Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No, ale pokiaľ viem, tak z DPMB dobré referencie na 21Tr-ky nedajú (už som viackrát počul, že nie sú s nimi spokojní).
Reply on: Kami #1428:
Ano, oboje je sucastou Skoda Holding.
ALE 1: Sefstvo Holdingu si nejako nerozumie s Ostrovom... Ak bude Ostrov neschopny zarobit si na seba, nemyslim, ze si ho Plzen bude hyckat ako vlajkovu lod.
ALE 2: Co sa tyka trhu na vychod od nas - opakujem pravidlo: Co sa da vyrobit v SNS, nesmie sa dovazat. Nezabudni, ze tie vselijake hrivny a ruble a podobne obeziva nie su konvertibilne.

Pozrite sa na www.karosa.cz , tam je popis elektrickej Agory. No vacsie kecy som uz davno necital. Zvlast ta pasaz o tom, ze vdaka novym technologiam bude mat zivotnost AZ desat rokov (teda taku, ako autobus), je vysmech prvej triedy, pretoze desat rokov u trolejbusu nie je AZ, ale LEN.
Skoda Ostrov a Skoda Plzen su urcite nejako prepojene, pretoze na stranke Skoda Plzen su aj trolejbusy Skody Ostrov.
Re #1429: Nechcem hovorit o technickej zastaralosti, tomu nerozumiem, ale s tym dizajnom (aspon na obrazku) to nie je tak zle. IMHO je to tak na urovni novych Ikarusov. Mne sa zda ovela hnusnejsia Agora, ktorou ked mam na vyber radsej necestujem. Naopak designovo aj pohodlim sa mi pozdava 20 rokov stara (hoci trochu vylepsena) Karosa.
Ale nemožno čakať, že niekto bude kupovať trolejbus (22Tr), ktorý je, ešte skôr, než sa dostal do sériovej výroby viac ako 10 rokov dizajnovo aj technicky zastaralý.
Papyr: ale Plzen a Ostrov maju dake majetkove prepojenie, ci nie? Pocul som ze ano. Inak bude len na ich sikovnosti ci sa udrzia. Aj na vychod od nas je trh pre nizkopodlazne tbusy. Spolu s 14/15 Tr.

Skoda ze uz pri vyvoji B700 nepritvrdili normu. Keby sa motor vzadu pod sedackami nepovazoval za motor podlahou (povolena vyska 900 mm), mohli aj Karosy mat 750 mm. 😞
Reply on: Kami #1426:
1) Agory (Skoda 24Tr) vyraba Karosa (skelet) a Skoda PLZEN (elektricka vyzbroj). Skoda Ostrov s tym nic moc nema.

2) TrM by sa este nejaku dobu mohli uzivit, neexistuje (okrem Ruska) adekvatna alternativa - proste vysokopodlazne trolejbusy nevyraba nikto. Povsimnite si vsak konstrukcie typu 14/15Tr - podlaha je napriklad nizsie, ako Karosa 9XX, ktora sa to snazi dohnat tymi nemoznymi vanickami. Takze 14/15Tr je, aj ked zo Skodovackych trolejbusov mozno najskaredsi, predsa vsak nadcasovy trolejbus. (Aj Madari - Szeged - ho strasne chcu, dokonca aj ojazdene.)

3) 14 a 15Tr sa uz dnes vyrabaju v zamori pre Dayton a San Francisco, pravda, vzhladovo prisposobene pre USA. Takze len tak trolejbusy Skoda nezaniknu.

4) Ako najmenej perspektivne sa mi javi pokracovanie vyroby 21/22Tr, co je skoda, nielen Skoda. Ceske mesta, ktore tieto typy ako jedine odoberaju, asi tu vyrobu neudrzia.
Kazdopadne vyroba v zahranici by mohla Ostrov zachranit. Rentabilitu by zabezpecili TrM, nizkopodlazne by sa uplatnili tiez. Len v mensej miere. Neviem nakolko by bolo realne sucasne vyrabat 14/15 TrM, 21/22 Tr a Agory.
Takže celá škoda ostrov sa sťahuje do Ruska? Počul som totiž, že končia výrobu všetkých typov (neviem, čo je na tom pravdy).
Reply on: Majkl #1423:
Ono v podstate stredna Europa je mala uz aj na dvoch-troch vyrobcov autobusov. Aj ked teda trochu novym vyrobcom pomohol pad Ikarusu. Jedine, ze by bol vyrobny zavod tu a odbytistia niekde na zapade.

