Fleet numbers:
  1. 67
  2. 6207    from 1983
Type: Škoda 14 Tr 01
Builder: Škoda, Ostrov
Serial number: 08394
Manufactured: 1982
In service: 1.12.1982
Depot: Hroboňova
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 12/2005)
BUSE BS 210 (98 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 12/2005)
Additional information: historic vehicle
Other data: Po vyradení z prevádzky v roku 2009 bolo vozidlo zachované do zbierky historických vozidiel DPB. V súčasnosti čaká na rekonštrukciu do pôvodného stavu.
Last records of service:
9 Oct 2009 203/2
7 Oct 2009 N44/1
203/8
5 Oct 2009 ZV-T/1
206/1
1 Oct 2009 203/2
30 Sep 2009 203/2
29 Sep 2009 204/2
25 Sep 2009 203/3
24 Sep 2009 208/5
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

davidmik555@gmai

Čo je teraz s týmto vozom? posledná fotografia z 2009, je niekde schovaný v garáži a sadá na neho prach???
Reply on: davidmik555@gmai #1:
Je zatial rozobraty.

trolejbus6207

Reply on: IBBI #2:
Na to si kde prišiel?
Reply on: trolejbus6207 #3:
Toto by teda aj mňa veľmi zaujímalo..
Tak obnovuju ho - uz ho zlozili?? Naposledy som ho videl rozobraty.
Tak onbovuju ho - uz ho zlozili?? Naposledy som ho videl rozobraty.
Videl som fotku zo septembra z haly a na nej nevyzeral byť rozobratý. Potom neskôr už neviem.

tbusabustram6609

Tohto vozu sa už neviem dočkať:) ale čakať naň budeme asi ešte veeeeeeeľmi dlho...

trolejbus6207

Reply on: tbusabustram6609 #8:
Príde na rad, keď sa dokončí 6505-ka 🙂
Reply on: trolejbus6207 #9:
Ak dovtedy nezhnije, už mu veľa nechýba...
Reply on: trolejbus6207 #9:
Dávno nebolo počuť, v akom stave sú práce... Darí sa napredovať? 🙂
Už tento rok by mohla byť. Viem, že už ju pomaly dokončovali.

trolejbus6207

Reply on: Viko #11:
Sanos je nalakovaný, robí sa na interiéri, ak sa niečo nepo***abre, do septembra by mal byť hotový 🙂

tbusabustram6609

Reply on: trolejbus6207 #9:
To dúfam 🙂

tbusabustram6609

Rád by som ešte doplnil do “doplňujúcich info” že ide o najstaršiu dochovanú 14 Tr na svete🙂
Už tie z nultej série v Bulharsku pošli?
Reply on: fanatikmhd #16:
Vyzerá to tak, že pošli. Posledné dve jazdili v Plovdive, kde v 2012 trolejbusovú dopravu zrušili a teda asi neexistujú dôvody, pre ktoré by si ju tam nechali. Navyše, zatiaľ som sa nedopátral k žiadnej indícii, ktorá by hovorila, že ju niekam premiestnili, respektíve niekde uchovali, takže dovolím si tvrdiť, že s najvyššou pravdepodobnosťou bola zošrotovaná. Ak niekto vie viac, nech ma doplní.

V tomto kontexte je ale 6207 naozaj momentálne najstaršia preukázateľne dochovaná 14 Tr na svete. O málo staršia 14 Tr 01 ešte relatívne donedávna jazdila vo Vilniuse (2016), ale aj tá to už zrejme má za sebou.

trolejbus6207

Reply on: skopi #17:
Niekde (K-report?)som zachytil diskusiu tesne potom, čo tie dve exprešovské 14Tr0-ky #45 a #46 v Plovdive dojazdili a že bola snaha niektorú z nich dostať späť, bohužiaľ neúspešne, lebo ich stihli zošrotovať. Snáď by o tom vedeli niečo viac Vladimír alebo Laminátka...
Reply on: trolejbus6207 #18:
+skopi - diky za info, fakt som ich nesledoval. Hej, tie prešovanky som myslel, ale fyzicky boli ešte nejaký čas, nie? Práve skrz tie snahy o záchranu.
To fakt ani v Cesku nemaju starsie niekde? A fakt sa nikde na svete nezachovala 14Tr0? To by bolo dost smutne.
Reply on: skopi #17:
2579 vo Vilniuse dojazdila v roku 2013 v rámci veľkého odstavenia najstarších trolejbusov. Zlikvidovaná bola v roku 2018, odvtedy je 6207 najstaršia na svete. V Čechách staršia 01 dojazdila v roku 1996, 14 Tr 0 sa nezachovala. Na Kryme pravdepodobne zostalo torzo 14 TrS.
Reply on: fanatikmhd #19:
Ja som tam ešte neskôr písal. Vraj boli zlikvidované v rokoch 2012-2013.
Držme palce, aby tento krásny kus zostal zachovalý do čo najpôvodnejšej podoby, je to naozaj jedinečný kus. 👍
Reply on: trolejbus6207 #18:
+Peťo v #21

Ďakujem za doplnenie, sedí to teda zrejme s tým, čo som napísal. Zároveň som si všimol preklep vo svojom pôvodnom príspevku - narážal som samozrejme na obidve 14 Tr 0.

