Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: expresbb #43862:
A ja zas davam do pozornosti bod 4:

"Súbežnou dopravou podľa odseku 2 sa rozumejú dopravné služby pravidelnej verejnej autobusovej dopravy, ktorej linky sú s verejnou osobnou dopravou na dráhe identické alebo veľmi podobné smerovaním trás, HUSTOTOU STANIC A ZASTAVOK, DOCHADZKOVOU VZDIALENOSTOU k staniciam alebo zastávkam a harmonogramom spojov. "

Cize subezna doprava nie je skoro nic, maximalne by mozno museli zrusit nejake zrychlene spoje BB-ZV.

Kazdopadne, dik za citaciu 🙂
Reply on: 810zssk #43861:
§ 20 ods. 5 zákona o doprave na dráhach. Ale nakoľko je súbežná doprava definovaná tak ako je, prakticky sa vždy jedna z možností nájde, pre ktorú to nespĺňa kritérium súbežnej dopravy. A keby to aj súbežná doprava bola, dá sa odvolať na hospodárnosť, prečo objednať autobus a nie vlak, obzvlášť na lokálkach - čo je ale opodstatnený argument. Takže fakt, že pri súbežnej doprave sa má uprednostniť železničná doprava, je ľahko vyvrátiteľný.
Reply on: expresbb #43862:
Myslím si, že celým problémom rušenia vlakov je chýbajúci, nižšie spomenutý dokument. Len by mal byť spracovaný odborníkmi a nie "odborníkmi". Ten dokument by dokázal vyriešiť veľa problémov.
Reply on: 810zssk #43861:

514/2009 Zákon z 28. októbra 2009 o doprave na dráhach/ § 20 Plán dopravnej obslužnosti: (dávam do pozornosti odsek 5, poslednú vetu)
"(1) Na zabezpečenie dopravnej obslužnosti objednávatelia dopravných služieb v celoštátnej doprave, v regionálnej doprave a v mestskej doprave zostavujú plány dopravnej obslužnosti.

(2) Pri zostavovaní plánu dopravnej obslužnosti objednávateľ dopravných služieb berie do úvahy oprávnené požiadavky verejnosti, kapacitu železničnej infraštruktúry (ďalej len "kapacita infraštruktúry") alebo siete mestskej dopravy, prevádzkové možnosti dráhových podnikov, možnosti súbežnej dopravy, hospodárnosť zabezpečovania verejnej osobnej dopravy a finančné možnosti verejného rozpočtu na úhradu straty dráhového podniku za dopravné služby vo verejnom záujme.13)

(3) Plán dopravnej obslužnosti obsahuje najmä
a) vymedzenie územia dopravnej obslužnosti,
b) požiadavky na primeraný rozsah dopravných služieb,
c) spôsob riešenia súbežnej dopravy a zabezpečenia nadväznosti na dopravné služby poskytované inými druhmi dopravy, najmä verejnou autobusovou dopravou,
d) spôsob náhrady straty, ktorá vznikla dráhovým podnikom zo zabezpečenia dopravnej obslužnosti, najmä úhradou z verejného rozpočtu, možnými úpravami tarify cestovného alebo udelením výlučného práva14) na dopravné služby,
e) ciele a zámery riešenia disproporcie dopytu a ponuky v určitom území, vrátane potreby investícií do infraštruktúry,
f) opatrenia na zabezpečenie koordinácie s inými druhmi dopravy v území podľa písmena a), najmä s verejnou autobusovou dopravou.

(4) Súbežnou dopravou podľa odseku 2 sa rozumejú dopravné služby pravidelnej verejnej autobusovej dopravy, ktorej linky sú s verejnou osobnou dopravou na dráhe identické alebo veľmi podobné smerovaním trás, hustotou staníc a zastávok, dochádzkovou vzdialenosťou k staniciam alebo zastávkam a harmonogramom spojov.

(5) Objednávateľ dopravných služieb musí vypracovať plán dopravnej obslužnosti tak, aby riešil efektívnosť a hospodárnosť zabezpečovania dopravnej obslužnosti, najmä racionálne usporiadanie dopravných služieb, odstránenie neúčelných paralelných trás a liniek a vytvorenie funkčnej nadväznosti verejnej autobusovej dopravy na železničnú verejnú osobnú dopravu. V súbežnej doprave má prednosť železničná doprava.

(6) Plán dopravnej obslužnosti je podkladom pri posudzovaní návrhu cestovného poriadku a pri uzavieraní zmlúv o dopravných službách vo verejnom záujme."
Reply on: expresbb #43860:
Vies mi najst ten paragraf ze sa ma uprednostnit vlak? Nevravim, ze neexistuje, len ho neviem najst.

