Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #40318:
Železnicou z NR cez Šaľu do BA by to bolo rýchlejšie než busom po D1/R1, tak preto asi, ale je faktom, že využitie v nákladnej preprave by toto spojenie nemalo. Čiže efekt zvýšenia mobility pracovnej sily. Navyše, ak by sa južný ťah modernizoval na 160 km/h.
Reakcia na: mirkobb #40310:
Ďakujem, tajomníčku nepotrebujem. Zatiaľ to stíham sám.
Re #40314 mirkobb: Nuž, mňa to tiež trápi
Re #40315 S499.1023: Tu je vzorec pre výpočet ceny za DC. http://www.zsr.sk/slovensky/zeleznicna-dopravna-cesta/marketing/cena-za-dopravnu-cestu/vnutrostatna-doprava.html?page_id=367. Pri osobných vlakoch je dôležitý prejdený km, nie záťaž. V xls je prepočítavacia tabuľka. Podľa teba by ako mala vyzerať železničná mapa slovenska?
Štúrovo - Kúty, Ba - Za - Ke, Za - Ča, Po - Ke? Nič viac?
Čo sa týka zab. zar. tak to by som nechal na porovnanie čo by sa tam viac hodilo.
Re #40316 irizar: Aha tak potom sa nesťažujme, že v BB kraji sú hladové doliny. Tak potom prečo stavajú rýchlostnú cestu na BB?
Re #40317 S499.1023: Na severe asi áno. Na juhu ani nie. Vďaka "modernej" železnici.
Re #40318 S499.1023: Prečo výhradne všade ťahať len cestu?
Re #40319 S499.1023: nuž, ja by som tiež rád vidieť také dačo s elektrickým prenosom výkonu. Aj keď radšej by som videl niečo nové. Keď už tak reko tak radšej 850/851 ako 810/011
Re #40320 S499.1023: Mosty, estakády, neviem či je to najlacnejšie. Tak zovnajme naše veľhory a kopce aby sa nemusel toľko stavať. Už sa teším na tie tuneli a mosty medzi Žilinou a Vrútkami.
Re #40325 S499.1023: Ľudia žijúci v BB kraji a na juhu BB kraja nemajú nárok na kvalitné spojenie na východ a západ? Lebo severom pôjde D1, modernizuje sa železnica.
Juh. Miestami dvojkoľajne občas rýchlejšie až cesta zo ZV pomaly bude ako tak rýchla Ale čo po Zvolen?
Re #40322 LUK: Som zvedavý, kedy tam niekoho zo stavbárov zabije. Behajú tam cez železnicu, ako keby tam ani nebola.
Re #40326 JJ: Vzhľadom na nedostatočnú infraštruktúru, NIKDY a to asi aj tí, čo sú tu, aby neodišli. Ale tak čo môžeme čakať.
Re #40327 S499.1023: Tak ale povedz, nie je to pravda? Neuprednostňuje sa sever pred juhom. Napriek tomu že juhu by to mohlo viac pomôcť? Či potom sa bude nadávať, že sever musí robiť na juh?
Reakcia na: LUK #40322:
Predpokladám, že táto uzávierka bude dlhodobá. V takom prípade dúfam, že dôjde aj k oficiálnej zmene CP tak ako tomu bolo pri výstavbe cesty v Sásovej v roku 1999.
Reakcia na: JJ #40326:
Podobne sa pred rokom 1993 nadávalo na Česko ? .
Reakcia na: S499.1023 #40325:
poviem Ti to rovno - všetky peniaze sa lejú de severu: modernizácia na železnici (či už vozidlový park alebo samotná infraštruktúra) - diaľnica - začíname znovu počúvať o važskej vodnej ceste.

