Bratislava, Prešov, Košice, Žilina takej stupidity neboli schopné. Podľa mojho názoru to v BB prešlo v rámci privatizačného ošiaľu, ktorý zavial na celú Európu.
Nepoznám zatiaľ ale iné väčšie mesto okrem BB a NR, ktore si nechalo sprivatizovať MHD a potom sa dať vydierať súkromnými vlastníkmi.
A prečo mesto kúpilo autobusy a prečo si ich nekúpil vlastník MHD? Asi jednoducho na to nemal a ak mal, prečo by nevyužil, že mal svojich ľudí vo vedení mesta? Bohužiaľ veľmi pravdepodobne v rámci práva. Možno sa príde na nejaké prkotinky...
Chcem poprosiť aspoň o podporu všetkých akcií proti zrušeniu trolejbusov a do budúcnosti - navrátenia prevadzkovania priamo mestom, ktore verím, bude už po nových voľbách kontrolovateľne aspoň poslancami, keď už nie občanmi.
Napísal si o. i. k ponuke na licenciu trolejbusovej dopravy pre SAD BBDS:
" Myslim, ze by boli sialenci, keby to robili. Jednoducho by s tym autobusy nevykonkurovali. Nech je ako chce, stav trolejbusovej siete v BB je spatny v tom, ze je nedokoncena."
Iste by v tomto štádiu autobusom nekonkurovali. Ale by predali svoj majetok za PODSTATNE VYŠSIU CENU (Aj keď určite nie za miliardu, ktorú by chcel Korniet) než sposobom rozobrania, tým skor ak bude ďalej chátrať (napr. tie podzemné káble) v márnej nádeji SAD BBDS na získanie celej MHD...
Je tu spústa odborníkov. Rad by som si prečítal odhad ceny za ktorý by mohla SAD BBDS rozpredať svoj majetok súvisiaci s trolejbusovou dopravou cudzím mestám.
Spolužiak, dopravák zo Stavebnej fakulty, ktorý je na vedúcom mieste v DPB mi písal, že už dávno majú záujem odkúpiť nejake zariadenia po zrušení trol***usov v BB.
Vysvetlite mi ako cezpolnemu ako je mozne, ze infrastruktura (TB vedenie) a cast autobusov patri sukromnej spolocnosti? A cast autobusov je v majetku mesta? Preco mesto nevytvorilo vlastny DP?
možno som príliš veľkým optimistom alebo do toho príliš málo vidím, ale si myslím, že za 6 mesiacov by sa to stihnúť malo.
A mali by sme pre to urobiť aj my, obyčajní občania maximum. Už len preto, že dosť bolo nielen Králika, Muroňa, ale aj SAD BBDS. Mám s nimi ako novinár dopisujúci v r. 1999 - 2000 aj o MHD do BB Večerníka tiež osobné skúsenosti.
A mal by som nepriamy podiel na likvidácii trolejbusov, keby som sa aspoň teraz nepokúšal o moje osobné maximum. SAD ZV ponúkla 13. 12. ako čerešničku na torte nastupovanie prednými dverami. Nechcem to preceňovať, ale čo ak to u niektorých predsedov poslaneckých klubov (Tí rozhodli, nie poslanci, ako napr. jedna poslankyňa sa tam vyslovila, že sa do toho rozumie ako "hus do piva") zavážil aj tento jazýček na váhe.
A ja som proti nastupovaniu prednými dverami brojil v r. 1996 - 2000 v tlači v 6 či 7 článkom zameraných len na tú temu.
