VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra K2

K2
K2S #7103
K2S #7105
K2S #7115
K2S #7124
K2S #7134
K2G #7085
K2S #7116

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. K2 309 1969 1969 1993 1
2. K2 310 – 329 1971 1972 from 1983* 20
3. K2 330 – 354 1974 1974 – 1975 from 1986 25
4. K2 355 – 374 1975 1976 from 1991 20
5. K2 375 – 394 1977 1977 from 1996* 20
6. K2YU 7085 – 7087 1983 1983 from 2009 3
7. K2S 7126 – 7134 Autumn 2007 – May 2009 2008 – 2009 9
Total 1969 – 2009   98
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 20400 mm
Length over couplers 21504 mm
Width 2500 mm
Height 3041.5 mm (K2)
3075 mm (K2S)
Working height 6015 mm (K2S)
Height of floor 900 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 2 (#309 so stanovišťom sprievodcu)
46 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu)
49 + 1
44 + 1 (K2S okrem #7131)
Number of standing places 177 (K2; 8 os./m2)
108 (K2 a K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Design load 223 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu; 8 os./m2)
226 + 1 (8 os./m2)
152 + 1 (K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Weight of unloaded vehicle 21800 kg (K2)
23870 kg (K2S)
Gross vehicle weight 37200 kg (K2S)
Motor control ČKD UA 12 (K2, K2YU), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV8 (K2G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (K2S #7101 - 7106), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Alstom/Cegelec TV Progress (K2S #7107 - 7135), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, pri #7107 - 7111 s analógovým regulátorom, pri #7112 - 7135 už s digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie
Engine TE 022
Continuous power output 40 kW
Number of motors 4
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7019II

7002 7003 7004 7026II 7103 7027II 7008 317 318 7010 7011 7027III 7037II 7014 7037III 7036II 7035II 7053II 7001II 7020

7117 7044II 7023 7024 7025 7026 7027 7045II 7029 7030 7031 7032 7033 7034 7017II 7036 7037 7038 7039 7102 7041 7079II 7043 7022II 7045

7122 7047 7101 7124 7050 7051 7052 7053 7113 7055 7056 7115 7118 7108 7114 7104 7062 7120 7064 7109

7105 7106 7116 7069 7110 7071 7072 7123 7074 7121 7076 7125 7078 7079 7119 7107 7112 7111 7084 8133

7085 7086 7135

7126 7127 7128 7129 7130 7131 7132 7133 7134

Legend and statistics

7103vehicle in service: 24 (24.5 %)
7117online: 2 (2 %)
7117today in service: 4 (4.1 %)
7103vehicle ot of service (more than 2 weeks): 2 (2 %)
317vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (1 %)
7019IIwithdrawn vehicle: 74 (75.5 %)
317historic vehicle: 2 (2 %)
7019IIfleet number 7019 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 22.3 %, Monday to Friday 16.1 %

Currently in service on routes

1 / 6 7

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.
3091969 - 198370011983 - 19907019II1990 - 1993 
3101971 - 19837002from 1983  
3111971 - 19837003from 1983  
3121971 - 19825041982 - 19837004from 1983 
3131971 - 198370051983 - 19937026IIfrom 1993 
3141971 - 198370061983 - 19927047II1992 - 19977103from 1998
3151971 - 198370071983 - 19917027II1991 - 1996 
3161971 - 198370081983 - 1993  
3171971 - 198370091983 - 1993317from 1994 
3191971 - 19825111982 - 198370101983 - 1991 
3201971 - 198370111983 - 1991  
3211971 - 198370121983 - 19937027IIIfrom 1993 
3221971 - 198370131983 - 19937037IIfrom 1993 
3231971 - 198370141983 - 1991  
3241971 - 198370151983 - 19937037III1993 - 1997 
3251971 - 198370161983 - 19937036II1993 - 1997 
3261971 - 198370171983 - 19927035IIfrom 1992 
3271971 - 198370181983 - 19917053IIfrom 1991 
3281971 - 198370191983 - 19907001IIfrom 1990 
3291971 - 198370201983 - 1992  
3301974 - 198370211983 - 19917053III1991 - 20037117from 2003
3311974 - 198370221983 - 19947044II1994 - 1998 
3321974 - 198370231983 - 1996  
3331974 - 198370241983 - 1986  
3341974 - 198370251983 - 1985  
3351974 - 198370261983 - 1993  
3361974 - 198370271983 - 1991  
3371974 - 198370281983 - 19947045IIfrom 1994 
3381974 - 198370291983 - 1991  
3391974 - 198370301983 - 1992  
3401974 - 198370311983 - 1996  
3411974 - 198370321983 - 1995  
3421974 - 198370331983 - 1992  
3431974 - 198370341983 - 1994  
3441974 - 198370351983 - 19927017IIfrom 1992 
3451974 - 198370361983 - 1993  
3461974 - 198370371983 - 1993  
3471974 - 198370381983 - 1994  
3481974 - 198370391983 - 1997  
3491974 - 198370401983 - 19977102from 1998 
3501974 - 198370411983 - 1997  
3511974 - 198370421983 - 19967079IIfrom 1996 
3521974 - 198370431983 - 1997  
3531974 - 198370441983 - 19947022II1994 - 1996 
3541974 - 198370451983 - 1994  
3551976 - 198370461983 - 19977078II1997 - 20047122from 2005
3561976 - 198370471983 - 1992  
3571976 - 198370481983 - 19977101from 1998 
3581976 - 198370491983 - 19977079III1997 - 20067124from 2006
3591976 - 198370501983 - 1997  
3601976 - 198370511983 - 1997  
3611976 - 198370521983 - 1997  
3621976 - 198370531983 - 1991  
3631976 - 198370541983 - 20017113from 2002 
3641976 - 19837055from 1983  
3651976 - 19837056from 1983  
3661976 - 198370571983 - 20037115from 2003 
3671976 - 198370581983 - 20037118from 2004 
3681976 - 200070591983 - 20007108from 2000 
3691976 - 198370601983 - 20027114from 2003 
3701976 - 198370611983 - 19997104from 1999 
3711976 - 19837062from 1983  
3721976 - 198370631983 - 20047120from 2004 
3731976 - 19837064from 1983  
3741976 - 198370651983 - 20007109from 2000 
3751977 - 198370661983 - 19997105from 1999 
3761977 - 198370671983 - 20007106from 2000 
3771977 - 198370681983 - 20037116from 2003 
3781977 - 19837069from 1983  
3791977 - 198370701983 - 20017110from 2001 
3801977 - 19837071from 1983  
3811977 - 198370721983 - 1998  
3821977 - 19837073from 19837123from 2006 
3831977 - 19837074from 1983  
3841977 - 198370751983 - 20047121from 2005 
3851977 - 19837076from 1983  
3861977 - 19837077from 19837125from 2006 
3871977 - 198370781983 - 1996  
3881974 - 198370791983 - 1996  
3891977 - 198370801983 - 20047119from 2004 
3901977 - 198370811983 - 20007107from 2000 
3911977 - 198370821983 - 20017112from 2002 
3921977 - 198370831983 - 20017111from 2001 
3931977 - 19837084from 1983  
3941977 - 19838133from 1983  
7087 7135from 2009  