Ešte k tej 2579 - na transphoto.ru je uvedené vyradenie v 2016, takže vychádzal som z toho. Ale keďže je už zlikvidovaná, tak je to v podstate jedno.
Práve dnes zrejme dojazdila najstaršia premávková 14 Tr 01 na svete. 335 v Kaunase. Trolejbus stále voní novotou po VP a pravdepodobne bude ponúknutý na predaj.
Reply on: Peter6607 #25:
A ta je novsia ako ta nasa nepremavkova 14tr01? Bo uz to tu zacinas motat.
Reply on: IBBI #26:
Nič nezačínam motať. Áno, je novšia.

trolejbus6207

Reply on: IBBI #26:
Výrobné číslo 6207-ky je 8394, kaunasská 335-ka (explzeňská 358-čka) má v.č. 8476
Reply on: trolejbus6207 #28:
Sranda. Tak to bys me si ju mali vazit.

trolejbus6207

Reply on: IBBI #29:
Ja s tým nemám najmenší problém, odjazdil som s ňou dosť poobedných židákov na 212/8 😁
Vie niekto niečo čo je teraz s timto trolejbusom❓️ Po tolkych rokoch

upravovač fotiek

Reply on: N/A #31:
Čaká na rekonštrukcia na historičák.
6207 chátra pod holým nebom v Jurajovom dvore

SixSixTrooper

Reply on: Elektricka #33:
Od začiatku rekonštrukcie Vozovne Krasňany sa bohužial na Hroboňovú nezmestí. Po rekonštrukcií vozovne sa vráti a podrobí rekonštrukcií hneď po #6617
Reply on: SixSixTrooper #34:
Pri tempe ako ide 6617 to môže byť ďalších 20 rokov 💀

upravovač fotiek

Reply on: SixSixTrooper #34:
Zdroj tej informácie?

SixSixTrooper

Reply on: upravovač fotiek #36:
Manažér / Výpravca Hroboňovej. Extrémne inteligentný a rozumný človek.

upravovač fotiek

Reply on: SixSixTrooper #37:
Ďakujem. Snáď to tak bude.
Reply on: Elektricka #33:
Nie je hento náhodou už Trnávka?

SixSixTrooper

Reply on: upravovač fotiek #38:
Ešte spomínal že medzitým by sa mohla doplniť výzbroj do Oerlikonu ale to je asi už dosť scifi.

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #40:
Podľa môjho zdroja výzbroj do Oerlikonu narazila na neprekonateľnú prekážku - a to neochota výrobcu poskytnúť dokumentáciu

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #34:
Líza by sa mala rekonštruovať dodávateľsky (aspoň ja mám takéto info), pri dnešnej realite asi mokrý sen...

SixSixTrooper

Reply on: trolejbus6207 #41:
Tak bohužial stihla medzitým kúpiť Schadewerke Cegelec. Ale dnes už sa dá aj od čínanov výzbroj kúpiť. Akurát bude Tranzistorová a nie stykačová.

SixSixTrooper

Reply on: trolejbus6207 #42:
Uvidíme, ešte sa môže stať že EU upravý legislatívu a bude môcť DPB brať eurofondy na Historičáky. Líza je ???

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #43:
To s tým nemá nič spoločné, Kremienok chce originál Oerlikon výzbroj

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #44:
Líza = 6207
Nemyslite si že by sa mal tento trolejbus zošrotovať? Vôbec nejazdi a iba hnie. Ani na DOD ho neukazuju. Je uplne zbytočny
Reply on: N/A #47:
Čo presne by si získal zošrotovaním? Ak ten voz existuje tak existuje nádej že v budúcnosti bude opravený. Zošrotovaním sa akurát všetko stratí.

Mimochodom, v histórii historických dopravných vozidiel je veľmi bežné že vozidlo strávilo určitú časť svojho života ako šrot. Keby všetci len šrotovali tak tu pomaly vôbec nič nemáme.
Ako ho chcu opraviť? Ani niesu diely jedine iba z 6278.
Reply on: N/A #49:
Na toto si ako prišiel?

