VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra K2

K2
K2S #7103
K2S #7105
K2S #7115
K2S #7124
K2S #7134
K2G #7085
K2S #7116

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. K2 309 1969 1969 1993 1
2. K2 310 – 329 1971 1972 1983 – 1997* 20
3. K2 330 – 354 1974 1974 – 1975 from 1986 25
4. K2 355 – 374 1975 1976 from 1991 20
5. K2 375 – 394 1977 1977 from 1996* 20
6. K2YU 7085 – 7087 1983 1983 from 2009 3
7. K2S 7126 – 7134 Autumn 2007 – May 2009 2008 – 2009 9
Total 1969 – 2009   98
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 20400 mm
Length over couplers 21504 mm
Width 2500 mm
Height 3041.5 mm (K2)
3075 mm (K2S)
Working height 6015 mm (K2S)
Height of floor 900 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 2 (#309 so stanovišťom sprievodcu)
46 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu)
49 + 1
44 + 1 (K2S okrem #7131)
Number of standing places 177 (K2; 8 os./m2)
108 (K2 a K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Design load 223 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu; 8 os./m2)
226 + 1 (8 os./m2)
152 + 1 (K2S okrem #7131; 5 os./m2)
Weight of unloaded vehicle 21800 kg (K2)
23870 kg (K2S)
Gross vehicle weight 37200 kg (K2S)
Motor control ČKD UA 12 (K2, K2YU), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV8 (K2G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (K2S #7101 - 7106), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Alstom/Cegelec TV Progress (K2S #7107 - 7135), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, pri #7107 - 7111 s analógovým regulátorom, pri #7112 - 7135 už s digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie
Engine TE 022, jednosmerný, sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A
Continuous power output 40 kW
Number of motors 4
Total power output 160 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7019II

7002 7003 7004 7026II 7103 7027II 7008 317 318 7010 7011 7027III 7037II 7014 7037III 7036II 7035II 7053II 7001II 7020

7117 7044II 7023 7024 7025 7026 7027 7045II 7029 7030 7031 7032 7033 7034 7017II 7036 7037 7038 7039 7102 7041 7079II 7043 7022II 7045

7122 7047 7101 7124 7050 7051 7052 7053 7113 7055 7056 7115 7118 7108 7114 7104 7062 7120 7064 7109

7105 7106 7116 7069 7110 7071 7072 7123 7074 7121 7076 7125 7078 7079 7119 7107 7112 7111 7084 8133

7085 7086 7135

7126 7127 7128 7129 7130 7131 7132 7133 7134

Legend and statistics

7103vehicle in service: 23 (23.5 %)
7129today in service: 2 (2 %)
7117vehicle ot of service (more than 2 weeks): 8 (8.2 %)
317vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (1 %)
7019IIwithdrawn vehicle: 75 (76.5 %)
7103historic vehicle: 3 (3.1 %)
7019IIfleet number 7019 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 21.9 %, Monday to Friday 16 %

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.
309 7001 7019II  
310 7002   
311 7003   
312 504 7004  
313 7005 7026II  
314 7006 7047II 7103 
315 7007 7027II  
316 7008   
317 7009 317  
319 511 7010  
320 7011   
321 7012 7027III  
322 7013 7037II  
323 7014   
324 7015 7037III  
325 7016 7036II  
326 7017 7035II  
327 7018 7053II  
328 7019 7001II  
329 7020   
330 7021 7053III 7117 
331 7022 7044II  
332 7023   
333 7024   
334 7025   
335 7026   
336 7027   
337 7028 7045II  
338 7029   
339 7030   
340 7031   
341 7032   
342 7033   
343 7034   
344 7035 7017II  
345 7036   
346 7037   
347 7038   
348 7039   
349 7040 7102  
350 7041   
351 7042 7079II  
352 7043   
353 7044 7022II  
354 7045   
355 7046 7078II 7122 
356 7047   
357 7048 7101  
358 7049 7079III 7124 
359 7050   
360 7051   
361 7052   
362 7053   
363 7054 7113  
364 7055   
365 7056   
366 7057 7115  
367 7058 7118  
368 7059 7108  
369 7060 7114  
370 7061 7104  
371 7062   
372 7063 7120  
373 7064   
374 7065 7109  
375 7066 7105  
376 7067 7106  
377 7068 7116  
378 7069   
379 7070 7110  
380 7071   
381 7072   
382 7073 7123  
383 7074   
384 7075 7121  
385 7076   
386 7077 7125  
387 7078   
388 7079   
389 7080 7119  
390 7081 7107  
391 7082 7112  
392 7083 7111  
393 7084   
394 8133   
7087 7135   

