VehiclesBuses › SOR NB 18 City

SOR NB 18 City (1st and 2nd delivery without air conditioning)
SOR NB 18 City (2nd delivery with air conditioning)
SOR NB 18 City (2nd delivery with air conditioning)
SOR NB 18 City #1859
SOR NB 18 (6th delivery)
SOR NB 18 (7th delivery)
SOR NB 18 (8th delivery)
SOR NB 18 (8th delivery)

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR NB 18 City 4221 – 4240, 1821 – 1830, 2841 – 2850 2010 2010 from 2022 40
2. SOR NB 18 City 2851 – 2870, 1831 – 1850 2010 2010 – 2011 from 2019 40
3. SOR NB 18 City 2201 2011 2012 1
4. SOR NB 18 City 1851 – 1858, 2202 – 2212 2012 2012 19
5. SOR NB 18 City 1859 2012 2013 2021 1
6. SOR NB 18 City 4241 – 4255, 2213 – 2222 2014 – 2015 2015 from 2023 25
7. SOR NB 18 City 4256 – 4270, 2223 – 2232 2015 2015 25
8. SOR NB 18 City 2233 – 2251, 1860 – 1868, 4271 – 4274 2017 2017 32
Total 2010 – 2017   183

Technical Data

Length 18750 mm
Width 2550 mm
Height 2900 mm
Height over air conditioning 3110 mm
Height of floor 340 mm
Wheelbase 6180 a 6570 mm
Doors 5
Number of seats 44 + 1
43 + 1 (#4241+, #2213+)
Number of standing places 106
107 (#4241+, #2213+)
Design load 150 + 1
Weight of unloaded vehicle 14500 kg
15200 kg (po zosilnení rámu)
15700 kg (#1851 - 1858, #2201 - 2212)
16720 kg (#4241 - 4270, #2213 - 2232)
16830 kg (#2233+, #1860+, #4271+)
Engine FPT Industrial Cursor 8 F2BE3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 (#4241+, #2213+), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Continuous power output 243 kW / 2050 rpm (Cursor 8)
243 kW / 2000 rpm (Cursor 9)
Piston displacement 7790 cm3 (Cursor 8)
8710 cm3 (Cursor 9)
Maximum torque 1400 Nm / 1200 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom (Cursor 8)
ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom (Cursor 9)
Steering wheel RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia
Axles predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (r.v. 2017)
Tyres 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (stredná a zadná náprava)
Air conditioner Carrier Sütrak AC 515 (#1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850, #2861 - 2865)
Webasto Santana XL (r. v. 2014 - 2015)
Webasto Cool Top 220 RT-C (r. v. 2017)
Eberspächer AC 515 G2 III (dodatočná montáž v r. 2020)
Cooling capacity 2 x 18 kW (Webasto Santana XL)
2 x 22 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)
2 x 22 kW (Eberspächer AC 515 G2)
Heating capacity 2 x 20 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)

Photos

Vehicle catalogue

4221 4222 4223 4224 4225 8011 4227 4228 4229 4230 4231 4232 4233 4234 4235 4236 4237 4238 4239 4240 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 2841 2842 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850

2851 2852 2853 2854 2855 2856 2857 2858 2859 2860 2861 2862 2863 2864 2865 2866 2867 2868 2869 2870 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850

2201

1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 2202 2203 2204 2205 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212

1859

4241 4242 4243 4244 4245 4246 4247 4248 4249 4250 4251 4252 4253 4254 4255 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222

4256 4257 4258 4259 4260 4261 4262 4263 4264 4265 4266 4267 4268 4269 4270 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232

2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 4271 4272 4273 4274

Legend and statistics

4222vehicle in service: 177 (96.7 %)
2841online: 9 (4.9 %)
4225today in service: 19 (10.4 %)
4222vehicle ot of service (more than 2 weeks): 30 (16.4 %)
4222vehicle ot of service (more than 6 months): 6 (3.3 %)
4221withdrawn vehicle: 6 (3.3 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 56.2 %, Monday to Friday 67.1 %

