Reply on: wizard112 #43864:
páni, uvedené ustanovenia zákona o doprave na dráhach berte ako orientačné. Tu ide najmä o to, aby OBJDENÁVATEĽ dopravy pochopil, že súbežná doprava nie je dobrá a popri tom ho zákon rovno navedie (vo väčšine prípadov) na správne riešenie situácie súbehu - preferencia železničnej dopravy. Chápte to tak, že v konečnom dôsledku - ako sa objednávateľ rozhodne, tak tak to aj nakoniec bude. Pretože PDO zadefinuje hlavne to, čo objednávateľ bude chcieť mať zadefinované. A správny orgán, v zmysle zákona o cestnej doprave, už má možnosti ako "skoncovať" so súbehmi. Ide len o to, aby príslušný správny orgán poznal svoje kompetencie.
no.ev.di.
Ja môžem povedať iba toľko, že Česi napr. nakúpia 33 regio jednotiek RS-1 od Stadleru. Kapacity to má toľko čo asi dve 811, no predsa budú aj takéto malé vlaky prevádzkovať na daných tratiach a navyše zvyšujú komfort. Naše železnice ako keby boli v tomto akosi úplne izolované, lebo keď som hľadal informácie o jednotkách ako Desiro, Talent, Flirt a iných moderných motorových vlakových jednotkách pre prímestskú či regionálnu dopravu, tak som našiel referencie na ich prevádzku v krajinách ako Maďarsko, Česko, Poľsko, dokonca aj Rumunsko a Rusko tam boli myslím.