Ja sa chcem tiež previesť, ale aj vo Zvolene. Zvolen je na tom najhoršie. Jediné mesto na Slovensku ktoré nemá NP voz, myslím tým počtom obyvateľov. Na druhej strane aj iné menšie mestá majú takéto vozy. Takže tých miest na Slovensku kde je MHD a nemajú NP voz je naozaj už málo... ?
áno, Citelis 18M je super (aj keď ako vždy sú ľudia čo im ešte aj toto bude vadižť a podobne, aj keď asi by sa zišiel ešte jeden). Ja som veľmi rád, že v BB budú konečne NP vozidlá, veď toto mesto je svojim obyvateľom veľa dlžné. Ešte aj v TO majú viac NP vozidiel...tvrdím, že ak by sa zakúpil aspoň jeden Citelis 18M alebo Škoda 25Tr, ľudia by hneď pochopili, aké to je nastupovať do takýchto vozidiel. Takže snáď raz budeme môcť porovnávať vozový park aj v tomto ohľadne.
Stručne sa vyjadrím k problematike kĺbakov v BB. Máme tu 14 ks nových B961E. Nie sú síce nízkopodlažné a CNG, ale sú nové (r. 2006), takže je to fajn. Ide ale o to, že ich je 14 a treba ich cca 20. A práve tu narážam na to, že ten "deficit" vo výprave tvoria práve tie naše slávne B741 z Čiech. Netrúfam si povedať, či ešte niekedy budú v BB jazdiť B941 a 961, ktoré sú teraz v Bratislave. Ale pokiaľ nie, tak nám tu zostanú tie B741 a preto som napísal, že možno by (niekedy v budúcnosti) sa zišlo kúpiť zo 5 kĺbakov.
Len tak na okraj, aj u vás (v Trenčíne) máte jeden kĺbový Citelis a myslím si, že je to nateraz akási vlajkoloď trenčianskej MHD. Určite vám veľa miest závidí vozový park. Ale som rád, že konečne aj v BB sa pohnú ľady.. ?
to je individuálne, ale súvisí to s tými kĺbmi aj s tým, aké intervaly dopravca ponúka: ak je interval 30-60 minút, kĺb tam na našich 20tisícových sídliskách jednoznačne potrebný je. Ak je ale interval 5-15 min, tak niekde je lepšie dať sóla častejšie. Ale to má zase vplyv na počet týchto vozidiel, a rozhodne neplatí, že kĺb = 2x sólo, takže to je práve vecou dobrého managementu. v BB mám však jednoznačne pocit, že kĺbov je málo, v špičke by na Sásovú okrem L80 ani sólo jazdiť nemalo. O to horšie je, že Bystrické kĺby sa "humplujú" v BA, zatiaľ čo bystričania sa "humplujú" v "zhumplovaných" českých šrotoch. ktoré mesto okrem BB by toto dopustilo? Asi žiadne. Takže traktor company...
... Opýtam sa inak. Mohla by si BB podať povedzme ešte jeden projekt napr. na nákup 5ks kĺbakov CNG?
Kĺbové autobusy zvolenská SAD-ka nebude mať asi záujem nakúpiť, má ešte nedávno nakúpené aj keď nie nízkopodlažné a taktiež nie v úprave na CNG. Ak bude potreba nasadenia takýchto vozidiel, tak "promptne nasadia" tie čo sa vrátia z Blavy, podobne ako Agory.. ?
Inak podľa článku nižšie nákupy "kĺbov" mimo opravdu veľkých miest už akosi "vychádzajú z módy" http://www.mestskadoprava.net/index.php?mod=staticpages_view&page_id=305
Samozrejme že spadá http://www.opzp.sk/downloadfile/vyzvy-07-05-2009/00-Vyzvy-2009-maj/04-Ovzdusie-3.1.-(skupina%20II.)-final/00_vyzva_OPZP-PO3-09-01_final.pdf
Píše sa tam okrem iného: V rámci Operačného cieľa 3.1. Ochrana ovzdušia sú pre túto výzvu oprávnené nasledovné
aktivity:
II. skupina aktivít: Zníženie emisií znečisťujúcich látok z verejnej dopravy prioritne v
oblastiach vyžadujúcich osobitnú ochranu ovzdušia(*):
A. plynofikácia autobusov (ich náhradou alebo úpravou) verejnej mestskej aj
medzimestskej dopravy s budovaním CNG čerpacích staníc v prípade potreby
B. náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou vrátane duobusov
(trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom)
C. náhrada autobusovej dopravy električkovou dopravou
Pozn. * : V zmysle Operačného programu Životné prostredie aktivity zamerané na zníženie emisií znečisťujúcich látok z
verejnej dopravy budú realizované prioritne v oblastiach vyžadujúcich osobitnú ochranu ovzdušia, najmä
v oblastiach znečistených vplyvom dopravy (Košice, Nitra, Trenčín, Trnava, Martin, Žilina, Senica, Banská
Bystrica, Prešov, Prievidza).
