VehiclesBusesIkarus 283 › #1512

Fleet number:1512
Type: Ikarus 283.01
Builder: Ikarus Budapest
Serial number: 283 01 004 91
Plate: BAB 29-02
BA-679IS
BA-347LL (od 2006)
Manufactured: 1991
In service: 5.4.1991
Acquisition price: 1 612 526 Kčs
Depot: Trnávka
Krasňany (depozitár HV)
Trnávka
Accidents: Požiar v motorovej časti vozidla na Nám. 1. mája na linke 31 (23.9.2003)
Overhauls and changes: GO a modernizácia v SAD BBDS, Banská Bystrica (1999)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px) (od 1999)
BUSE BS 120 (od 1999)
Additional information: historic vehicle
Other data: Vozidlo sa zúčastnilo rozlúčky s Ikarusmi 280 v Nitre (31.1.2009)

Vozidlo bolo posledným premávkovým Ikarusom radu 200 v Bratislave, v pravidelnej premávke dojazdilo 2.7.2010, kedy bolo vypravené na linku 70. Neskôr ešte raz vyšlo do premávky na študentskej linke 131 dňa 1.11.20210.

Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky v roku 2010 zachované do zbierky historických vozidiel DPB a čaká na prípadnú renováciu.
Last records of service:
23 Sep 2012 H91/2
24 Jun 2012 H56/1
23 Jun 2012 H56/1
1 Nov 2010 131/2
2 Jul 2010 70/14
1 Jul 2010 63/8
31/11
30 Jun 2010 21/14
29 Jun 2010 31/10
39/10
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vsimol som si, ze vozidlo po dlhej dobe na jar preslo STK (na druhykrat ? ) i EK.
Zeby existoval plan na jeho skore ozivenie?
Reply on: Viko #1:
Kiež by si mal pravdu. ? Kým bude v depozitári anarchia, nemyslím si, že jeho oživenie je reálne.
Reply on: Viko #1:
Skoré nie, ale ešte sa nad ním nezlomila palica, zatiaľ je to jediný pôvodný DPB 200vkový ikarus, ktorý je najjednoduchšie sprevádzkovateľný.
Reply on: skopi #2:
Mozes tu anarchiu trocha rozviest prosim ta?
------
V kazdom pripade dakujem za obe odpovede, hoci nie su velmi pozitivne.
Reply on: Mike #3:
Hlavne 280-ok sú 3R ale 283 je v rámci CZ/SK bratislavský unikát.
Reply on: skopi #2:
Čo znamená "anarchia v depozitári? Ty nejako prikladáš ruku k deanarchizácii depozitára?
Reply on: S499.1023 #5:
Veď sa aj zachovali z DPB vozov i283 - 3ks a i 280 - 1 ks . ?
Reply on: Mike #7:
Tie počty 283-jok mi nesedia: jeden má DPB, jeden KHA, a ten tretí je niektorý z trojice od sibírskych tigrov?
Reply on: Viko #8:
Mám pocit že #1510
Reply on: S499.1023 #6:
Ja k depozitáru nijakým spôsobom ruku neprikladám, ani som nikdy neprikladal. Ale možno práve to prikladanie je ten problém, keď z cca 15 vozidiel, ktoré tam sú/boli, sa zrekonštruoval len TAM. Na zamyslenie.
Reply on: Viko #8:
Ako píše Jano3224, fyzicky existuje aj 1510 a stojí hneď vedľa 1512 ...
Reply on: skopi #10:
A 2881 ešte fyzicky existuje?
Reply on: TomJ #12:
Existuje, stále by mala byť v depozitári.
Plánuje sa tento autobus ešte niekedy použiť na dakú nostalgickú jazdu?
Reply on: ES499.0001 #14:
Tak skoro nie, už mesiace je ľavá časť vozu bez plechov, je to nepojazdné.

upravovač fotiek

Reply on: Lurny #15:
Mesiace? Už je to tri roky! Údajne plechy z toho vozu pozahadzoval jeden zamastenec DPB, ktorého jeho kolegovia vôbec nemajú radi. Napíšem to takto: Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ. Myslím že to celkom na danú osobu sedí. Teda ak je pravda čo som počul.
Škoda, ešte by som chcel vidieť tento autobus v premávke 😞
Reply on: Ebn__8 #17:
Načo?
Reply on: Klawu #18:
Čo je to za idiotskú otázku?
https://evidencia-dopravcov.eu/foto/159263

Dosť poľutovaniahodný stav už na pohľad z diaľky, dúfam že s týmto vozidlom sa ešte ráta a nezanikne.
Reply on: mhmhd #20:
Je môj predpoklad správny, že 1512 má stále strhnuté plechy a nezakrytý rám?
Reply on: Rába #21:
To je tiež moja otázka, nakoľko nie som autor fotky a na fotografií to nie je vidno, fotka podľa autora z 20.8.
Reply on: mhmhd #22:
Jeden človek tu pod #6517 písal, že je zakrytá fóliami. Treba veriť, že aj #1512 má fólie.
Reply on: Rába #21:
Počas DOD ešte bola v takom stave.
Reply on: upravovač fotiek #16:
A co tak sa činiť k jeho GO keď si mal možnost IQac? Si tu nemusel funkat, ze ti z neho kolega strhol plechy, keby sa vdaka tebe dochova...
Reply on: TurboZmrd #25:
Bez osobnych utokov by to neslo? Nikoho neprilakas k tvojej strane s takymto argumentom.

upravovač fotiek

Reply on: TurboZmrd #25:
Nomen omen.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #26:
Za zmienku stojí hodnotenie jeho príspevku. Potom sa nečudujme, že nám tu vládne mafia.

upravovač fotiek

Diskusia na imhd:

upravovač fotiek

Hodnotenie príspevku a obsah sú zrkadlom úrovne diskutujúcich:
Dobry vecer, cenzúra🤩
Páni, nemusíme sa tu navzájom urážať. Na jednej strane tu boli explicitnejšie uvedené fakty, ale cenzúra byť naozaj nemusí. Tej sme mali do roku 1989 až–až 😉
Dobre, beriem že sa urážať nemusíme, ale nech je to teda spravodlivé a nech je aj podobný koment "odstránený" aj v diskusii pod 6607 od @upravovač_fotiek

Ja nemienim ustúpiť, dokým neuvidím že druhá strana má aspoň trochu aj vlastnej cti.
Reply on: E479_1001 #36:
Súhlasím. To by bolo spravodlivejšie určite zo strany administrátorov.