No to bolo len namatkovo. Myslim, ze tento navrh je presnejsi a aj voci Radvani celkom vyvazeny (venoval som sa mu pred par tyzdnami):
Zavedenie trolejbusovej dopravy do Sasovej na 3 trasach – Sasova-Partizanska cesta, Sasova-Karlovo-Hamor-Park-Hustak(Nemocnica). To umozni zavedenie diametralnych liniek a znizi nutnost prestupovania. Dnesny system radialnych liniek s prestupnym uzlom v centre zvysuje cestovnu dobu a cenu pre zakaznika. Diametralny system sa dnes da vybudovat iba pouzitim autobusovych liniek subeznych s trolejbusmi a teda zakladnu kostru by museli tvorit autobusy a nie trolejbusy, cim by sa ich prevadzka stala neekonomicka. Z toho dovodu je potreba pracovat na tom, aby trolejbusova doprava tvorila zakladnu kostru a kmenove linky boli tvorene trolejbusmi, doplnkove linky radialne (z okraja do centra) a napajacie (z periferii k najblizsiemu dopr. uzlu) autobusmi.
4 trolejbusove linky by tak mohli tvorit zakladnu kostru.
Interval prac. den:
spicka 12 (prip. 10) min, sedlo 15 min, vecer 20 min.
Interval vikend:
celodenne 20 min, vecer 30 min.
Z 28 SASOVSKYCH ZASTAVOK, CESTOVNE PORIADKY LEN NA 2-OCH!
Dal som si tu namahu a v ramci zdravej prechadzky som sa doobeda rozhodol fyzicky skontrolovat stav na vsetkych 28-ich zastavkach v Sasovej
-Na prstoch 2 ruk mozno spocitat ake take socialisticko-sadisticke oznacniky (teda poohynane skorodovane tyce), ktore tam nechal povodny prepravca BBDS
-Este stale je prezil jediny plne funkcny a kompletny (povodny, novy oznacnik (z pochopitelnych dovodov nezradim kde )
-Len na 2 zastavkach (!) (teda troch, lebo na jednej je obojsmerne) z celkovych 28 v celej Sasovej su tie cestovne poriadky zvolenskej SADky. Cize moje varovanie zo vcera sa potvrdilo...
-Nevidel som jediny oznacnik SAD ZV (moja rada: radsej nech tam nie su aj 2-3 mesiace, ako teraz nieco rychlo zbuchat, co bude priserne a zotrva tu napokon natrvalo :-I )
A na zaver moja 2.rada: pokial bude SAD ZV vesat terajsim systemom CP, mozu sa tak zabavat kazdy den (v euroobale, na papieri formatu A4 vopchaty CP, snurkou uviazany na vsakovake miesto)
-teda ja odporucam, aby CP-ky DOCASNE nalepili NA KUS PLECHU (moze byt docasne hodijaky) a drotom nech to uviazu o stlp verejneho svetlenia /elektrickeho vedenia/ nerezovu nohu pristresku zastavky ci ine kovove vycnelky. (nebude to stat vela a co-to to provizorne vydrzi)
Hmm... Linky zo Sásovej do celého mesta. To znie dobre. Bolo tu vypísaných veľa kombinácii, ale len pár smerom do Radvane. A netreba zabúdať, že pôvodne mali byť troleje ťahané až to Kremničky - Krematórium. Ale na to už dnes každý akosi zabúda. Aj v Kremničke žijú ľudia!!!
bez urážky, ak si ochotná dať verejnosti aj celé meno, to by bol ten azda najúčinnejší krok.
Kilimanjaro navrhoval včear večer ísť na MsÚ ohľadne demonštrácie ešte dnes, ale už ho to asi prešlo...
Ani mi neodpovedal na moj návrh, aby sme sa stretli. Mám e-mail na dvoch členov petičneho vyboru a som s nimi v akom - takom kontakte. Nemám na Romana Bojku. A samozrejme ani na TEba, lebo si ho tu neuviedla a asi tu píšeš ako neregistrovaná. Ja sa všade registrujem - a neanonymne. To tak rozdráždilo súdruhov na MsÚ (nieln Králika a Muroňa), že dali zrušiť diskusné fórum. Nikomu som nenadával, iba som jedného webmastera nazýval tiež súdruhom (Webmastera na MsÚ pána Vlčka som šetril, lebo som mu veril, že je subordinovaný). Dali ho zrušiť aj preto, že som mal k MNOHÝM veciam KONKRÉTNE riešenia, nad ktorými nestíhali ani len sa zamyslieť.