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ttom #110:
Áno
vcera som isiel okolo JD v 65ke a pri plote v rohu je odstavena nejaka K2? to je 7086?
Reply on: trolejbus6207 #106:
Ďakujem za info. 🙂.
Reply on: Ma178rek #107:
Autor sa pomýlil, stáva sa...
Reply on: trolejbus6207 #106:
A potom prečo v tomto článku sa spomína odstavenie???
Reply on: RTIckar #103:
7110 stojí pre poruchu klimatizácie, po jej oprave sa vráti do premávky
Reply on: RTIckar #103:
tá mala VP len pred rokom, tak snáď nie 🙄
Reply on: RTIckar #103:
Sú prázdniny, pre kačice je počas týždňa len jedno ranné poradie, a aj na víkendovej L4 je menej poradí než vozov. Tých odstavených vozov bude viac počas leta.

Predpokladám že 7110 mala nejakú vážnejšiu poruchu ktorú už by s neoplatilo odstrániť. Keby sa chystali vyraďovať ostatné tak to by už asi spravili. Celú víkendovú výpravu (8 ks) môžu zabezpečiť len s novostavba mi, väčšie náklady na tie vozy už nebudú.
Celkom prekvapenie, že 7110 dojazdila... Mala 2 roky dozadu VP. Ta isto nenajazdila kilometre. Nevie niekto dôvod? 7116 nejazdila 2 týždne, žeby najbližšia na rade?
Reply on: Ma178rek #101:
Predpokladám že najprv pôjdu preč 7107 a 7113, neviem kedy naposledy mali prehliadky ale kedže sú v starom laku to bude minimálne 4 roky. Ostatné nie sú až tak dlho po prehliadkach, hádam okrem 7123 a 7125. Netúšim kedy tie boli naposledy.

Ale kedže tie vozy v dnešnej dobe viac stoja či jazdia neviem či sa ich až tak rýchlo zbavíme. Tento rok skončila len 7109. Hlavne ked hrozí kríza so žehličkami I a II série, možno ešte budeme radi za každu prevádzkyschopnú kačicu.
Keďže máme 22 K2 a denna potreba cez tyzden je 4-5 vozov a cez víkendy 8 ...
Ktoré vozy majú najbližšie k vyradeniu?? Okrem teda 7085 a 7126-7134
Dnes nám po nejakom tom piatku vyšla aj 7132
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #97:
Jak vytrhnutá kuplovačka? Však si na nej doniesla do vozovne dvere z tej dodávky, do ktorej vrazila. Kuplovačku demontovali až vo vozovni, spolu s napichnutými dverami. Každopádne je to zasa kopec práce. Miesto tohoto, ale aj opravy 7949 a 7782 a 7781 sa mohol spraviť historičák 7610 ako sólo vozeň T3M v stave z roku 1984. Mať historickú súpravu T3M je zbytočné, nie je na ňu miesto.
Reply on: Solider #97:
V známej skupine na FB si možno pozrieť aj pár foto.
Reply on: Andrej #94:
Rozbité čelné sklo, preliačené predné čelo, vytrhnutá kuplovačka.
Reply on: Polocan_8998 #95:
Vďaka.
Reply on: Andrej #94:
Malý, iba ťukanec
Reply on: Polocan_8998 #93:
Aký je rozsah škôd?
#7103 dnes nabúrala do dodávky neďaleko OC VIVO!!!

Mám len rozmazane fotky ale lepšie ako nič
Reply on: Solider #89:
Podľa toho, že na západ od nás neexistuje, že by sa vyradilo vozidlo, ktoré nemá vyjazdenú poslednú opravu, tak to zanedbateľné určite nie je!