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #97:
Jak vytrhnutá kuplovačka? Však si na nej doniesla do vozovne dvere z tej dodávky, do ktorej vrazila. Kuplovačku demontovali až vo vozovni, spolu s napichnutými dverami. Každopádne je to zasa kopec práce. Miesto tohoto, ale aj opravy 7949 a 7782 a 7781 sa mohol spraviť historičák 7610 ako sólo vozeň T3M v stave z roku 1984. Mať historickú súpravu T3M je zbytočné, nie je na ňu miesto.
Reply on: Solider #97:
V známej skupine na FB si možno pozrieť aj pár foto.
Reply on: Andrej #94:
Rozbité čelné sklo, preliačené predné čelo, vytrhnutá kuplovačka.
Reply on: Polocan_8998 #95:
Vďaka.
Reply on: Andrej #94:
Malý, iba ťukanec
Reply on: Polocan_8998 #93:
Aký je rozsah škôd?
#7103 dnes nabúrala do dodávky neďaleko OC VIVO!!!

Mám len rozmazane fotky ale lepšie ako nič
Reply on: Solider #89:
Podľa toho, že na západ od nás neexistuje, že by sa vyradilo vozidlo, ktoré nemá vyjazdenú poslednú opravu, tak to zanedbateľné určite nie je!
Linka 1 je stále brutálne predimenzovaná, interval 5 min v popoludňajšej špičke je úplne zbytočný, vozy jazdia poloprázdne.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Mhr1 #86:
Neviem, prečo sa tu z vypravovania K2S na 4 poradia na 1 v špičke PD robí také haló. Nasadiť tam na všetky poradia 29T/30T nemá zmysel, keďže na iných linkách sa určite zídu viac kvôli kapacite. Po druhé, jediná nevýhoda K2S oproti T6A5 (obe sú VP) je menšia kapacita, ktorá ale na 1 vadí asi najmenej.
Reply on: Andrej #83:
Zase je investícia ako investícia. Tu sa veľmi dramatizuje tá VP, pritom čo sa tam reálne v tom stupni na tak starom voze robilo. To nebola nejaká veľká rekonštrukcia.
Reply on: Andrej #80:
Neviem.
Reply on: color #82:
A ešte dodám, že zatiaľ čo 7758 sa dostala do Charkova, 7757, spolu s ďalšími čelnými vozmi spolu so zmieňovanou 7719/II, boli odkúpené pochybnou spoločnosťou AZ Lokomat, ktorá ich nedokázala odpredať ďalej na Ukrajinu, skrachovala a najlepšie bratislavské T3 nedávno po VP či dokonca rozsiahlejšej oprave (7719/II) skončili v šrote.
Reply on: color #82:
Zverstvá sa robili aj v dávnejšej minulosti. Keď sa chystala dodávka prvých 20 T3SU, vyradili sa už aj T2 po GO. A práve vtedy nabiehali na VP T2, ktoré mali GO ako posledné. Vyradili sa teda ako prvé tie, čo boli len 4 roky po GO! A prvé generálkované 9-10 rokov po GO zostali ešte ďalších 5 rokov. O trolejbusoch som už písal. Teraz sa ale zdá, že to ide rozumnejším smerom. A takto sa treba dívať aj na víkendovú výpravu K2 na e4. Skrátka by bolo z ekonomického hľadiska trestuhodné, keby sa 15 ročné vozy a vozy nedávno po prehliadkach vyradili.
Reply on: Polocan_8998 #81:
Máš ich dnes na e4.
Eh, “krásne”.
Reply on: color #82:
Posledná veľka prehliadka bola dokončená v júni 2015, a súprava bola naposledy vypravená na konci marca 2016, ciže jazdila menej než rok po investicií.

Týchto prípadov bolo viac. 7719/II mala slušnú rekonštrukciu na prelome 2012/2013, ale v premávke vydržala sotva 3 roky.
Reply on: Andrej #78:
Poučíš nás o tom príbehu #7757?
Neviete náhodou načo sa budú využívať tie ešte nevyradené K2S? Lebo po zvýšení kapacity na linke 7 sú len 4ks K2S na linke 1.
Reply on: Solider #79:
Nevieš kedy by mali tieto súpravy skončiť? Mesiac? Pár mesiacov? Pol rok?