Obieham kaviarne, krčmy, kde mi pred rokmi pomáhali s inými petíciami... Ale nestíham. Z nich aspoň jedinú, príp. aj tu iným spomínanú jedáleň Tesco, čokoľvek treba vybrať a podobne priberať ďaľšie, kde by sme sa stretávali aj fyzicky a kde by bola šanca oslovovať aj dosiaľ neinformovaných...
Na moj e-mail sa dostaneš po kliknutí na moje meno, pre istotu aj takto: karolnagy@fabus.sk , tel. 0910/ 101 179 - ale skor len pre SMS, lebo ho mam - aj teraz v zasuvke doma a teraz doma nie som.
P.S.: Žijeme vo formalnej demokracii. Primatora nemožno odvolať len preto, že tu, na imhd, kde može niekto byť aj pod 100 nickmi sam si to praje 99% nickov (Ja som tu bohužiaľ jediný menovite, za poslanec.sk sa zjavne skrýva s. Jaroslav Huba, ale ten akúkoľvek petíciu za trolejbusy zatiaľ odmieta). Tým skor, že NEEXISTUJE zatiaľ žiadny protikandidát Králika - ešte vlani sme to viackrát okecávali aj na iných fórach. A voľby su tú aj tak za chvíľu. Choď na nejaké stretnutie s občanmi, ktore si organizuje sám Králik a vystúp proti Králikovi - občania Ťa vykopnú, hoci teraz už možno tak nie, keď sa od neho dištancovala jeho štvrtá rodná strana - SMER.
Som za predlzenie licencie kludne az na 12 mesiacov, ako povodne navrhoval Kralik.
Za 6 mesiacov sa toho moc nestihne.
Je potreba podla mna zacat okrem sutaze aj pripravovat nove zmluvy medzi mestom a SAD BBDS o majetku tykajucom sa trolejbusovej dopravy a jeho prevode na nejaky novy subjekt, ktory bude mat na starosti prenajom tejto infratruktury pre aktualneho prevadzkovatela MHD, jeho udrzbu a spravu...
A to nepojde rychlo...
Ale inak principialne suhlasim s vasim navrhom...
Myslim, ze by boli sialenci, keby to robili.
Jednoducho by s tym autobusy nevykonkurovali. Nech je ako chce, stav trolejbusovej siete v BB je spatny v tom, ze je nedokoncena. MHD bude v BB zaujimava a pritiahne i viacej cestujucich, pokial poskytne system zakladnych liniek s pomerne slusnym intervalom, ktore prepoja cele mesto: Sasova - Nemocnica, Sasova - Foncorda (cez Slovenku), Sasova - Radvan (cez Slovenku), Sasova - Foncorda (cez Nam. Slobody), Zel. Stanica - Sasova, Zel. Stanica - Foncorda, Nemocnica - Radvan (cez Foncordu), Nemocnica - Zel. Stanica.
Tychto cca 8 zakladnych liniek proste musi bezat na jednom systeme a potom bude MHD zaujimava. Z toho vyctu je vidiet, ze inak nez autobusmi sa to dnes zabezpecit neda a na to vsadil SAD Zvolen, SAD BBDS dlhu dobu ponukal prestupny hybrid s par vlozenymi autobusovymi linkami, ktore to iba zneprehladnovali. Pokial trolejbusy nebudu jazdit ako zakladny system na ktory budu napojene busy na periferie je to cele zbytocne. Z hladiska odberu el. energie je napriklad vhodne, aby interval bol po cely den priblizne rovnaky a tym sa dosiahol maly rozdiel medzi spickou a sedlom, inak je ta prevadzka ekonomicky neefektivna.
