Reakcia na: BB-Schuhu #38343:
... Opýtam sa inak. Mohla by si BB podať povedzme ešte jeden projekt napr. na nákup 5ks kĺbakov CNG?Kĺbové autobusy zvolenská SAD-ka nebude mať asi záujem nakúpiť, má ešte nedávno nakúpené aj keď nie nízkopodlažné a taktiež nie v úprave na CNG. Ak bude potreba nasadenia takýchto vozidiel, tak "promptne nasadia" tie čo sa vrátia z Blavy, podobne ako Agory.. ?
Inak podľa článku nižšie nákupy "kĺbov" mimo opravdu veľkých miest už akosi "vychádzajú z módy" http://www.mestskadoprava.net/index.php?mod=staticpages_view&page_id=305
si ma rozosmial dobre
mirkobb
Píše sa tam okrem iného: V rámci Operačného cieľa 3.1. Ochrana ovzdušia sú pre túto výzvu oprávnené nasledovné
aktivity:
II. skupina aktivít: Zníženie emisií znečisťujúcich látok z verejnej dopravy prioritne v
oblastiach vyžadujúcich osobitnú ochranu ovzdušia(*):
A. plynofikácia autobusov (ich náhradou alebo úpravou) verejnej mestskej aj
medzimestskej dopravy s budovaním CNG čerpacích staníc v prípade potreby
B. náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou vrátane duobusov
(trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom)
C. náhrada autobusovej dopravy električkovou dopravou
Pozn. * : V zmysle Operačného programu Životné prostredie aktivity zamerané na zníženie emisií znečisťujúcich látok z
verejnej dopravy budú realizované prioritne v oblastiach vyžadujúcich osobitnú ochranu ovzdušia, najmä
v oblastiach znečistených vplyvom dopravy (Košice, Nitra, Trenčín, Trnava, Martin, Žilina, Senica, Banská
Bystrica, Prešov, Prievidza).
Zaujímavé čítanie, v súvislosti s nákupom vozidiel nezávislej trakcie je tam ešte spomenuté:
Podmienkou oprávnenosti projektov zahrňujúcich nákup električiek, trolejbusov alebo
duobusov je existencia trolejbusovej a električkovej trate. Výstavba nových
električkových a trolejbusových tratí nie je oprávneným nákladom.