Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #21302:
neviem, prečo si ten Prešov neporovnal (nie sme Žilina, kde sa to nesmie ? )...
L1 - špička 10, sedlo 15, víkend 20 minút
L4 - 10, 12, 20
L8 - 10, 12, 20
(pričom L4 a L8 sa prekladajú)

Prečo to v PO ide? Prečo tam majú podiel výkonov AB:TB skoro 1:1?
Dokedy si ešte necháme rozvracať MHD v BB nejakými ...(autocenzúra) ? ?
Reakcia na: draxter #21302:
To bude asi tym, ze zvolencania sem priniesli aj "velkomestske maniere".. ? ? Nevies, najmodernejsia MHD.. ?
Reakcia na: draxter #21302:
V tomto s tebou musím žiaľ len súhlasiť. ?

To boli časy, keď ešte L20+22 chodili v špičke 7-8 min., v sedle 17 a cez víkend 18 minút (vlastne ešte pred rokom). Alebo v roku 2003 L20+22+23 v špičke za hodinu 10 spojov (z toho 8 kĺbov), L26 5 spojov za hodinu (všetko kĺby). A teraz... Na tejto trase ide v špičke 6 kĺbov a tri sóla. A to v geniálnych súbehoch. ?
Keď sledujem tie redukcie intervalov na nosných linkách, je to hrôza...v BB už neexistuje "veľkomestská linka", ktorá by mala interval aspoň 20 min v sobotu nedeľu a 15 min v špičke /dlhšie ako 2 hod/.

Keď to porovnám, top linky:
ZA: 3,13 - 20 min, v špičke 10 min /ale bude sa to meniť, že.../
BB: 1,34 - 30 min /s dierami/ a 15 min /10/
TN: 1 - 20 min /okrem večera/ a 15 min
TT: nič poriadne
MT: 23,30 - 25 min, cca 20-25 min
PP: 1,4 - s.n ťažko vravieť o pravidelnosti, prac.dni 20-30
PD: 50,51 - 30/30

Ťažko je tu teda hovoriť o nejakej nosnej intervalovej linke, jedine v TN je to 1 a v PD 50,51. Inak v iných mestách čo bolo, sa rozbilo alebo sa rozbije. PO,KE a BB porovnávať nejdem, tam to je o inom.
Reakcia na: mirkobb #21299:
Tak spotreba je väčšia a ten kopcovitý terén popri Starej nemocnici... Presvedčili ste ma. ? Každý môžeme byť z času načas popletený, no nie? ? ?
Reakcia na: wizard112 #21297:
Jeeejda, co Vam "vsetkym" je? Nenapisal som, ze si Ty pleties T-busy s duobusmi, ale ze si ma pravdepodobne S499.1023 asi splietol s Tebou, pretoze si to tu spominal ako prvy Ty, aj ked samozrejme v inych suvislostiach ako dve odlisne veci, to mne bolo jasne ako si to myslel, uz ked si to napisal a nasledne som na tie duobusy reagoval. ?
Inak, teraz moja reakcia na Tvoju poslednu poznamku o spotrebe duobusov, Petik(aj S499.1023) ma pravdu, fakt maju vyssiu spotrebu, pretoze hmotnost takeho vozidla je omnoho väcsia uz kvoli tomu, ze su tam dva pohony, jeden motor na elektriku, druhy spalovaci motor(so vsetkym co k tomu patri v oboch pripadoch). S tym suvisi aj poruchovost, kvoli nie dokonalej kompabilite jednotlivych dielov(hlavne tych spolocnych), no a nasledne je samozrejma aj vyssia nadobudacia cena takeho vozidla, kedze je to tam "2x", takze vlastne vsetci(Petik, S499.1023, Ty a ja) tvrdime to iste, len niekedy sme fakt ako "madari" ?
S499: Na bratislavskej sekcii si písal, že: "Takže kolapsu dopravy NEpredídeme ani tou najkvalitnejšou VHD ale MUSÍME prispôsobiť cestnú sieť predpokladanému rastu motorizácie." Si o tom presvedčený? A ešte chcem vedieť, dokedy budeme prispôsobovať cestnú sieť? Ešte také cesty mimo miest si viem predstaviť, ale v mestách? V tomto smere je Slovensko našťasie na tom dobre, že je na chvoste EU v počte aút na obyvateľov. Ešte je šance ľudí udržať vo VHD. Ďalej si sa oháňal nejakými percentami, koľko ľudí využíva VHD v niektorých štátoch. To mi tiež pripadá dosť pochybné. Po prvé, VHD nie je iba MHD (predpokladám, že za VHD považuješ mestkú + prímestkú + vnútoštátnu dopravu). Takže podiel MHD ku IAD nemusí byť až taký katastrofálny. To mi chceš povedať, že iba každý šiesty obyvateľ nejakého nem. mesta využije MHD? V mestách, kde je metro, využíva MHD určite viac ľudí, ako píšeš. A povedz mi, ako je to v Prahe (to by si mohol vedieť). Aký je tam pomer medzi IAD a MHD?
Reakcia na: mirkobb #21295:
Kde ja pletiem duobusy a trolejbusy s pomocným pohonom? Odporúčam prečítať príspevok #21284. Ja som písal, že by nebolo na škodu zakúpiť trolejbusy s pomocnýmj pohonom, ktoré by však chodili iba na elektrinu, dieslový agregát by zapli v prípade obchádzania nejakej prekážky. V žiadnom prípade ich nepoužívať pravidelne ako autobusy. Na trase dnešnej L21 som chcel použiť duobus, teda rovnocený autobus a trolejbus. Ak to tu niekto pletie, možno Petik, že písal o prehnanej spotrebe (neviem, či má duobus rádovo väčšiu spotrebu ako klasický autobus). ?
http://mobil.idnes.cz/tiskni.asp?r=navigace&c=A070427_002831_navigace_ada
Aj keby v BB taka moznost bola, tak by to ludom "pomohlo asi ako mrtvemu husle", vzhladom na meskania "zauzivane" v beznej prevadzke v podani SAD ZVHD ? Cestujuci sa potrebuje nacas niekam dopravit a nie zistovat na mobile, ze mu to pride az za 20 minut ❗ ? ?
Reakcia na: S499.1023 #21293:
A kde som ja spominal, ze 24/25Tr su duobusy? Si ma pleties s wizardom112 ? Podla mojich info jazdili aj v Cechach, napr. v Brne. ? ?
Reakcia na: mirkobb #21290:
Ten citát samozrejme nehovorí o žiadnych českých mestách, u nás nikdy žiadne duobusy nejazdili. Duobusy zapríčinili koniec trolejbusov napríklad v Essene.
Reakcia na: mirkobb #21290:
V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že trolejbusy s pomocným pohonom typu 24/25Tr NIE SÚ duobusy. Výkon ich agregátu pre nezávislý pohon nie je dostatočný pre pravidelnú premávku s cestujúcimi a z toho plynie aj ich vysoká spotreba - rovnako bude mať väčšiu spotrebu Škoda Fabia 1,2 HownoToPojede, keď ju poženiem plne naloženú po diaľnici na rýchlostnom limite, než Octavia 1,6 75 kW s tým istým zaťažením a pri tej istej rýchlosti. Ďalej, tieto vozidlá NEumožňujú trvalú prevádzku na diesel a už vôbec nie používanie v autobusovom režime, keďže aj pri naftovom pohone je prenos výkonu elektrický, zatiaľ čo v citáte spomínané duobusy boli plnohodnotné autobusy. Tento typ duobusov sa skutočne neosvedčil a už sa ani nevyrába. Vozidlá boli drahé, ťažké a nespoľahlivé.
Reakcia na: Petik #21289:
Re #21290 mirkobb: Však som písal, že NEREÁLNA.

