52 Euro. Naozaj chudáci železničiari, strašnú sumu musia zaplatiť... Poznám veľa ľudí, ktorí majú FIPku, takže viem, aké sú podmienky a aj tak si myslím, že je to neskutočný nadštandard. Ak niekto pracuje u nás na železnici, je v poriadku, že má cestovanie vlakom na Slovensku zadarmo, ale aby niekto mohol zadarmo (alebo za veľmi smiešnu sumu) precestovať pomaly celú Európu len za to, že jeho otec/mama je modrá guma, to už určite v poriadku nie je. A tie špeciálne vlaky pre režistov, ktoré každoročne vypravujú do Grécka, to je tiež donebavolajúce. Najmä, keď v oficiálnom vyjadrení ZSSK stojí (v odpovedi nejakému novinárovi na otázku, prečo tými vlakmi neprepravujú aj bežných cestujúcich za peniaze), že prevádzka tých vlakov je taká drahá, že by si lístok na taký vlak nikto nekúpil.
Danny, ja sa ťa spýtam, čo je dnes zadarmo? Aj tý zamestnanci si musia kúpiť režijné výhody. A čo taký vyšší pracovníci, čo majú služobné auto a dochádzajú na ňom z práce domov? Danny, toto nie sú otázky len na teba, ale aj na ostatných.
Re #41213 Vladimír: Pekne si to napísal.
Re #41219 Majo: Prečo všetci si myslíte, že všetci čo majú režijné výhody musia ich mať zadarmo. Jaj to už len preto, lebo sa len preukazujú a nikdy nič neplatia. Ale to je omyl. Vieš za akých podmienok ich dostávajú a môžu používať železničiari? Vieš kto koľko musí zaplatiť? Vieš aký majú nárok na cestovanie "zadarmo" po Európe? Sa mi páči, ako všetci vidia, že niekto má výhody pri cestovaní a už v tom vidí, že môže cestovať do zahraničia kedy sa mu chce a ako často chce a hlavne má všetko zadarmo! Také, ako má slovenský železničiar, tak skoro také podobné výhody má aj iný železničiar v EU. Samozrejme, musí byť jeho spoločnosť v združení (tuším je to) FIP. Ešte by ma zaujímalo, prečo interné výhody musí mať v kompetencii niekto iný, ako ten, čo sa na tom dohodol?
Re #41221 PIT: Ja by som sa ešte potom priklonil k zákazu používania služobných áut na súkromné jazdy.
Re #41222 PIT: Nezastane rušňovodič -> stiahnutie zo služby, preskúšanie, psychotesty a bez prémií. Dať takéto dačo aj vodičom za nezastavenie na zastávke, hneď by to bolo lepšie.
Len či to bolo nachval alebo sa proste len zmylil ved každy je len človek a nie robot..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
DADORIUS