Fleet numbers:
  1. 67
  2. 6207    from 1983
Type: Škoda 14 Tr 01
Builder: Škoda, Ostrov
Serial number: 08394
Manufactured: 1982
In service: 1.12.1982
Depot: Hroboňova
Krasňany (depozitár HV)
Trnávka
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 12/2005)
BUSE BS 210 (98 × 19 px), BS 212 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px) (od 12/2005)
Additional information: historic vehicle
Other data: Po vyradení z prevádzky v roku 2009 bolo vozidlo zachované do zbierky historických vozidiel DPB. V súčasnosti čaká na rekonštrukciu do pôvodného stavu.
Last records of service:
9 Oct 2009 203/2
7 Oct 2009 N44/1
203/8
5 Oct 2009 ZV-T/1
206/1
1 Oct 2009 203/2
30 Sep 2009 203/2
29 Sep 2009 204/2
25 Sep 2009 203/3
24 Sep 2009 208/5
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Čo je teraz s týmto vozom? posledná fotografia z 2009, je niekde schovaný v garáži a sadá na neho prach???
Reply on: davidmik555@gmai #1:
Je zatial rozobraty.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: IBBI #2:
Na to si kde prišiel?
Reply on: trolejbus6207 #3:
Toto by teda aj mňa veľmi zaujímalo..
Tak obnovuju ho - uz ho zlozili?? Naposledy som ho videl rozobraty.
Tak onbovuju ho - uz ho zlozili?? Naposledy som ho videl rozobraty.
Videl som fotku zo septembra z haly a na nej nevyzeral byť rozobratý. Potom neskôr už neviem.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Tohto vozu sa už neviem dočkať:) ale čakať naň budeme asi ešte veeeeeeeľmi dlho...
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: tbusabustram6609 #8:
Príde na rad, keď sa dokončí 6505-ka 🙂
Reply on: trolejbus6207 #9:
Ak dovtedy nezhnije, už mu veľa nechýba...
Reply on: trolejbus6207 #9:
Dávno nebolo počuť, v akom stave sú práce... Darí sa napredovať? 🙂
Už tento rok by mohla byť. Viem, že už ju pomaly dokončovali.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Viko #11:
Sanos je nalakovaný, robí sa na interiéri, ak sa niečo nepo***abre, do septembra by mal byť hotový 🙂
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: trolejbus6207 #9:
To dúfam 🙂
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Rád by som ešte doplnil do “doplňujúcich info” že ide o najstaršiu dochovanú 14 Tr na svete🙂
Už tie z nultej série v Bulharsku pošli?
Reply on: fanatikmhd #16:
Vyzerá to tak, že pošli. Posledné dve jazdili v Plovdive, kde v 2012 trolejbusovú dopravu zrušili a teda asi neexistujú dôvody, pre ktoré by si ju tam nechali. Navyše, zatiaľ som sa nedopátral k žiadnej indícii, ktorá by hovorila, že ju niekam premiestnili, respektíve niekde uchovali, takže dovolím si tvrdiť, že s najvyššou pravdepodobnosťou bola zošrotovaná. Ak niekto vie viac, nech ma doplní.

V tomto kontexte je ale 6207 naozaj momentálne najstaršia preukázateľne dochovaná 14 Tr na svete. O málo staršia 14 Tr 01 ešte relatívne donedávna jazdila vo Vilniuse (2016), ale aj tá to už zrejme má za sebou.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: skopi #17:
Niekde (K-report?)som zachytil diskusiu tesne potom, čo tie dve exprešovské 14Tr0-ky #45 a #46 v Plovdive dojazdili a že bola snaha niektorú z nich dostať späť, bohužiaľ neúspešne, lebo ich stihli zošrotovať. Snáď by o tom vedeli niečo viac Vladimír alebo Laminátka...
Reply on: trolejbus6207 #18:
+skopi - diky za info, fakt som ich nesledoval. Hej, tie prešovanky som myslel, ale fyzicky boli ešte nejaký čas, nie? Práve skrz tie snahy o záchranu.
To fakt ani v Cesku nemaju starsie niekde? A fakt sa nikde na svete nezachovala 14Tr0? To by bolo dost smutne.
Reply on: skopi #17:
2579 vo Vilniuse dojazdila v roku 2013 v rámci veľkého odstavenia najstarších trolejbusov. Zlikvidovaná bola v roku 2018, odvtedy je 6207 najstaršia na svete. V Čechách staršia 01 dojazdila v roku 1996, 14 Tr 0 sa nezachovala. Na Kryme pravdepodobne zostalo torzo 14 TrS.
Reply on: fanatikmhd #19:
Ja som tam ešte neskôr písal. Vraj boli zlikvidované v rokoch 2012-2013.
Držme palce, aby tento krásny kus zostal zachovalý do čo najpôvodnejšej podoby, je to naozaj jedinečný kus. 👍
Reply on: trolejbus6207 #18:
+Peťo v #21

Ďakujem za doplnenie, sedí to teda zrejme s tým, čo som napísal. Zároveň som si všimol preklep vo svojom pôvodnom príspevku - narážal som samozrejme na obidve 14 Tr 0.