Zaklad atraktivity MHD je:
v dostupnosti (jednoduchy taktovy interval delitelny 60),
v cene (napr. i zavedenim plnohodnotnej prestupnej tarify, ked je siet spatna a inak to nejde, ale BB je dost mala na prestupovanie),
v rychlosti (zacne byt zaujimava, pokial je preferovana pred IAD co najma v rannej spicke moze byt zaujimave, nastupovanie prednymi dvermi to kazi)
v prehladnosti (BB je typicke mesto, kde sa da bez vacsich problemov zaviest jednoduchy prehladny system zakladnych kmenovych liniek na trolejbusoch, par doplnkovych liniek a napajacich liniek z periferii postavenych na autobusoch tak, ze iba trolejbusy budu jazdit z jedneho konca na druhy cez centrum, autobusy budu doplnovat dopravnu obsluznost niektorych oblasti - napr. THK, Uhlisko, Stara sasova, Rudlova a pod. alebo budu napojovat periferiu na najblizsi vacsi dopravny uzol - napr. Podlavice - Slovenka, Badin - Hustak, Majer - Zel. stanica, Ulanka - Slovenka, Salkova - Zel. Stanica)
Takze ziaden konkurencny boj, ale jednotny system.
Ina vec je mat k tomu integrovany system so zvolenskou MHD spojeny vlakom, ale to je hudba buducnosti, ked sa naucia ako pritiahnut zakaznika k MHD...
Tu treba v prvom rade zmobilizovať sily a pomôcť každý ako vie. V prvom rade však napomôcť nejakou demonštráciou k odvolaniu primátora a prednostu. Tí nás budú podrážať kedy koľvek. V druhom rade treba spoločne s kompetentnými pomôcť vyriešiť aspoň provizorne dopravu v meste. Veď od pondelka už budú všetky deti v škole. Treba zabezpečiť nejaké školské autobusy. Som ochotná pomôcť s organizáciou protestných akcií, žiaľ neviem ako. Kto má záujem a nápad, ozvite sa.
si za alebo proti tej ponuke licencie len na 6 mesiacov tým, ktorí sú právoplatnými a (prakticky) neodňateľnými vlastníkmi (Hoci som konzultoval s právnikmi aj o vyvlastnení analogickom vyvlastneniu pody) prakticky všetkeho, čo súvisí s trolejbusovou dopravou v meste (okrem 2 vozidiel, ktoré patria mestu)?
mala by vobec SAD BBDS záujem o akúkoľvek licenciu aj na dlhšie obdobie, ale len na trolejbusy - aj s dotáciami vo výške, akej sa im darilo si vydieračským sposobom (To hovoril aj prednosta M. Muroň) dosiaľ od mesta vymáhať?
Ak nie, aspoň sa ukáže v najpravdivejšom svetle, v akom sa ešte ani neukázala, ak o trolejbusovú licenciu stáť nebude.
Jednoznacne ako prve musia na hodinu bez kompromisu vyrazit Murona. Ked raz tu zmluvu SAD BBDS podpisal, tak ju podpisal, nejake kecy o moralke a ze mu ju niekdo ukradol nie su zaujimave. On tym, ze podpise zmluvu na prenajom niecoho, co uz je den prenajate inemu subjektu sa ukazal ako najvacsi lump a zlodej a len odkryl bezne praktiky pridelovania zakazok a podpisovania zmluv.
SAD BBDS a ich MHD bola hruza, kazdopadne bolo to mesto, kdo im schvaloval prispevky, kdo u nich objednaval dopravne vykony a ostatne ich i tlacil napriklad do systemu cipovych kariet. Sukromna firma, ktora si hladi zisku nebude sama zo svojho popudu instalovat tak narocny system, som presvedceny, ze to zase bola mala domov z mestskej kasy.
Na druhej strane Zvolen. Ked bude mat hned zajtra 35 autobusov, kde su soferi, kde su zastavkove oznacniky, kde je vyhlasena tarifa, kde su cestovne poriadky? Kde su tie autobusy co splnuju Euro4 - Tie sroty?
Mam jasny pocit, ze i SAD BBDS i SAD Zvolen klamu do ksichtu a smeju sa vedeniu naseho mesta a vsetkym nam skacu po hlavach. Je cas zamysliet sa preco to tak je. Jednoducho to nerobia z pasie, ale pretoze mozu a este su za to plateni. A to je ten pruser. Nic viac nic menej. Kdo im cpe tie prachy do kapsy neni az tak tazke uhadnut.