Samuelšotouš

nesuhlasim

Samuelšotouš

sorry moj brat piše za moj učet

upravovač fotiek

Reply on: N/A #47:
Nemyslíme. Je to najstaršia dochovaná 14Tr na svete. Na Kryme v roku 2011 zošrotovali 14Tr0 a o tých dvoch ex. Prešovských v Plovdive sa nič nevie, asi budú tiež zlikvidované. Keby sa chcelo, tak na 120. výročie trolejbusovej dopravy v Bratislave by mohla byť 67 hotová ako cenný historičák v stave po dodaní do Bratislavy.

Samuelšotouš

suhlasim s upravovač fotiek
Reply on: upravovač fotiek #53:
A je to v pláne?
Reply on: trolejbus6207 #41:
Ktorého výrobcu, ABB ako nástupcu MFO?
Povedz Kremeňovi, nech mi napíše podrobnosti.

upravovač fotiek

Reply on: Trolley #56:
To sa musíš obrátiť na DPB.

trolejbus6207

Reply on: upravovač fotiek #53:
Obidve ex Prešovské 14Tr0 v Plovdive sú zlikvidované.

Bolo by pekné, keby bola Líza zrekonštruovaná ku 120-temu výročiu, ale ružovo to nevidím - nie sú zdroje, čo sa nájde v DPB, sa venuje rekonštrukcii 6617 a peniaze na dodávateľskú rekonštrukciu (napríklad v Zlíneri) bohužiaľ nie sú.
Reply on: trolejbus6207 #59:
6617 mohla počkať, 6207 je vzácnejšia.

upravovač fotiek

Reply on: trolejbus6207 #59:
67 jedine dodávateľsky. Zliner si síce pýta dosť, ale robí veci kvalitne. 6617 je už vyvarená, ostáva oplechovať, naťahať vzduch a nainštalovať výzbroj, ktorá je tiež už prichystaná.

upravovač fotiek

Reply on: Trolley #60:
6617 jednoznačne dokončiť. Je v pokročilej fáze. Tam naozaj nechýba veľa. Lenže v DPB je aj málo problém. Nie sú ruky.
Reply on: upravovač fotiek #62:
Najprv mali 6207 je to hodnotnejší voz ako 6617.
Reply on: Trolley #63:
Ja neviem v akom stave boli tieto dve vozidla, ale je mozne ze 6617 vybrali lebo jej oprava by bola menej financne narocna nez 6207?

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #64:
Tak hlavne 6617 zvládne spraviť DPB aj vo vlastnej réžii. 67 by nedal ani náhodou. A aj tá 6617 je len tak-tak...

trolejbus6611

Mimoriadne žalostný stav azda najväčšieho klenotu, ktorým Bratislava disponuje.
Vyzera katastrofalne a to na Trnavke stala "iba" 2 roky. Tu je aspon vidiet, co spravi deponovanie vozidla vnutri a vonku.

Snad sa dozije opravy aku si zasluzi.
Reply on: trolejbus6611 #66:
Takto sa to nerobí do psej matere...
Reply on: N/A #67:
Vyzerá presne ako povaha ľudí, ktorí sa zapríčinili za jej uchovanie.

"Snad sa dozije opravy aku si zasluzi." - Z môjho pohľadu sa jej dožije, ak sa dostane do rúk niekomu zodpovednejšiemu. Opraviť sa dá veľa vecí, ale toto naozaj bude nad rámec síl aj v prípade dodávateľskej opravy. Budeme radi za stav so širokými stĺpikmi zo stavu na konci prevádzky pri našich finančných možnostiach...

Ale kto vie, možno skoncí ako 4940 alebo taká mňamka 1510. Pre nepriazeň osudu bolo vozidlo zlikvidované 😛
Som osobne tiez za to, aby sa 6207 dochovala v stave po dojazdeni vzhladom na to, aku hodnotu sama o sebe ma. Dvojnasobne tym, v akom prevedeni je. Je vsak pravda to, ze jej rekonstrukcia bude velmi narocna a bude musiet byt rovnako ak nie viac precizna, nez bola u 6505.

Alebo "omylom" zosrotovana 4806 povodna, taktiez pre "nepriazen" osudu. Vratane prototypu klboveho Tambusu.
Reply on: N/A #70:
Nepriazeň osudu, ktorá má spoločného menovateľa vo všetkych prípadoch, postihla aj raritnú 1512 (plechy na ľavej bočnici strhnuté a skelet celé roky vystavený poveternostným podmienkam vo vozovni).

Áno, 8009 (4806) a 2412 (4400) sú tiež elegantný príklad "nepriazne osudu" v DPB.