Pre tých, čo si myslia, že sú tu na nosných linkách slabé intervaly, už na strednom Slovensku nebude BB sama. Nasleduje nás ZA. http://www.imhd.sk/za/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=4636 Tak 40 minút cez víkend je aj na BB veľa...
Reakcia na: Petik #21289:
Ľaľa-ho, uz sme dvaja.. ? Kto sa este prida? (Islo vajce na vandrovku)
Reakcia na: wizard112 #21284:
Udajne sa take riesenie neosvedcilo v niektorych ceskych mestach, prikladam uryvok z vysloveneho nazoru ohladne duobusov, citacia:
"Problemem duobusů byva jejich vyssi porizovaci cena , větsi vaha a poruchovost dilu. Takzvany duobusy zapricinily v nekolika městech upadek a ukonceni trolejbusovyho provozu. Ridice totizto nic nemotivovalo jezdit na elektrinu, jelikoz nafta byla stejna draha. Navic pri poruse elektrovyzbroje se nemusela opravovat a jezdilo se s tim jako s autobusem. Vetsina vozu nakonec skoncila po odebrani vyzbroje jako autobusy."
V BB stacia aj 24(25)Tr-ky, len aby uz nejake boli.. ?
Reakcia na: wizard112 #21284:
Ta myslienka NIE JE "zrejme nerealna". Ta myslienka je zjavna blbost! Vies aku ma spotrebu duobus pri jazde na naftu? Aky by malo taketo predstavenie zmysel? Hlavne ked v BB ziadne trolejbusy nejazdia a ani tak skoro nebudu.
Reakcia na: LUK #21285:
To je fakt smola ? , ale ani na "Vlakoch" o tom nic nebolo, kde si to "vyknural"? Rano to dam prelozit. Teraz sa uz nepatri.. ?
OT: Podľa Kazíka skupina Ventil RG propagovala fašizmus
http://www.sme.sk/c/3269179/Podla-Kazika-skupina-Ventil-RG-propagovala-fasizmus.html
(Ventil RG = predchodca Vidieku)
"Miss-kove" OT: Aktualne najkrajsie baby na Slovensku pochadzaju z BB, druha(1. vicemiss) a tretia(2. vicemiss) su bystricanky. ? Kami, vies, co to znamena..? ? ? Zeby na zahajovaciu jazdu? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.