Z toho vyplyva, ze kym nevyrazia okamzite Murona a dalsich par ludi z vedenia mesta, ktori s oboma firmami jednali, ktori definuju zaujem mesta o dopravne vykony na zaklade ktorych vyhlasuju sutaz na nakup tych sluzieb, tak nepreukazu ani najmensiu ochotu problem riesit. Myslim, ze bud primator alebo poslanci by mali okamzite zauradovat... Dockame sa???
Dať licenciu na MHD aj pre SAD BBDS, ale len na 6 mesiacov za nejakých tvrdých podmienok. Napr.:
Prvý mesiac budú jazdiť bez akýchkoľvek dotácií (ZV jazdil 1. 1. zadarmo a aj teraz jazdí za "dumpingové ceny" - v pozitívnom zmysle.
Ďaľšie obdobie im bude mesto vykrývať straty tak ako ich transparentne aj pred odborníkmi dopravákmi z iných miest a z ústavov, univerzít preukážu.
Zaviažu sa, že do 6 mesiacov skončia definitívne a nebudú podnikať žiadne podobné kroky, ako od 1. 1. 2006 podnikajú, prípadne, že trolejbusy začnú odovzdávať ešte pred uplynutím tých 6 mesiacov.
Po 6 mesiacoch odpredajú celú trolejbusovú dopravu mestu - aj na splátky a za cenu, ktorá bude v polohe medzi znaleckým posudkom za cenu zariadení a vozidiel a medzi cenou, ktorú odhadnú znalci aj quzi arbitrážna komisia z odborníkov, za ktorú by sa dali vozidlá a rozobrané zariadenia, vrátane drótov aj podzemných káblov predať do iných miest.
PEVNE VERÍM, ŽE V ZÁUJME DOBRÝCH VZŤAHOV DO R. 2013 BY PROTI TÝMTO 6 MESIACOM A NÁSLEDNÉMU NÁSTUPU NOVÉHO PREPRAVCU MHD - DO R. 2013 LEN TROLEJBUSOV NEPROTESTOVAL ANI SAD ZV.
Za tento návrh som ochotný stáť s petíciou aj na námestí.
Áno, v Ostrave trolejbusy aj autobusy vyzerajú super, ale ČSAD Ostrava s nimi nemá nič spoločné. Trolejbusy a celú MHD prevádykuje mestský DP Ostrava a prímestskú dopravu Connex. ČSAD Ostrava má len podobný názov, inak je to pokútna firmička so stomiliónovými dlhmi a nejasným pozadím, ktorá s autobusovou dopravou nikdy nič nemala. Takže "ako na to" nemajú odkiaľ vedieť, iba že by ich učili "odborníci" z BBDS...
kde si? Spomínal si, ak sa nemýlim, že by sa demonštranti za zachovanie trolejbusov mohli stretnúť aj v jedálni v Tescu. Máš tam niekoho? Mohol by si im dať aspoň petičný hárok a nalepiť niekde, napr. na dvere, ale aj na oficiálne inzeráty, že podpísať možno tam a tam?
Za Bystrickú elektrárenskú a dopravnú spoločnosť (BEADS)
Koreňom úrazu súčasných, predchádzajúcich, ale zaručene aj nasledujúcich problémov MHD v Banskej Bystrici jej jej privatizácia koncom minulého storočia. Také harakiri nespáchala Bratislava, Košice, Prešov, Žilina a mnohé iné mestá (Vymenoval som len tie mestá, ktoré úspešne prevádzkujú aj trolejbusovú dopravu, projektujú a budujú nové trolejové vedenia)! Už len pomyslenie privatizovať čokoľvek vlastníkovi, ktorý od začiatku vyžaduje dotácie od mesta, štátu a pod. je absurdné. SAD BBDS sa chovala samozrejme zo svojho pohľadu ekonomicky. Žiadala ustavične vyššie dotácie na prevádzku MHD a žiadala aj mnohomiliónové investície od mesta. Zdá sa, že to prehnali. Predstavitelia mesta (SAD Zvolen tvrdí, že sa uspokojí so ziskom 300 tisíc ročne, čo však príde o rok, o dva je v nedohľadne...