Zberač mínusiek

Reply on: trolejbus6611 #66:
Hnije do krásy, predsa!

upravovač fotiek

Reply on: N/A #71:
Tomu, kto tie plechy z 1512 strhol, by mali ruky dolámať!
Reply on: upravovač fotiek #73:
Nedá sa nesúhlasiť. Ale ako píšem spolu s Edelweiß nižšie, tento človek má nie len 1512 na konte...
Reply on: upravovač fotiek #73:
Keby len ruky... Aj nohy, potom spraviť lobotómiu a aj za niečo nemenované následne zavesiť do prievanu za toto chovanie sa k historicky hodnotným vozidlám. Je to maximálna neúcta.
Alebo byt mimoriadne arogantny voci druhym osobam a miestami ich podpichovat s vecami, do ktorych ho nic nie je + byt prirodne drzy.

Reply on: N/A #76:
Ak sa bavíme o tej istej osobe, čo na 99% predpokladám, že áno, tak sa tomuto ani len nečudujem..
Reply on: N/A #77:
Ja vsak dodam, ze nerad utocim na internete na cudzie osoby, avsak v tomto pripade sa musim plne stotoznit so slovami, ktore tu boli napisane
Reply on: N/A #78:
A čo konkrétne sa zmení, ak ho nikdy nikto nemá odvahu pomenovať?

upravovač fotiek

Reply on: Viko #79:
V DPB vedia moc dobre. Je to človek, ktorý mi bodol nôž do chrbta (a ešte teatrálnym spôsobom, že to videlo plno ľudí). Neprekvapuje me, že sa s ním nikto nechce baviť. Ja sa voči tej osobe už viac vyjadrovať nebudem.
Ešte by azda stačilo doplniť, že toto vozidlo sa naozaj 2+ roky nachádza mimo krytia a dosť zlého to na vozidle spravilo v kombinácii s rozkrádačskou kindermafiou.

Na Hroboňovej sa azda čoskoro po vyprataní elektrobusov získa opäť potrebné kryté státie pre ňu, ale aj 6309. Ak sa však nenájde miesto, tak bolo by možno zaujímavou ideou zvážiť nejakú formu konzervovania - napr. vákuum, čo by pre takto hodnotné vozidlo, ktorému hrozí v podstate šrot ak sa nenájdu peniaze na opravu, bolo veľkou výhodou.

Škoda je, že sa v roku 2017 vozidlo podarilo v podstate zbytočne oživiť do prevádzkyschopného stavu, keď sa nespravili veci ako napr. jemne prepadnutá podlaha v oblasti trakčáku a nevymenilo sa deravé oplechovanie, aspoň provizórne, podobne ako u 6309. Toho času sa naozaj dala 6207 opraviť do reprezentačného - dočasného stavu ako napr. práve zmienená 6309.

Teraz je to už jedno, vozidlo nie je aktuálne kompletné, zrejme má v sebe vyhádzané časti zo 6617 (sklad) a doklady potrebné k prevádzke už nie su platné a poveternostné podmienky počas exterierového deponovania veľa, nie tak zlého, zničili.
Reply on: N/A #81:
Ona dokym aj bola ukryta na Hrobonovej, bola relativne zakonzervovana, lebo bola pod strechou a neprsalo na nu.

Vsetko sa zmenilo rekonstrukciou Krasnan kedy musela kvoli miestu spolocne so 6309 ist prec ( nakolko aj spomenuta 6309 stala istu dobu na Trnavke, vozy stali relativne nedaleko od seba )

Cize obom vozidlam to na 99% uskodilo, len 6309 ma to stastie, ze sa jej uz venuju.

6207 vsak najviac ublizila konzervacia v Krasnanoch kde vlhkost aj napriek uskladneniu bola neskutocny problem a uskodila v podstate vsetkemu, co tam bolo.
Reply on: N/A #81:
Myslel som si, ze sprevadzkovanie 6207 v roku 2017 bola len dobra historka a neveril som tomu, ale zrejme to bude pravda co pisete.

Vznikli dokazy v tom istom roku ze sa nachadzala na tazkej udrzbe a udajne sa aj skusala v nocnych hodinach.

Ta prepadnuta podlaha ju tym padom zachranila lebo povodna uvaha bola ju poslat na nocne linky, aby sa tam krutila spolocne so 6621/6632.

V tom case mala 35 rokov, dnes ma 43...
Reply on: N/A #83:
O tom zámere s nočnými linkami som v minulosti niečo počul a už vtedy som bol zdesený. Myslím, že to bolo okolo januára 2018. Už len ten nápad je hrozný, keby došlo k realizácii, so 6207 sa môžme rozlúčiť.
Reply on: Eeee #85:
Váž slová! Toto je najstaršia dochovaná 14Tr vôbec (o staršej neviem), pretože, žiaľ, obe naše prešovské 14Tr z overovacej série, ktoré boli odpredané do Bulharska, skončili v šrote. Hoci to bude nákladné, určite stojí za to tento unikát zachrániť.
Momentálne je deponovaná v pravej časti hangáru na Hroboňke, stojí pred #80, na bývalom stojisku #6309
Reply on: Eeee #85:
Tebe dobre straší v elektrárni...