Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Autobusy: treba zvonit vsade. Domaci vodici vedia kde treba stat, no tam aj tak vzdy niekto zazvoni. U striedaca nikdy nevies.
Trolejbusy: zvoni sa len s kocikom, inak minimalne pribrzdi (vecer, ked je prazdny bus).

U je znamy rozsah redukcie. Vcelku v pohode, Petik sa mozno potesi. A zanadavaju si studenti z intrakov na Sidlisku.
Od 7.1.2004 sa meni linka 34. Pojde popri Malej stanici cez Belusovu na Micinsku, aj spat rovnako.
31 aj 33 pojdu len v spicke, v sedle a cez vikend ich nahradi L30 Sasova - Uhlisko - THK.
54 sa redukuje cez vikend, takisto 56, ktora pojde cez Senicu.
94 sa rusi spoj 5:25c/6:06c.

Tak zhruba je to napisane na papieri v busoch.
Reply on: Majkl #1821:
No to by mi ani tak nevadilo. Tento systém sa praktizuje v Košiciach. Aj v Prešove sa v podobnej situácii, i keď je zastávka oficiálne stála, často nestojí...
Horšie by však bolo, keby som vystupoval v preplneného autobusu, kde by vodič, aj keby na mňa nnevidel len na základe akejsi tradície nezastavil, lebo ja som mal predsa vedieť, že tam sa vždy zvonilo. Kým sa toto nedeje, celkom sa to dá...
Reply on: Vladimír #1820:
BBDS nemá vo veľa veciach zavedený žiadny systém. Zastávky na znamenie neexistujú - v podstate sú nimi ale všetky. Pokiaľ nikto nie je na zastávke a vodič má prehľad o cestujúcich vnútri vozidla, tak nezastaví.
Reply on: Kami #1819:
No a BBDS oficiálne má alebo nemá zastávky na znamenie?
Vladimir: napr. 24/25 maju aj plno prestojov, takze ma aj hodinu na striedanie. Nemusi hned palit prec. Ale tato prestavka zas moze byt kratsia ako BP.
Nepoznam sluzby, tak neviem uviest konkretne casy.
Linky ako 53, 33, ci 56 vtedy koncia pri VUB. Tyka sa to vzdy len 1 vozu. No podobne su riesene aj BP.

Ked nevies ci je na znamenie (nemas ako), tak si zazvon. To som chcel povedat tou formulaciou.
V CP sa píše, že zastávky na znamenie nie sú rozlíšené. Znamená to, že v BB sú zastávky na znamenie? Prečo nie sú rozlíšené?

Inak s veľkým potešením som si prezrel CP L3. Zdá sa mi, že od poslednej mojej návštevy BB skutočne nadobudol pravidelnosti.
Reply on: Kami #1816:
Ale mám tomu rozumieť tak, že niekedy okolo 13.00h, keď je striedanie, dolezie nejaký bus na L24 na Starohorskú, potom uteká do vozovne, tam sa vymenia a beží na Starohorskú späť.
Tankuje sa aj na Kremničke?
A čo taká L53, ako sa striedajú vodiči na tejto linke?
Reply on: Majkl #1814:
norma sa odvija od udaju vyrobcu, teda pre kazdy typ je samostatna. Praveze LIAZy su na tom vcelku dobre, nemaju divoku spotrebu ako napr. Varia, ci Iveca.

Re #1815 Vladimir: Sasova zas nie je tak daleko. A len jeden spoj konci pri BBDS, inak bud na Sidlisku, alebo v Sasovej. Plus ranne a vecerne prejazdy naprazdno cez cele mesto.
Reply on: Kami #1813:
Zaujímavé. To je nejaké dedičstvo tradície? Ale aj tak mi to pripadá dosť nákladné. Čo linky, ktoré po Partizánskej nejazdia? Napríklad také L24, 25... To fakt zaťahujú a následne robia výjazd z vozovne?

Re #1814 Majkl: Prečo títo vodiči majú problém? Rozličné typy vozidiel a motorov by mali byť zohľadnené v norme, či nie?
Kami, Vladimír: ľutujem tých vodičov, čo majú pridelené Citybusy a Karosy B941 s LIAZ motorom - 775AB - to akože aj oni majú problémy kvôli vysokej spotrebe?
Kiez by som bol castejsie v BB(DS). Potom by sa hadam podarili CP pekne na pohlad, aj na naklady.

Autobusari sa menia v garazi, takze ziadne km len kvoli tankovaniu. Za usporu su odmeny, no teraz v zime su skor iluziou.

Trolejbusaci sa menia na konecnych (stanica, nemocnica, vozovna). U nich viem len o pokutach.
Reply on: Kami #1811:
Heh, tak to potom aby rýchlo spravili riadny interval na nosných linkách 🙂

O tvrdom šetrení mi nemusíš rozprávať, u nás máme jedno z najtvrdších. Len ma zaráža nutnosť tankovať pred striedaním vodičov. Veď to musia byť šialené kilometre do vozovne a späť.
V Prešove totiž takéto veci nepraktizujeme, nakoľko máme palubné počítače, ktoré spotrebu monitorujú. Tankovať tak stačí večer.