Zaujímavé čítanie, v súvislosti s nákupom vozidiel nezávislej trakcie je tam ešte spomenuté:
Podmienkou oprávnenosti projektov zahrňujúcich nákup električiek, trolejbusov alebo
duobusov je existencia trolejbusovej a električkovej trate. Výstavba nových
električkových a trolejbusových tratí nie je oprávneným nákladom.
Správne BB-Schuhu v #38333 spomenul, že sa tam chystá výstavba http://www.vavinvest.com/sk/projekty/byvanie/novy_belveder.php ? Doslovne sa tam píše, citujem: "...Nový Belveder, to sú polyfunkčné terasovité objekty a mestské dvojvilové domy. Takýto typ bývania nie je doposiaľ ,v tomto regióne, na realitnom trhu zastúpený. Je atraktívny najmä pre mladé rodiny, ktoré majú tendenciu bývať v blízkosti centra mesta, ale ocenia malometrážny charakter bytových dispozícií, ktorý zodpovedá ich finančným možnostiam..." A na dôvažok link na fotografiu z vizualizácie k danému projektu, kde je akýsi Bus MHD aj zobrazený http://img86.imageshack.us/img86/1414/foto99.jpg ? Alebo, že by to bol medzimestský z Rooseveltky do ZV..? ?
Podľa toho, čo som pozeral a ak som to dobre pochopil, tak napr. Košice boli úspešné už v druhom projekte v rámci operačného programu Životné prostredie a teda v získaní finančných prostriedkov na nákup CNG busov.
Existujú nejaké limity, resp. akým spôsobom sa riadi podávanie projektov.
Opýtam sa inak. Mohla by si BB podať povedzme ešte jeden projekt napr. na nákup 5ks kĺbakov CNG?
Samozrejme to nie je otazka jedneho dna, ze zavedies bus a hura hned ho mas plny. To trva rok, niekedy viac.
Samozrejme, neocakavam ze v BB by to malo uspech kym sa RAZANTNE nezmeni cely system MHD v meste. ALE hovorit o tom ze oblast sa nema obsluhovat len preto ze "kazdy tam ma auto" je volovina. Vid. spominana L147 v BA.
v tych domoch ziju zazobane mlade rodiny, ktorym pojem MHD hovori akurat to, ze je to desiva spomienka z ich detstva na nevykurene preplnene, meskajuce a vynechavajuce spoje
Re #38334 810zssk: ani v menej zazobanejsej lokalite Graniar ten minibus naplnit nedokazali...
v otazke MHD na Graniar si len niekto nahanal niekto politicke body, tak ako si ich niekto iny teraz nahana v oblasti Rakytoviec (rovnako ako si ich nahana jeden zahradkar v BA na Dlhych dieloch)...
v prvom rade treba spravit MHD pouzitelnou pre davy ludi zo sidlisk a obci na periferii a potom mozeme vymyslat chutovky pre jednotlivcov... aby mala nosna linka na sidlisko intervaly od 20 do 30 minut je smutne...
a najma si musime ujasnit kolko penazi chceme do MHD naliat... a v BB, kde panuje odveka nechut financovat MHD to bude este tazsie...
Bude rozvážať pizzu, takže ak máš chuť, pizzeria Italy! ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Agent007
Re #38334 810zssk: ani v menej zazobanejsej lokalite Graniar ten minibus naplnit nedokazali...
v otazke MHD na Graniar si len niekto nahanal niekto politicke body, tak ako si ich niekto iny teraz nahana v oblasti Rakytoviec (rovnako ako si ich nahana jeden zahradkar v BA na Dlhych dieloch)...
v prvom rade treba spravit MHD pouzitelnou pre davy ludi zo sidlisk a obci na periferii a potom mozeme vymyslat chutovky pre jednotlivcov... aby mala nosna linka na sidlisko intervaly od 20 do 30 minut je smutne...
a najma si musime ujasnit kolko penazi chceme do MHD naliat... a v BB, kde panuje odveka nechut financovat MHD to bude este tazsie...