Reply on: Majkl #1866:
vsak to priznaj. Ja som dal navrh, ty si ho odklepol a dal prikaz vedeniu ... 
Re #1863 Vladimir: uspora na vozidlach je iluzorna. Jednoducho CP je postaveny tak, ako keby sa nastupovalo vsetkymi. Aj to je sposob ako sa setri.
Ako Majkl napisal, setri sa vsade. Poznam aj pohlad z druhej strany, skutocne nesedia na volnych peniazoch aby ich rozdavali. Keby som prisiel na SAD s navrhom s dosahom povedzme 5 mil. Sk, tak riskujem aj let cez zatvorene okno.
PIT
- k diskusii o zmenách liniek od 7. 1.:
--ja osobne by som vôbec nehodnotil pozitívne presmerovanie L34 do oblasti mimo potenciálneho záujemu cieľov ciest cestujúcich. Je potrebné si uvedomiť jednu základnú skutočnosť rozhodujúcu pre výber trás liniek MHD - Banská Bystrica členitosťou terénu vôbec neumožňuje optimálne rozloženie liniek v území bez dlhých súbehov liniek. V druhom rade tomu napomáha i nedobudovanie trolejbusovej siete na sídlisko Sásová-Rudlová v dôsledku čoho trolejbusy (okrem L3) idú všetky v súbehu už od Krajského úradu s konečnou na žel. stanici a nemôžu spĺňať úlohu nosného (a ešte k tomu aj ekologického) dopravného systému, pre ktoré boli zriaďované. Navyše to vytvára umelú potrebu prestupov na Nám. slobody. Takže takéto riešenie je zase len výsmechom základnej logiky pri cestovaní - cestujúci zaplatil za službu viac, pričom jej kvalita sa opäť výrazne znížila. Priamym príkladom je aj L56 cez víkend - zaplatíš viac, ponuka menšia, jazda (so zachádzkou do Senice) dlhšia! U L34 bola frekvencia spojov zachovaná, ale čo z toho, keď je možnosť cestovať síce často, ale nemožno sa dostať nikam. Nemožno sa stotožniť s myšlienkou, že za účelom zrušenia súbehu L34 od Štefánikovho nábr. po žel. stanicu s trolejbusmi, radšej linku presmerujeme na súbežnú komunikáciu na opačnom brehu Hrona, kde sa však ciele ciest nenachádzajú prakticky vôbec a skutočné sa podstate vzdialia. Ak by sme sa zrazu chceli zamýšľať nad odľahčením dopravy na nábreží, či Nám. slobody, znelo by to úplne humorne, pretože MHD má byť jednoznačne preferovaná voči IAD a ak sa majú uvoľniť samotné zastávky MHD na Nám. slobody, tak je potrebné okamžite zrušiť najväčší nezmysel, ktorý som kedy zažil od BBDS (a to ich je schopná vyrábať veľa) a to je nástup LEN PRVÝMI DVERAMI (to, že je to nezmysel vo všeobecnosti ani nejdem rozoberať, venoval som sa tomu v mojej diplomovej práci) DO L99, ktorá v tomto smere premáva BEZPLATNE bez akýchkoľvek ďalších podmienok pre tarifné vybavenie cestujúceho. Vozidlo, ktoré by za normálnych okolností bolo schopné v priebehu 30 s pojať 40 cestujúcich, opustiť zastávku a uvoľniť tak miesto, sa pri nástupe len prednými dverami zdrží aj niekoľko minút. No ja neviem, zdravý rozum už niekde jednoducho zlyháva.
--zmenou trasy L34 nedochádza síce k znemožneniu prestupu, ale vytváranie umelého a neprirodzeného uzla na parkovisku na Uhlisku je jednoducho absurdné, ako bolo samotné zriadenie konečnej zastávky na tomto mieste, namiesto autobusovej stanice (však ale prečo by sa cestujúci s batožinou neprešiel, keď by mohol pokojne prestupovať priamo z/do vozidiel prímestskej, diaľkovej i medzinárodnej dopravy) a pritom sa stále jedná o jeden a ten istý DP. Čo sa týka L34, určite tieto zmeny najviac "ocenia" Podlavičania. Najlepšie je, že ešte pred mesiacom v AZ TV info Ing. Snopko rozprával o tom, ako BBDS vychádza v ústrety cestujúcim a reagovala tak kedysi na požiadavky Podlavičanov, aby L34 jazdila na žel. stanicu. Pri súčasnej teórii BBDS by L34 mola jazdiť po Strieborné nám. a dosť - však sa dovezú priamo do centra, prestúpiť môžu tak do Sásovej, Harmanca a L54 aj na Uhlisko
--pri súbežných linkách opäť zlyháva samotný DP, ktorý nie je schopný urobiť tak primitívnu vec, ako je zosúladiť intervaly cez víkend a vo večernom sedle u liniek ako sú napr. L1 a L6 idúcich až po Wolkerovu po rovnakej trase. Z Nám. slobody L1 odchádza xx:10a 40a a L6 xx:17a 47a, čiže v priebehu 7 min. odídu obidva a potom 23 min. NIČ. Rovnako sa potom dá postupovať zosúladením L7 podľa L6 (aby to fungovalo aj na spiatočnej ceste) a nakoniec L2 podľa L7. Podobne cez víkend vidno, že L3 pri rovnakom 30 min. intervale, ako L1, chodí v porovnaní s L1 väčšinou v priebehu 5 min.!
--neviete niekto náhodou, prečo na zastávke THK, ST pribudol L10 v smere do vozovne spoj s odchodom 7:29, aj keď na inej zastávke CP L10 som zmenený nenašiel.
--super je aj spôsob, akým pracovníci BBDS pristupujú k vyvesovaniu nových CP. Prelepia ten, ktorý chcú a skutočnosť, že ďalšie CP na tej istej zastávke neplatia, chýbajú alebo sú nečitateľné, ich už nezaujíma. Že nalepia na zastávku CP v opačnom smere - takisto nie je problém (napr. Rudlovská cesta, Auris L51, Nám. slobody L43).
--posledná dnešná pripomienka je k novo vylepeným CP, na ktorých je použitý font Tahoma, ktorý je podstatne širší, v dôsledku čoho dochádza u poznámok obmedzení jazdy spojov, že tieto sa prekrývajú a chcel by som vidieť, či sa Vám niekomu podarí vypátrať napr. v CP L55 na Uhlisku, parkovisku, či daný spoj ide, keďže všetky tieto poznámky sa križujú cez seba. Ak by sa Vám to úplnou náhodou niekomu podarilo, som zvedavý, ako to zvládne nejaká babka, ktorá by chcela zistiť, kedy jej ide autobus, aby sa dostala na cintorín do Kremničky