Mimochodom, ked uz sme pri takej teme, viete o tom, ze direktor dopravneho podniku Krymtrollejbus (zabezpecuje legendarnu siet Jalta - Alusta - Simferopol) chce licencne vyrabat u nich na Ukrajine 14Tr so stykacovou vyzbrojou? Na Ukrajine plati, ze co sa da vyrobit a kupit v ramci Spolocenstva nezavislych statov, sa nesmie dovazat. A oni su uz vraj celi nestastni z tych vselijakych JUMZ-ov, AKSM-ov a ZIU a chcu spat staru dobru cesku kvalitu 🙂 Tak vraj pan riaditel planuje sluzobku do Plzne a Ostrova.
Nová 22 (platí od 1.9.) konečne na iMHD 🙂

Papyr, Kami: Volvo rady 7000 sa vyrába aj v Poľsku (tuším Wroclaw), takže cena by nemusela byť až taká vysoká. Len tak naokraj, počul som už aj taký názor, že Slovbus bude montovať len diaľkové Volvá...

Inak, dosť ma prekvapila informácia, že krátky Mercedes, čo majú v Nitre (mestský - vyrobený v turecku) stojí údajne len 100 000,- EUR! (zrejme bez dopravy).
Danny: a co hovori www.sadbb.sk? Dost mozne ze sa len hromadne obnovili postrhavane CP.
PRELEPOVANE CP od 01/10- asi bez zmeny - hodne v Sasovej
Schuhu: viem si predstavit ten napis na kabinke vodica. "postupujte dalej, do tohto autobusu sa okrem mna vmesti dalsich 358 cestujucich!" 😉
Bol som pritom a bola to riadna brutalita. Hlavne vzadu sa nedalo pohnut, neskor ani dychat. Zadny vlek doslova sedel na kolesach. Prezili to vsetci, aj autobus. Normalne jazdi. Vmestilo by sa aj viac, ale organizatori to stopli.

Papyr: jeden chalan je v kontakte so zastupcom Volva. Ak by sa podarilo predviest cely sortiment, asi by museli rozdavat podbradniky 😃

Popradsky trolejbus premaval priamo v meste? Trapi ma to a nemam si to ako pozriet.
Reply on: Schuhu #1418:
Ja mám tiež obavy, že slovenské DP nový údaj vezmú ako oficiálnu obsaditeľnosť Ikarusu 280 🙂
Včera v správach na Markíze ukazovali suťaž v Bratislavskej MHD, ktorá spočívala v tom, koľko najviac študentov sa natlačí do kĺbového Ikarusu 280 č. 39 na Mlynské Nivy. Zmestilo sa ich tam 350. Požiadali o zápis do Guinessovej knihy rekordov. Tak ak má vodič pri VÚB problém pobrať ľudí, tak pokojne ich môže počítať a vyhlásiť do celého vozu koľko ich ešte môže nastúpiť 🙂.
Reply on: Kami #1416:
Len preto sa pytam, ze asi pred dvoma rokmi som v Linci videl klbovy trolejbus Volvo 7000 a skoro som padol na zadok a uslintal sa xmrti. Tymto tak nahradit presovske 15Tr.... slint mlask 🙂
Papyr: original Volvo stoji nieco nad Solarisom, ale ma lepsi servis. SlovBusacke sa zrejme bude robit v Novom Meste.
Reply on: Majkl #1413:
Toto by ma zaujimalo blizsie. Neviete niekto, ako vyzera Volvo vyrobene na Slovensku? Kde sa to bude vyrabat, aky sortiment planuje Volvo produkovat na Slovensku... Pripadne cena... ale to uz by som asi chcel vela,ze?
Mohli by dat na testovanie kompletny sortiment nech vidime ako to v tych uliciach vyzera. 🙂
Ja som zasa zvedavý, čo sa vykľuje zo spolupráce Slovbus-Volvo. Vedel by som si tie volvá predstaviť v slovenských uliciach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.