Sú bystrickí vodiči autobusov za úsporu PHM a vodiči trolejbusov za úsporu elektrickej energie odmeňovaní? Ako? Koľko?
Vladimir: to tankovanie je dosledok tvrdeho setrenia. Takto sa moze nadspotreba priamo a presne zosobnit. Necudo ze su volne miesta.

Kym nebude delitelny interval na 22, 26, ci 34, tak ma absolutne netankuje aky je interval je v Molci, alebo Hornom Harmanci.
Reply on: Kami #1808:
Ale uznávam, že v oblasti pravidelnosti intervalov je pozorovateľný trend zmien k lepšiemu.
Reply on: Majkl #1807:
Tieto veci sú už plne v kompetencii mestského zastupiteľstva. Ja by som sa ako Bystričan asi svojich poslancov pýtal, ako je možné, že v Žiline je MHD taká a u nás taká a že prečo je to tak. Som zvedavý, čo by mi odvetili.

Re #1808 Kami: Máš pravdu, ale možno by nebolo od veci, keby sa aj na okrajových vetvách L51 a 34 utvorili pravidelné odstupy medzi spojmi. Napríklad taká L34 už na Tajovského smerom do mesta po zložení všetkých vetiev vyzerá skutočne lepšie, ale 18 min. interval v sedle sa mi nepáči. To je taký problém predĺžiť ho na 20 min.?

S tankovaním si ma dorazil. To akože aby sa vedelo, ktorý vodič koľko spotreboval, tak sa chodí tankovať aj pred striedaním? Odpadám 🙂
Podme k samotnej MHD. Na intervaly si si zobral zly priklad. L51 musis pozerat od Stupov. Potom vyzera o nieco lepsie. Dolezitejsia je L34. Zo stanice ma presny interval pre spicku, sedlo aj vikend. Pravidelne sa strieda Skubin, Podlavice, Mlynska. Tlacim na delitelnost v slabych casoch. Spicka je ina, tam treba ist na hranicu moznosti aj za cenu "skaredeho" intervalu. Dalej preklady. Podarilo sa zosuladit 20+22+23 v spicke a 24+25 cez vikend (sedlo uz bolo).

ad tankovanie: kedze sa zosobnuje spotreba, musi kazdy tankovat, aj po rannej smene. Inak stacilo vecer.

O kvazi bezplatnom cestovani sa tu uz diskutovalo, maly vycuc z nej sa dostal aj na BBDS.
Vladimír: ja musím súhlasiť s tým, čo si napísal. Ale dovolím si oponovať v jednej veci - kým v Žiline Slota má síce záujem na vlastnom prospechu, ale okrem toho mu leží na srdci aj osud jeho mesta, no v BB už mnohí iste trpko oľutovali, koho si zvolili (vinu na tom má ale aj ľavica - keďže neboli schopní sa zhodnúť na 1 silnom protikandidátovi).
Vladimir: dufam, ze tu diskusiu nezabijem rozsiahlou odpovedou.

Budem respektovat tvoje priania.
Osvetlenie a udrzbu chodnikov robi mesto za vlastne, podla toho aj ta sluzba vyzera. Na upravu prostredia sa nastastie kladie coraz vacsi doraz (este to celkom nevidno).

Na smeti je v BB pausal, hoci nepokryva naklady, zvysovat sa bude len mierne. Inak je to v BA. Tam OLO v zastupeni mesta vybera poplatok za kazdy odvoz. Mesto urcilo mnozstvo kontajnerov a frekveniu odvozu na urcity pocet osob. V Petrzalke to napokon prekracuje maximum 1200 Sk/osoba/rok.

Mesto do MHD BB a.s. vlozilo majetok v hodnote 41 mil Sk. Sucasne aktiva budu niekde okolo 100 mil Sk. Vtedajsia hodnota zavodu MHD bola v stovkach milionov, teraz netusim.
Po precitani zapisnic z rokovania MZ si nerobim ziadne iluzie o meste BB ako vlastnikovi MHD.
Bystrickej diskusii prajem v roku 2004 plno zaujímavého diskutovania, vždy nové témy a ešte širšiu účasť diskutujúcich. Verím, že k tomu prispeli a moje posledné príspevky a že vyvolajú vlnu odoziev 🙂
PF 2004!
Reply on: Kami #1797:
Rozsiahlejšie prechody medzi linkami predsa nie sú prekážkou intervalovej dopravy.
Tomu s tým tankovaním po každej zmene nerozumiem. Kedy inokedy by sa malo tankovať ako po službe?

Re #1799 Majkl: Samozrejme, že to bola chyba. A vinu na tom má i BBDS, ale predovšetkým mesto, že niečo také dovolilo. V meste nad 80 000 obyv. je nástup prednými dverami šialenstvo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.