Nepatrím k prvým, ktorí hlásajú, že východiskom v súčasnom stave je, aby trolejbusovú dopravu začalo prevádzkovať priamo mesto vo vlastnej akciovke. Chcem len navrhnúť, aby sa táto prípadne premenovala na Bystrickú elektrárenskú a dopravnú spoločnosť. Aby sa ponúkli drobné akcie aj občanom a samozrejme aj iným podnikateľom pri zabezpečení si trvalej majority mestom.
Náklady na elektrickú energiu nie sú pri trolejbusovej doprave rozhodujúcou zložkou nákladov na 1 km. Tieto a podobné údaje sú najmä zo strany SAD BBDS pomerne utajované. Celkové priemerné náklady na 1 km jazdy trolejbusu bývajú udávané na 40 až 80 Sk. Nedávno uviedol doterajší riaditeľ závodu MHD SAD BBDS Ing. Snopko náklady v BB na 57,50 (Ak si dobre pamätám. Z tých 57,50 Sk možno odhadnúť 5 - 10 Sk pre vodiča - zaslúžených alebo hodných zvýšenia. Koľko je však skutočný - nie účtovnícky zisk, koľko je z toho na vrcholný menežment... Vie asi len Pán Boh). Takéto porovnania pre všetkých 5 trolejbusových miest v SR by sa mali už dávno vyskytovať v tabuľkách, grafoch, začali sa po nich (konečne!) dopytovať aj niektorí poslanci MsZ BB. Samotné náklady na elektrickú energiu udáva Dopravný podnik Prešova na 7,17 Sk/ km oproti nákladom 10,19 Sk/ km, čo je priemerný náklad prešovských autobusov na naftu (Možno sú v tom zahrnuté aj oleje a iné mazivá). V Prešove však znižujú nasadenie trolejbusov v energetickej špičke (ktorá sa prakticky kryje s dopravnou špičkou), kedy je elektrina najdrašia. V BB k takýmto úsporám neprikročovali.
Oveľa výraznejšie zlacnenie trolejbusov by sme však mohli v BB dosiahnuť obnovením aj jedinej malej vodnej elektrárne, ktorá ešte pred druhou svetovou vojnou zásobovala celé mesto a fungovala asi do 70. rokov minulého storočia. Elektrárenský kanál je dodnes funkčný. Len je zakrytý. Preteká medzi Domom kultúry a hotelom Lux (pod parkoviskom) a tam, za cestou I. triedy aj ústi do Hrona.
Energeticky využiteľný je napr. aj rybník medzi Suchým vrchom a Králikmi. Veľmi nenáročné vybudovanie systémov malých vodných nadrží sa mi javí na plošinách bývalého kameňolomu. Zásobované by boli najmä prebytočnými vodami odvedenými po vrstevnici z hornej časti Laskomerského potoka. Malá elektráreň by bola samozrejme v údolí Bystričky (na jednej alebo na druhej strane 4 - prúdovej cesty). V údolí Bystričky je miesto na dve nádrže asi 4 hektárové. Vody z Bystričky by sa mohli v energetickom sedle (minime spotreby, pri najlacnejších dodávkach zo siete stredoslovenskej energetiky) prečerpávať do nádrží v bývalom lome. A samozrejme možno nájsť desiatky iných vhodných riešení. Problémy by mohli byť len s vlastníkmi pozemkov.
