Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Petik-netreba zabudnut,ze sudruh Prokoxxxtovic je s velkou rezervou najnekompetentnejsi minister dopravy od prevratu,ktory sposobil totalny rozvrat zel.dopravy na Slovensku.,Podlavice-a ja som si doteraz myslel,ze je to fiktivna obec z rozpravky O kriede Ede zo serie Osmijankovskych rozpravok:-).I.
Vladimir,Papyr-suhlasim absolutne so vsetkym!,Petik:Naklady na cistu elektrizaciu (cize BEZ modernizacie TZZ a SZZ) su min.10 mil./km,takze sa obavam,ze budete radi,ak sa zadrotuje ZV-BB,na BB-MT radsej zabudni...V BB je dotacia do MHD 20 mil.SKK/rok??V jednom z najlakomsich a najjxxnutejsich miest v CR,Marianskych Laznach s cca.12 tis.obyvatelmi,je 10 mil.CZK!
Reply on: PIT #1993:
Ja pevne verim ze otacanie elektrickych lokomotiv v BB (a much v ZV) rozculi bryndziarov natolko, ze budu presadzovat aj elektrifikaciu trati BB-Martin, aby sa to otacalo niekde inde.
Mimochodom trat Zilina-BB-Margecany bola urcena na elektrifikaciu uz kratko po vojne.
Reply on: Petik #1995:
... myslim tie muchy!
Reply on: ľubica #1992:
Podla mna sa obracaju v Podlaviciach!
Reply on: ľubica #1992:

Túto petíciu by bolo vhodné výrazne rozšíriť na všetkých cestujúcich, nielen obyvateľov Podlavíc, či BB ako celku, ale aj tých, ktorí sem dochádzajú za prácou a štúdiom a pod.
Je potrebné konečne organizovaným spôsobom vyjadriť už 10 rokov sa stupňujúci odpor ľudí k stavu verejnej dopravy v meste, ktorá sa doterajšími krokmi už dávno dostala do katastrofálneho stavu(dokumentoval by to hlavne vývoj počtu cestujúcich od roku 1992 po súčasnosť). A to nielen samotnej BBDS, ale samozrejme aj na vytvorenie tlaku na MsZ, MsÚ, ktorí z oblastí týkajúcich dopravy nezvládajú žiadnu (ani rozvoj cestnej siete, ani údržbu komunikácií, ani riadenie organizácie dopravy na cestách, ani neustále sa zvyšujúci trend IAD, ani podpora MHD, ani získavanie podpory pre rozvoj železničnej dopravy,... dalo by sa pokračovať ešte dlho...).
Skutočnosť, že sa v roku 2005 predpokladá začatie elektrifikácie trate ZV-BB vrátane zabezpečovacích zariadení a ďalších projektov s podporou kohéznych fondov EÚ 400 mil EUR, som našiel v dvoch článkoch v časopise o doprave a telekomunikáciách Tempo z októbra 2003. Boli to rozhovory s ministrom DPaT a riaditeľom ŽSR.
Chcem len pripomenúť, že táto myšlienka existuje už veľmi dávno (pričom v územnom pláne sa počíta dokonca s dvojkoľajnou elektrifikovanou traťou i keď v súčasnosti sa druhá koľaj s veľkou pravdepodobnosťou budovať nebude) a asi od roku 1995 je na túto stavbu položený aj základný kameň na 1. nástupište vo Zvolene os. st.
Už by bol na takýto skutok aj najvyšší čas, čo dúfam po realizácie konečne privedie aj Železničnú spoločnosť, a. s. k zavedeniu priamych vlakov v úsekoch Bratislava/Nové Zámky - Banská Bystrica bez potreby zhruba 20 min. zdržania v dôsledku prestupov a prípojov... Však je absurdné, aby sa cestujúci z BB dostal vlakom v smere ZV ďalej ako do Zvolena len 2 vlakmi za celý deň (Ex 530 a R 810 BA hl. st.).
rada by som pripomenula, že zmeny trasy do Podlavíc asi pripravoval človek, ktorý žije na Ukrajine a nedošlo mu, že odrezal od centra niekoľko tisíc obyvteľov, ktorí dochádzajú do práce a do škôl do centra mesta. Na Uhlisku, kde má spoj 34 východziu stanicu sa akutár muchy obracajú. Za vysoké cestovné si zaslúžime aspoň sa dostať tam, kam potrebujeme. Možno Ukrajincovi ďalšie poznatky ozrejmí pripravovaná petícia obyvateľov Podlavíc...
Pre zaujimavost uvediem niektore starsie CP.
1994 (leto)
- L31odchody zo Sasovej 6: 05x 15c 25x 35x 50x, 9: 00x 30x, 10a 40a

2/1995
linky 6 a 7 zo stanice 6: 03x 13x 23x 33x 43x(7) 53x 58x(7)
- 11: 08x 23x(7) 38x 53x, 15a 37a(6) 55a
linky 1 a 2 interval 10/15/20, odchod zo stanice 10a 30a 50a 🙂
linky 22 a 26 interval 10/24/24 s prekladom
linky 24 a 25 zo Starohorskej s prekladom
- 6: 04c(24) 11x(25) 18x 25x 30x 39x 45x 53c
- 10: 10c(25) 20c(24) 40x 50x

Pekne, vsak?
Vladimir: 🙂
Sluboval prosperitu a to aj splnil - svojej rodine ...
Kami, heh, že vraj "Ťaživé dedičstvo predošlého prosperujúceho primátora mu neumožňovalo spraviť všetko pre blaho občana, čo sľúbil." 🙂 Prosperujúceho? Nie náhodou presperujúceho? 😉
Petik: v ramci BBDS je mozne karty pouzivat volne. Neskusal som, ale potvrdil mi to aj predstavitel BBDS.

