Reply on: Kami #1849:
podrobne som si pozrel zmenene linky. L30 je cez vikend akurat na jeden voz. Ma co robit od rana do vecera.
L33: klasicky spickovy voz, nesedi mi tam len spoj 12:48/13:05, neviem kto ho robi.
ad revizori #1859 : to ze MHD nema internych kontrolorov este neznamena, ze je kontrola vylucena. Ja som v Ziline zazil len jedinu kontrolu, aj to sme sli v prazdnom trolejbuse do vozovne. My dvaja, 2 revizorky a vodic. V BB som ich zazil dost, aj po zavedeni cipovych kariet.

PIT
Nastupovanie prednými dverami v podmienkach MHD sídelného útvaru nadregionálneho významu s 82 tis. obyvateľmi je absolútne nevhodný krok. 5 rokov som študoval v Žiline (najporovnateľnejšie mesto s BB) a doteraz sú schopní udržať kvalitnú a flexibilnú MHD s nástupom cestujúcich všetkými dverami. Pri spracovávaní mojej diplomovky som sa viackrát stretol aj s riaditeľom DPMŽ Ing. Popluhárom a napriek tomu, že je strojár, dokáže podstatne viac, ako BBDS.
Uznávam, že v 1993 bola SAD BB v porovnaní s DPMŽ a DPMP, s dotáciami neporovnateľne nižšie, ale skúste si spomenúť, ako bola v akomkoľvek čase v BB zabezpečená prepravná kontrola. Revízora bolo možné stretnúť raz za 3 roky, pričom v Žiline sa mi stalo aj to, že revízor ma v priebehu jedného týždňa stretol aj 3 razy. BBDS podľa mojich info v súčasnosti nemá ANI JEDNÉHO PRACOVNÍKA PREPRAVNEJ KONTROLY.
Spomínal si zvýšenie príjmov pri prechode na nastupovanie len prednými dverami. Máš síce pravdu, ale na druhej strane je výrazne nepomerný odliv cestujúcich (150 tis. za minulý rok) a výrazné znižovanie kvality dopravy (kvalite dopravy budem venovať niekedy inokedy).
Ale jednoducho je to tak - trhové hospodárstvo po slovensky - čím menší dopyt, tým vyššia cena!!!
Znova len zopakujem, MHD je služba vo VEREJNOM ZÁUJME a z toho vyplývajú aj ďalšie ekonomické ukazovatele.