Ešte k tej 2579 - na transphoto.ru je uvedené vyradenie v 2016, takže vychádzal som z toho. Ale keďže je už zlikvidovaná, tak je to v podstate jedno.
Práve dnes zrejme dojazdila najstaršia premávková 14 Tr 01 na svete. 335 v Kaunase. Trolejbus stále voní novotou po VP a pravdepodobne bude ponúknutý na predaj.
Reply on: Peter6607 #25:
A ta je novsia ako ta nasa nepremavkova 14tr01? Bo uz to tu zacinas motat.
Reply on: IBBI #26:
Nič nezačínam motať. Áno, je novšia.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: IBBI #26:
Výrobné číslo 6207-ky je 8394, kaunasská 335-ka (explzeňská 358-čka) má v.č. 8476
Reply on: trolejbus6207 #28:
Sranda. Tak to bys me si ju mali vazit.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: IBBI #29:
Ja s tým nemám najmenší problém, odjazdil som s ňou dosť poobedných židákov na 212/8 😁
Vie niekto niečo čo je teraz s timto trolejbusom❓️ Po tolkych rokoch
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #31:
Čaká na rekonštrukcia na historičák.
6207 chátra pod holým nebom v Jurajovom dvore
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Elektricka #33:
Od začiatku rekonštrukcie Vozovne Krasňany sa bohužial na Hroboňovú nezmestí. Po rekonštrukcií vozovne sa vráti a podrobí rekonštrukcií hneď po #6617
Reply on: SixSixTrooper #34:
Pri tempe ako ide 6617 to môže byť ďalších 20 rokov 💀
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: SixSixTrooper #34:
Zdroj tej informácie?
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: upravovač fotiek #36:
Manažér / Výpravca Hroboňovej. Extrémne inteligentný a rozumný človek.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: SixSixTrooper #37:
Ďakujem. Snáď to tak bude.
Reply on: Elektricka #33:
Nie je hento náhodou už Trnávka?
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: upravovač fotiek #38:
Ešte spomínal že medzitým by sa mohla doplniť výzbroj do Oerlikonu ale to je asi už dosť scifi.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #40:
Podľa môjho zdroja výzbroj do Oerlikonu narazila na neprekonateľnú prekážku - a to neochota výrobcu poskytnúť dokumentáciu
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #34:
Líza by sa mala rekonštruovať dodávateľsky (aspoň ja mám takéto info), pri dnešnej realite asi mokrý sen...
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: trolejbus6207 #41:
Tak bohužial stihla medzitým kúpiť Schadewerke Cegelec. Ale dnes už sa dá aj od čínanov výzbroj kúpiť. Akurát bude Tranzistorová a nie stykačová.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: trolejbus6207 #42:
Uvidíme, ešte sa môže stať že EU upravý legislatívu a bude môcť DPB brať eurofondy na Historičáky. Líza je ???
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #43:
To s tým nemá nič spoločné, Kremienok chce originál Oerlikon výzbroj
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: SixSixTrooper #44:
Líza = 6207
Nemyslite si že by sa mal tento trolejbus zošrotovať? Vôbec nejazdi a iba hnie. Ani na DOD ho neukazuju. Je uplne zbytočny
Reply on: N/A #47:
Čo presne by si získal zošrotovaním? Ak ten voz existuje tak existuje nádej že v budúcnosti bude opravený. Zošrotovaním sa akurát všetko stratí.

Mimochodom, v histórii historických dopravných vozidiel je veľmi bežné že vozidlo strávilo určitú časť svojho života ako šrot. Keby všetci len šrotovali tak tu pomaly vôbec nič nemáme.
Ako ho chcu opraviť? Ani niesu diely jedine iba z 6278.
Reply on: N/A #49:
Na toto si ako prišiel?
Samuelšotouš

Samuelšotouš

nesuhlasim
Samuelšotouš

Samuelšotouš

sorry moj brat piše za moj učet
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #47:
Nemyslíme. Je to najstaršia dochovaná 14Tr na svete. Na Kryme v roku 2011 zošrotovali 14Tr0 a o tých dvoch ex. Prešovských v Plovdive sa nič nevie, asi budú tiež zlikvidované. Keby sa chcelo, tak na 120. výročie trolejbusovej dopravy v Bratislave by mohla byť 67 hotová ako cenný historičák v stave po dodaní do Bratislavy.
Samuelšotouš

Samuelšotouš

suhlasim s upravovač fotiek
Reply on: upravovač fotiek #53:
A je to v pláne?
Reply on: trolejbus6207 #41:
Ktorého výrobcu, ABB ako nástupcu MFO?
Povedz Kremeňovi, nech mi napíše podrobnosti.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Trolley #56:
To sa musíš obrátiť na DPB.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: upravovač fotiek #53:
Obidve ex Prešovské 14Tr0 v Plovdive sú zlikvidované.

Bolo by pekné, keby bola Líza zrekonštruovaná ku 120-temu výročiu, ale ružovo to nevidím - nie sú zdroje, čo sa nájde v DPB, sa venuje rekonštrukcii 6617 a peniaze na dodávateľskú rekonštrukciu (napríklad v Zlíneri) bohužiaľ nie sú.
Reply on: trolejbus6207 #59:
6617 mohla počkať, 6207 je vzácnejšia.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: trolejbus6207 #59:
67 jedine dodávateľsky. Zliner si síce pýta dosť, ale robí veci kvalitne. 6617 je už vyvarená, ostáva oplechovať, naťahať vzduch a nainštalovať výzbroj, ktorá je tiež už prichystaná.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Trolley #60:
6617 jednoznačne dokončiť. Je v pokročilej fáze. Tam naozaj nechýba veľa. Lenže v DPB je aj málo problém. Nie sú ruky.
Reply on: upravovač fotiek #62:
Najprv mali 6207 je to hodnotnejší voz ako 6617.
Reply on: Trolley #63:
Ja neviem v akom stave boli tieto dve vozidla, ale je mozne ze 6617 vybrali lebo jej oprava by bola menej financne narocna nez 6207?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #64:
Tak hlavne 6617 zvládne spraviť DPB aj vo vlastnej réžii. 67 by nedal ani náhodou. A aj tá 6617 je len tak-tak...