Už roky sa o tom hovorí - južné Slovensko je dopláca na severný ťah celé desiatky rokov. Problém je v tom, že keď sa aj niečo ukončí na severe, zase sa nájde iný investičný projekt, ktorý dostane opäť raz prioritu pred juhom.
Reakcia na: JJ #40324:
S tým sa absolútne DÁ súhlasiť. Stačí sa pozrieť na mapu. A do iných regiónov sa drobné nelejú? R1 sa, aj keď pomaličky, nestavia? Bolo by lepšie tie obmedzené peniaze, čo sú rozdeliť medzi severný a stredný variant, aby nestálo ešte 15 rokov nič?
Reakcia na: irizar #40316:
s týmto sa absolútne nedá súhlasiť. D1 spája 6 krajských miest. Ale aj R1 mohla spájať 6 krajských miest (BA - TT - NR - BB - PO - KE). Toto ako argument neobstojí. A uvedom si, že už je na čase naliať aspoň nejaké drobné aj do iných regiónov. Už desiatky rokov sa zo štátneho pumpuje IBA do Považia.
Takže šotouš je tu každý. Mal by som sa potom polepšiť, pretože dosť málo fotím. ?
OT: od 6.3.2010 začína úplná uzávierka MK Cesta k nemocnici nad polyfunkčným domom Medokýš smerom ku križovatke s Rudlovskou cestou.
Reakcia na: irizar #40316:
A ty si zase moja krvná skupina ? .
Reakcia na: mirkobb #40314:
A prečo sa modernizuje práve tam? Že by preto, že sú tam najväčšie výkony a najlepšie terénne pomery?
Reakcia na: expresbb #40309:
Ad re #40285: M296.1/2 sú, na rozdiel od M286.0/1, vozy klasickej stavby, takže majú perspektívu ešte niečo prežiť. A aj tak je tá čeksá modernizácia zmrvená. Síce sa zlepšil komfort pre cestujúcich, spoľahlivosť a kesla spotreba ale stále zostal pre často zastavujúce vlaky absolútne nevhodný hydrodynamický prenos, výkon motora je limitovaný možnosťami naničhodnej prevodovky a navyše za tým stále choromyseľne ťahajú hromadu prívešákov, takže dynamické vlastnosti vlaku sú biedne.
Reakcia na: Robo #40307:
Musíš sa dohodnúť s niekým iným, či treba alebo netraba modernizovať spojenie BA - NR ? . Ktosi z šotoultras tu rozporoval elektrizáciu Leopopldov - NR. Nitra má s BA dobré spojenie, po R1/D1. Prečo by spojenie muselo byť výhradne železničné?
Reakcia na: expresbb #40278:

Ad Re #40270: A nie je jednoduchšie, lacnejšie, efektívnejšie a rýchlejšie tých cestujúcich zviezť k hlavnejšej trati?
Ad Re & 40273: Na väčšinu diaľkovej prepravy je dnes železnica nepoužiteľná. Perspektívu v ND majú ucelené vlaky, hromadné substráty a podobne. Je mi to ľúto ale je to tak.
Ad Re: #40276: V Čechách už bola hromada "bočných tratí" zrušená a ďalšie to nemilosrdne čaká. V záujme zachovania celku.
Reakcia na: brefos #40313:

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/%C5%A0otou%C5%A1

Re #40314: Porovnaj si súčasnú drekvenciu dopravy, hustotu obyvateľstva, koncentráciu priemyslu v minulosti aj dnes a vôbec celkový dopyt po doprave na severnom ťahu a na južnom. To isté platí aj pre stavbu diaľnic. Dofrasa, D1 bude po dokončení spájať šesť z ôsmich krajských miest, veľké aj menšie priemyselné centrá po celej svojej dĺžke, zatiaľ čo za Banskou Bystricou nie je v podstate nič, čo by výstavbu diaľnice alebo rýchlostnej cesty opodstatnilo. Logicky sa peniaze pumpujú tam, kde je z nich najväčší úžitok. A našťastie sa na tom ani vďaka populistickým rečiam politikov a retardovaným stránkam typu http://www.blizsienaokolo.com/ nič meniť nebude...
Reakcia na: expresbb #40277:
Tak to skúsim nejako po bodoch:
1) Hronská Dúbrava - BŠ - určite áno. ELn neviem, mohol by si mi napísaŤ, v akej zostave tam vlaky jazdiea - vlak po vlaku - aby som si vedel spočítať úhradu za DC?
2) Kriváň - Stožok - je tma taká frekvencia vlakov, že by súčasná kapacita dráhy nepostačovala? Nemám ten pocit.
3) Hronská Dúbrava - BA cez Nitru. Čo by sa tam vozilo, aby sa takáto mohutná investícia vyplatila? V osobnewj doprave sa to nevyplatí prakticky nikdy, okrem extrémne rýchlej diaľkovej dopravy v hodinovom takte (to by asi nehrozilo) a kapacitnej prímestskej dopravy, čo na SK spĺňa možno tak BA-TT, BA-MA, BA-NZ, ZA-CA a KE-PO, aj to len s prižmúrenými očami.
Autom som v ZV rýchlejšie než vlakom už dnes, dostavba R1 túto disproporciu ešte zvýši a je otázka, či by kompletne nová trať bola rentabilná.
4) Angern - Záhorská Ves - čo by tam jazdilo? Dopyt po preprave minimálny.
5) Plavecký Mikuláš - Jablonica - žiadne obsluhovateľné sídla, schopné vygenerovať potrebnp frekvenciu, v dosahu trate.
6) Brezová pod Bradlom - Myjava - NMnV - kvôli terénnym pomerom jedine s obrovským množstvom umelých stavieb za ťažké peniaze.
7) Lednické Rovne - Púchov - stavať trať len pre odklony je nerentabilné, nehovoriac o tom ,že to by sa hodilo teraz a nie za x rokov, keď bude koridor v tomto úseku hotový.
😎 Nitrianske Pravno - Kláštor pod Znievom - kvôli terénnym pomerom platí bod 6. Nepredpokladám žiadnu významnú frekvenciu, presahujúcu šukafón a manipulák.
9) Trstená - Nowy Targ - pre nevyužitie zrušeníé v dávnej minulosti, netraba ďalej komentovať.
10) Komárno - Kolárovo aj Šaľa Neded sú trate zrelé na kompletnú novostavbu, takže adekvátne náklad ny výstavbu pre frekvenciu nulu nula nič.
11) Šahy - Drégelypalánk: Rovnako nevyužiteľná relácia (aj keď fyzicky kratšia) ako jazdiť z Prahy do Viedne cez České Velenice.
12) Radošina - Piešťany - zubačka alebo dlllllllllhýýýýýý tunel ? ?
13) Čo by tam jazdilo? Čo by sa tma dalo odviezť? Tak 200 ton za okuliarnikom?