Štiavničanom tieklo do topánok pred vyše 200 rokmi. Nestíhali odčerpávať vodu z baní, ktorú nebolo možné odvádzať gravitačne (Neváhali ale ani budovať tzv. Dedičnú štôlňu - aj takmer celých sto rokov) čerpadlami na konský pohon. Vybudovali systém tajchov, o ktorých si aj dnes mnohí návštevníci myslia, že sú to prírodné jazerá, resp. obyčajné rybníky. Všetko sú to nádrže s pôvodným energetickým využívaním (Dnes nehanebne nevyužívané), keď ešte nebola výroba elektriny (Voda vytekajúca z nádrží priamo poháňala čerpadlá vyháňajúce vodu z baní!). Niektoré štiavnické tajchy boli vybudované aj tam, kde nebol ani najmenší potok! Boli, resp. sú zasobované vodou jarkami vybudovanými prevažne v smere vrstevníc a zachytávajúcich hlavne povrchovú dažďovú vodu. Sú európskym unikátom.
My máme v BB oveľa vhodnejšie prírodné podmienky! Nech je nám krátka plynová vojna medzi Ruskom a Ukrajinou tiež varovaním. SAD ZV sa oháňa ekologickými autobusmi na plyn. Odhliadnuc od toho, že aj tie produkujú jedovaté splodiny, zásoby plynu sú len na niekoľko desaťročí. Na to zabúdajú aj ekológovia horliaci za rýchlejšie odstavenie jadrových elektrárni a budovanie tzv. paroplynových. Zanechajme našim vnukom a ďaľším potomkom nové rybníky, rekreačné nádrže, keď možno také energetické využitie už nebudú potrebovať. Dnes možno malé vodné nádrže budovať aj najlacnejšou pracovnou silou, nezamestnanými, na ich aktivačnú činnosť prispieva EÚ. EÚ prispieva aj na takéto ekologické diela.
Tečie nám do topánok. Doslova, tým ktorí musia v týchto dňoch vyčkávať na zástavkach ťažko fungujúcej dopravy. Máme šancu dobudovať najlacnejšiu trolejbusovú dopravu v SR. O čo sme horší než Štiavničania pred 200 rokmi?
So slusnostou daleko nezajdes. Tvoj mail vobec nevyvolava emocie, dokonca si este trpezliva... Niesu bohovia, su sluzobnici, ktorych platime. Takto to treba brat. Aby ich ciny niesli aj dosledky musi byt aj KONTROLA= demonstracia. Napr. v BA sa ludia neboja ozvat, podat oznamenie, stazovat sa na patricnych uradoch. Ver mi, ze ked kazdy den budeme buchat na dvere magistratu, zosaleju.
Koncim s prispevkami, chcel som vyburcovat niekoho aby zacal organizovat protest. toto recnenie nema zmysel, cas v BA je drahy...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
matus77
SAD BBDS a ich MHD bola hruza, kazdopadne bolo to mesto, kdo im schvaloval prispevky, kdo u nich objednaval dopravne vykony a ostatne ich i tlacil napriklad do systemu cipovych kariet. Sukromna firma, ktora si hladi zisku nebude sama zo svojho popudu instalovat tak narocny system, som presvedceny, ze to zase bola mala domov z mestskej kasy.
Na druhej strane Zvolen. Ked bude mat hned zajtra 35 autobusov, kde su soferi, kde su zastavkove oznacniky, kde je vyhlasena tarifa, kde su cestovne poriadky? Kde su tie autobusy co splnuju Euro4 - Tie sroty?
Mam jasny pocit, ze i SAD BBDS i SAD Zvolen klamu do ksichtu a smeju sa vedeniu naseho mesta a vsetkym nam skacu po hlavach. Je cas zamysliet sa preco to tak je. Jednoducho to nerobia z pasie, ale pretoze mozu a este su za to plateni. A to je ten pruser. Nic viac nic menej. Kdo im cpe tie prachy do kapsy neni az tak tazke uhadnut.
Z toho vyplyva, ze kym nevyrazia okamzite Murona a dalsich par ludi z vedenia mesta, ktori s oboma firmami jednali, ktori definuju zaujem mesta o dopravne vykony na zaklade ktorych vyhlasuju sutaz na nakup tych sluzieb, tak nepreukazu ani najmensiu ochotu problem riesit. Myslim, ze bud primator alebo poslanci by mali okamzite zauradovat... Dockame sa???