VehiclesBusesIkarus 283 › #1512

Fleet number:1512
Type: Ikarus 283.01
Builder: Ikarus Budapest
Serial number: 283 01 004 91
Plate: BAB 29-02
BA-679IS
BA-347LL (od 2006)
Manufactured: 1991
In service: 5.4.1991
Acquisition price: 1 612 526 Kčs
Depot: Trnávka
Krasňany (depozitár HV, od 2010)
Accidents: Požiar v motorovej časti vozidla na Nám. 1. mája na linke 31 (23.9.2003)
Overhauls and changes: Modernizácia v BBDS a. s. Banská Bystrica (1999)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px) (od 1999)
BUSE BS 120 (od 1999)
Additional information: historic vehicle
Other data: Vozidlo sa zúčastnilo rozlúčky s Ikarusmi 280 v Nitre (31.1.2009)

Vozidlo bolo posledným premávkovým Ikarusom radu 200 v Bratislave, v pravidelnej premávke dojazdilo 2.7.2010, kedy bolo vypravené na linku 70. Neskôr ešte raz vyšlo do premávky na študentskej linke 131 dňa 1.11.20210.

Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky v roku 2010 zachované do zbierky historických vozidiel DPB a čaká na prípadnú renováciu.
Last records of service:
23 Sep 2012 H91/2
24 Jun 2012 H56/1
23 Jun 2012 H56/1
1 Nov 2010 131/2
2 Jul 2010 70/14
29 Jun 2010 39/10
25 Jun 2010 21/14
16 Jun 2010 21/10
14 Jun 2010 21/12
10 Jun 2010 21/14
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Lurny #15:
Mesiace? Už je to tri roky! Údajne plechy z toho vozu pozahadzoval jeden zamastenec DPB, ktorého jeho kolegovia vôbec nemajú radi. Napíšem to takto: Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ. Myslím že to celkom na danú osobu sedí. Teda ak je pravda čo som počul.
Reply on: ES499.0001 #14:
Tak skoro nie, už mesiace je ľavá časť vozu bez plechov, je to nepojazdné.
Plánuje sa tento autobus ešte niekedy použiť na dakú nostalgickú jazdu?
Reply on: TomJ #12:
Existuje, stále by mala byť v depozitári.
Reply on: skopi #10:
A 2881 ešte fyzicky existuje?
Reply on: Viko #8:
Ako píše Jano3224, fyzicky existuje aj 1510 a stojí hneď vedľa 1512 ...
Reply on: S499.1023 #6:
Ja k depozitáru nijakým spôsobom ruku neprikladám, ani som nikdy neprikladal. Ale možno práve to prikladanie je ten problém, keď z cca 15 vozidiel, ktoré tam sú/boli, sa zrekonštruoval len TAM. Na zamyslenie.
Reply on: Viko #8:
Mám pocit že #1510
Reply on: Mike #7:
Tie počty 283-jok mi nesedia: jeden má DPB, jeden KHA, a ten tretí je niektorý z trojice od sibírskych tigrov?
Reply on: S499.1023 #5:
Veď sa aj zachovali z DPB vozov i283 - 3ks a i 280 - 1 ks . ?
Reply on: skopi #2:
Čo znamená "anarchia v depozitári? Ty nejako prikladáš ruku k deanarchizácii depozitára?
Reply on: Mike #3:
Hlavne 280-ok sú 3R ale 283 je v rámci CZ/SK bratislavský unikát.
Reply on: skopi #2:
Mozes tu anarchiu trocha rozviest prosim ta?
------
V kazdom pripade dakujem za obe odpovede, hoci nie su velmi pozitivne.
Reply on: Viko #1:
Skoré nie, ale ešte sa nad ním nezlomila palica, zatiaľ je to jediný pôvodný DPB 200vkový ikarus, ktorý je najjednoduchšie sprevádzkovateľný.
Reply on: Viko #1:
Kiež by si mal pravdu. ? Kým bude v depozitári anarchia, nemyslím si, že jeho oživenie je reálne.
Vsimol som si, ze vozidlo po dlhej dobe na jar preslo STK (na druhykrat ? ) i EK.
Zeby existoval plan na jeho skore ozivenie?