Inak samozrejme diaľkové ovládanie (len nie preboha samovraty inde než na D3!!!) a D 3 na málo využitých tratiach áno.
Mňa ohľadne modernizácie železníc znepokojuje a poviem to aj na rovinu inak, že "serie" iná vec. A tým je fakt, že neustále sa modernizuje iba na severnom ťahu BA-ZA-KE, popr. ZA-hranica s CZ/PL. Južný ťah ako keby ani neexistoval! ? Ťah cez Považie sa najskôr vybudoval, potom sa zdvojkoľajňoval, potom sa elektrifikoval, teraz sa modernizuje kvôli zvýšeniu traťovej rýchlosti, narovnáva sa trať v ohyboch, celé úseky sa prebudovávajú v novej polohe a aj nivelete (tunel Turecký vrch, narovnávanie ohybov okolo priehrad, atď.), vymieňa komplet zvršok a niekde aj železničný spodok, zabezpečovacie zariadenia, rekonštruujú stanice, dodávky nových súprav, atď. A kdeže sa to akože deje..? No "kde inde" ako na Považí, pri Žiline, na Kysuciach.. ? Na zvyšok Slovenska sa desaťročia zvysoka.. Trať BA-ZV-KE je v podstate taká ako pred desaťročiami, urobilo sa síce naoko zopár akože kozmetických úprav, napr. v podobe zdvojkoľajnenia pri Zvolene, Žiari, ale aj to nie súvislé úseky ale iba po kúskoch, ďalej de facto zbytočnú elektrifikáciu BB-ZV, keď to nemá zmysluplné pokračovanie ďalej na východ a sever od BB a na trati pod drótmi sa aj naďalej preháňajú motorové mašiny, taktiež aj bez potrebného zdvojkoľajnenia aspoň medzi Sliačom a Radvaňou! Elektrifikácia trate ďalej od ZV na východ je v nedohľadne a zdvojkoľajnenie taktiež, o ostatnom ani nehovoriac, napr. nové súpravy neprídu do nášho regiónu vôbec, stanice sa rekonštruovať taktiež nebudú, zoastane všetko po starom. Takže takto je to na tom našom Slovensku! ? O 20 rokov keď bude zase nejaká požiadavka na modernizáciu tratí, tak si trúfam s istotou tvrdiť, že sa tak bude diať zase najprv na Považí a pri Žiline a tu zas nič! To isté platí aj pre diaľnice a výstavbu inej infraštruktúry! ?
A čo je to vlastne presne ten šotouš. Potrebujem definíciu. ?
Reakcia na: S499.1023 #40305:
Tak ďakujem za takýto príspevok. ?
Reakcia na: mirkobb #40310:
Možná aj ja som stejná krvná skupina ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.