Inak:
"Súbežnou verejnou osobnou dopravou je vykonávanie vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy, ak nejde o diaľkovú autobusovú dopravu, ktorá má s verejnou osobnou dopravu na železničnej dráhe tieto spoločné znaky:

a) identické alebo veľmi podobné smerovanie vedenia liniek alebo spojov,
b) porovnateľnú hustotu staníc (zastávok) a porovnateľnú dochádzkovú vzdialenosť k staniciam (zastávkam),
c) spoj je vedený v rovnakej alebo veľmi blízkej časovej polohe"

Pozor najma na to Bcko, to v podstate vylucuje moznost kdekolvek oznacit busy a vlaky za subezne.
Keď už je tu takáto diskusia, mňa by zaujímalo, prečo ešte nie sú zadefinované prúdy, kde sa má preferovať vlak a kde bus. Taktiež ma zaujíma, prečo VUC neobjednáva výkony systémom:" Tu je CP, kto ho dokáže odjazdiť za čo najvýhodnejších podmienok, ten bude jazdiť." Taktiež sa mi nepáči, že štát dáva peniaze VUC-kám, aby VUC mohla objednávať výkony autobusov a tak nepriamo dotuje súbežné autobus-vlak jazdy. Za ďalšie, ako môže VUC vydať licencie v rozpore zo zákonom, že kde je autobusová doprava v súbehu so železničnou, má sa uprednostniť železničná doprava?
Reply on: no.ev.di. #43853:
10 ľudí vo vlaku a 10 ľudí v autobuse je dosť veľký rozdiel.
Reply on: no.ev.di. #43857:
Evidentne to VOBEC nechapes.

Autobus ma ovela nizsie naklady, preto sa ho oplati prevadzkovat aj pri rovnakom pocet ludi pre ktory sa vlak neoplati. Druha vec je ze stat moze nieco povazovat za zbytocne, VUCka nie. To je chyba systemu kde je vela objednavatelov dopravy.
Reply on: 810zssk #43855:
ja viem kde je rozdiel, nemusíš zo seba robiť studnicu múdrosti zas ... vlak objednáva štát, autobusy kraj. Neviem ale teda prečo je štát taký skur*ený a likviduje vlakovú dopravu ? tam kde nemá vlak zmysel to chápem, no oni rušia vlaky aj tam kde je dobrá dostupnosť vlakovej stanice (napr. taký Makov) alebo kde je vlak najrýchlejšie a často jediné dobré spojenie (trate 154 a 174). Snáď sa dožijeme vzostupu železníc aj.
Reply on: no.ev.di. #43853:
Aj som ti chcel odpisat, ale kedze si hned dalsim prispevkom dokazal ze ti absolutne unika rozdiel medzi objednanim autobusu a vlaku tak to nebudem riesit..
Reply on: BB-Schuhu #43844:
ja chcem ísť na trať 165 sa previezť, keďže táto sprostá vláda ide rušiť spoje a potom si aj tak budú kraje obejdnávať autobusové spoje cca v tých istých polohách ako šli vlaky ? kazisveti na druhú toto, v 2003 Prokopovič, v 2011 Figeľ ☠
Reply on: BB-Schuhu #43851:
načo tam robia autobusový spoj, keď železnice zrušili vraj nevyužívaný spoj? ? či vlak keď chodí slabo využívaný, tak u autobusu, to bude zrazu inak?
Ďalšie nové spoje vznikajú aj na linke č. 607401. V úseku Poltár - Kokava nad Rimavicou - Utekáč - Havrilovo - Sihla - Čierny Balog - Brezno sa od 1. mája 2011 zavádza pár dopoludňajších spojov, premávajúcich len v nedeľu.
Od 1. mája 2011 na na prímestskej linke č. 601471 zriaďuje nový pár dopoludňajších autobusových spojov v úseku Brezno - Tisovec, ako náhrada za zrušené vlaky.
celkovo vedenie ZVHD ide na to zle. Sedliacky rozum hovori, pokial sa mi oplati ist autom, preco by som mal chodit ZVHD autobusmi, kde vsetky linky mi odidu v priebehu 10min a potom pol hodiny cakam. Nech sa trochu zamyslia preco ludia nejazdia ZVHD a potom nech robia opatrenia.
Reply on: brefos #43848:
ozaj a čo je s touto linkou? Nejako to zaspalo...
Reply on: kvorka #43847:
alebo stanica-Senoble-Metro-Continental ?
Reply on: brefos #43846:
možno tým myslia linku "prejazdy" a linku "zvoz vodičov". ?
Reply on: brefos #43846:
Hmmmm vraj 24 liniek, tie dve posledné budú zrejme tajné. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.