No však ja by som prišiel. Len ide o to, že 30.4 plánujem železničný výlet (asi do Salgotarjánu) z dôvodu zastavenia osobnej dopravy od 1.5 a na druhý deň sa mi potom už asi nebude nikam chcieť ísť
Takže musím sa rozhodnúť, čomu dám prednosť...
c 744: Aj ja by som bol celkom zvedavý, aký osud postihol našu prvú lastovičku BB-775AB po odstavení z premávky v MHD Nitra. Pamätám si doteraz na tie spomienky keď tento autobus začal v lete 1997 premávať na linke 22 a konečne tu jazdilo aj niečo iné ako Ikarusy (a 3 ks B741 + TAM). No stalo sa to, že tejto B941 nebolo umožnené dôstojne doslúžiť tu v BB.
Zaujalo ma na tom toto:
11:00 - slávnostný odchod prvého vlaku ČHŽ smer Dobroč - prezentácia projektu.
Ale predpokladám, že trať na Dobroč ešte nie je hotová, keď (údajne) sa začalo pracovať až v 04/2011. Preto neviem ako toto mysleli - či to bude iba prezentácia projektu, alebo aj jazda, ale to asi ešte nie..
Mimoriadna zmena cestovného poriadku od 1. mája 2011
20.04.2011
BRATISLAVA (20. apríla 2011) - Od 1. mája 2011 sa mimoriadne mení cestovný poriadok osobnej železničnej dopravy. Zmenu si vynútila revitalizácia Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) a s ňou súvisiaca redukcia dopravných výkonov.
Dôvod redukcie je finančný, nakoľko ZSSK dostala zo štátneho rozpočtu menej peňazí na dopravné výkony vo verejnom záujme ako vlani a tomu musí prispôsobiť rozsah dopravy. Redukcia bola prerokovaná aj na úrovni samosprávnych krajov, miest a obcí, väčšinou s negatívnym ohlasom. Hlavným kritériom pre zaradenie tratí do redukcie bolo ich slabé využívanie a nízka ekonomická efektívnosť ich prevádzkovania.
Na piatich tratiach sa doprava zastavuje úplne, z toho na štyroch v prihraničných oblastiach. Väčšina spojov sa redukuje v regiónoch, v diaľkovej doprave sa týka šiestich vlakov. Celkovo sa redukcia dotkne 339 vlakov, ktoré prejazdili ročne viac ako 1,1 milióna kilometrov. http://www.zssk.sk/sk/aktuality/mimoriadna-zmena-cestovneho-poriadku-od-1-maja-2011
BBSK zrusene vlaky : http://www.zssk.sk/fileadmin/dokumenty/2011_pdf/redukcia_2011_bystrica.pdf
ibaže je podstatný rozdiel keď dakto cestuje z/do práce, domov, pričom cesta z/do práce zaberie človeku aspoň hodinu denne, potom podaktorí ešte pre decko musia ísť, nakúpiť, príp. na poštu a i. veci a potrebujú šetriť čas keď sa chcú dostať domov pred 19-tou. Ibaže geriatria má čas odkedy vstane až dokým nejde spať.
Bajkalská je dosť dlhá ul., samozrejme, tu jednu zastávku sa môžem odviezť L53/75/98 k L205, pointa je však v tej praktickosti využitia, že prídeš na zastávku a zrovna ide prímestský bus, ktorý ťa tam zoberie priamo. Niečo ako keby v BB čakal človek v Kremničke na L21/22 do mesta a zrovna by prišiel prímestský bus a nechcel by ho šofér zobrať na cestovanie v rámci mesta. To iba, ako príklad nehovorím, že to tak v BB je, keďže neviem ako to tu je.
nadviazali sme na tému možnosti prepravovania sa prímestskými linkami v rámci a mesta, trochu to skĺzlo do iného mesta ? no taaaak, nebuď taký prísny ?
BB-Schuhu
Zaujalo ma na tom toto:
11:00 - slávnostný odchod prvého vlaku ČHŽ smer Dobroč - prezentácia projektu.
Ale predpokladám, že trať na Dobroč ešte nie je hotová, keď (údajne) sa začalo pracovať až v 04/2011. Preto neviem ako toto mysleli - či to bude iba prezentácia projektu, alebo aj jazda, ale to asi ešte nie..