Papyr: nem ertem, nem tudom magyarom. Stacia miestne nazvy, tam som sa hadam nepomylil.
Reply on: Majkl #1985:
Myslim, ze tych 21 km by zeleznicu nepolozilo, ked maju na take blbosti, na ake maju 🙂 Akurat by museli zacat mysliet sedou hmotou, a nie tou modrou, co miesto toho v hlave maju.
Tak po prestudovani tunajsich prispevkov smutne konstatujem, ze mnohi bystricki dopravni nadsenci su uz infikovani postojmi BBDS, ktora je bezosporu jednym z najuchylnejsich dopravcov v MHD na Slovensku.

Takze, ako vyliecit MHD BB v 10 jednoduchych bodoch:

1) (najtazsi bod, pripadne mozno vypustit 🙂 ) - vyhodit sucasne VEDENIE MESTA (Kralika), proti sucasnemu i minulemu vedeniu vyvodit OSOBNU ZODPOVEDNOST za rozkradnutie majetku BB. BB je chudobna prave kvoli nim.

2) zriadit mestsky dopravny podnik formou a.s. alebo s.r.o. vo vlastnictve mesta a BBDS konecne poslat tam, kde patri, teda na medzimestske a medzistatne linky. (poznamka pre Kamiho: oprav si Sci-fi, po madarsky by sa to malo volat "Besztercebányai közlekedési vállalat" 🙂 )

3) zaviest nastup na vsetky dvere a frekventovanu revizorsku kontrolu.

4) dlhodobe cestovne listky obmedzit JEDINE CASOM (den, tyzden, mesiac, stvrtrok, rok) a nie poctom jazd.

5) kratkodobe cestovne listky predavat v lacnejsej variante platnej pre jednu jazdu a drahsej pre casove obdobie (polhodina, hodina), alebo vytvorit tzv. prestupny listok, platny na dve po sebe nasledujuce jazdy, v cene 1,5-nasobku zakladneho listka, oznacitelny z oboch koncov listka. (Nutny predpoklad: elektronicke oznacovace.) Alebo vytvorit iny, user-friendlier system odbavovania cestujucich, pretoze dnes platba za vozenie sa BB MHD je pomsta na cestujucich.

6) vytvorit lahko zapamatatelne intervaly na vacsine liniek. Linky, ktore maju chronometraz taku, ze to nevychadza, pospajat s inymi linkami alebo urobit system prejazdov. Zakonne prestavky zapracovat do systemu tak, aby si to cestujuci ani nevsimol.

7) v dlhodobom horizonte sa snazit dobudovat trolejbusove vedenie do Sasovej, pokial mozno po dvoch vetvach - sucasnej linke 25 a sucasnej linke 22, s kratkym spojovacim usekom okolo Fortnicky, nasledne zaviest trolejbusove linky z jedneho konca mesta na druhy bez prestupu, minimalizovat subehy s dieselbusmi a radikalne zmenit vedenie dieselbusovych liniek

😎 zlepsit informovanost cestujucich - pritomnost platnych a citatelnych CP na vsetkych zastavkach, webova prezentacia (mozno by po dohode stacilo IMHD 🙂 ), telefonne informacie, hlasenie vo vozidlach, vcasne oznamovanie vyluk atd.

9) trolejbusy vypravovat viacmenej rovnomerne po cely den, autobusy najma v spickach pracovneho dna (samozrejme, netyka sa oblasti, kam nevedu troleje 🙂 ) Nocne spoje urobit vyhradne trolejbusove.

10) (nepovinny bod) vytvorit organ zastresujuci lokalnych dopravcov, ktory by spadal povedzme pod OkU alebo KU BB a urcoval by, kto, kam a kedy bude jazdit (=prazsky ROPID). Tym polozit zaklad pre integrovanu dopravu v okoli BB.

Alebo sa vykaslat na mojich desat bodov a MHD zverit nejakej firme, ktora v tom ma skusenosti, a nie debilnej a diletantskej BBDS.
Reply on: Petik #1977:
Petik: V dnešnej finančnej mizérii ŽSR? Zabudni na elektrifikáciu ZV-BB. Veď nie sú peniaze ani na budovanie koridorov, ktoré sú pre železnicu z finančného hľadiska najdôležitejšie.
Reply on: Majkl #1981:
Teda musím jedným dychom dodať, že mám na mysli víkendové intervaly, lebo vtedy je možné s nimi voľnejšie operovať, lebo vozidlá poväčšine chodia poloprázdne. (Chcem povedať, že v zásade je jedno, či 53-ka chodí v 75´ alebo 90´ intervale - preto by bolo v týchto prípadoch vhodné využiť už spomenutý "násobkový" interval).
Reply on: Petik #1977:
Preco to robit jednoducho, ked to ide zlozito, vsak? A co takto miesto citacky ciarovych kodov urobit najjednoduchsiu moznu vec - jednorazove listky obmedzene CASOM? (vid Praha, Brno, Blava atd.)
Reply on: Petik #1970:
A co takto namiesto zdrazenia zvysit ponuku?
Plne súhlasím s Vladimírom a Papyrom v otázke intervalov - 28 minútový celodenný interval má polovičný efekt pre cestujúceho ako 30 min. interval
Reply on: PIT #1969:
vďaka, myslím na to (linka 2), ale nemám čas, snáď zajtra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.