Currently in service on routes

N21 / 51
N31 / 52
N33 / 51
N34 / 51
N55 / 51
N80 / 51
N93 / 51
N95 / 52
93 / 53

Renumbered Fleet Numbers

1.2.
4226to 20178011 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Škoda Forcity #157:
Nekomentuj všetko rad za radom (keď už, nech to má aspoň prínos), toto nie je detské ihrisko 🤦
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: Tectie #155:
Je možné, že sa to sedadlo pokazilo a keby by si na to niekto sadol, tak by sa asi rozpadlo to sedadlo
Reply on: Tectie #155:
asi som nasiel o co ide
ludia co viete dnes som na #4269 videl tieto sedadla s papiermi nesadat neviete preco?
Reply on: Marcelino #153:
Čelná zrážka so srnkou.
Nevie niekto čo sa stalo #4254?
prečo sa nedá pridať komentár k vozu 4269 ?
Hádam, že na 83 a 84 je zase počítanie cestujúcich.
Reply on: SimonMHD #149:
Komerčné linky na akciu vo VW.
Neviete na čo sú tie linky VW1-VW4?
Reply on: N/A #147:
dakujem za info
Reply on: Tectie #146:
Áno.
maju tieto sorky turba?
Nevie niekto prečo v legende sú kratšie odstavené vozidlá v tých istých farbách ako dlhodobo odstavené?
Dnes som išiel 4273 a sekal sa oznamovac zastávok nevie niekto prečo???
Reply on: Dadino #142:
Pisem dlzkovo rovnaky 1. clanok (nie interierovo)
Ano ten priestor co ma Capa pred 2.dverami ma relativne Otokar rovno za klbom. Capacity tam ma o dost mensi priestor oproti 3 dveram. 22 ludi je proste bullshit.
Reply on: Petto #140:
Tak len tak narýchlo čo som si kukol. Otokar miest na sedenie: 39. Capacity miest na sedenie: 45. Teda už tu máme rozdiel 6 sedadiel. Tvrdíš, že predný článok majú rovnaký interiérovo? A ty si zabudol, že pred druhými dverami má Capacity namiesto minimálne dvoch radov sedadiel priestor bez sedadiel? Teda jeho predný článok pojme sakra viac stojacích ľudí ako Otokar v prednom článku. Vo výsledku teda má Capacity o 6 sedadiel navyše plus jeden veľký priestor v prednom článku na státie a zároveň zadný článok o jednu nápravu dlhší a teda aj vačšia plocha na státie. Takže keď to fakt zoberieme letmo bez výpočtov, tak je to úplne reálne, že má o 22 miest väčšiu kapacitu. 6 na sedenie a zvyšných 16 je na státie. 😃
Reply on: Petto #140:
Rád by som videl nejaký nákres, kde by tí ľudia mali stáť. Mňa najviac udivuje ten rozdiel v kapacite medzi normálnou 30Tr a degešom. Viem, že je to kvôli hmotnosti agregátu, ale rád by som vedel, kde si predstavujú, že sa má v klasickej 30Tr postaviť tých ďalších 30 ľudí, respektíve, kde by nemali stáť v degeši, lebo nezdá sa mi, že je tam viac žltej podlahy.
Reply on: Dadino #139:
Pre to co pisem.
Capacity ma este viac sedadiel voci Otokaru (v pomere k dlzke) tj logicky by mal mat menej miesta na statie.
Dalsia vec - predna cast Otokaru a Capa su takmer 1:1 riesene dlzkovo tak ten pocet ludi musi byt cca rovnako , rozdiel je len v tej vlecke o 1 napravu navyse a tam sa vie napchat tych 22 ludi navyse oproti Otokarovej vlecke ?
Reply on: Petto #138:
Prečo je odveci podľa teba?