Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra sa blíži k realizácii.
Začiatkom tohto roka hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na zhotoviteľa novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou, ktorá prepojí dlhodielsku trať so zvyškom trolejbusovej siete. Podľa zverejneného výsledku vyhodnotenia ponúk sa do súťaže prihlásili štyria uchádzači. Z nich najnižšiu cenu ponúkla žilinská spoločnosť Energa, s.r.o., ktorá by chcela novú trať postaviť za 15 799 327 € s DPH.
Na ďalších miestach sa podľa predložených cenových ponúk umiestnili firmy Metrostav Slovakia (16 543 381 €), OHLA ŽS (16 603 524 €) a Konti (16 648 062 €). Proti výsledku vyhodnotenia ponúk je ešte možné podať opravný prostriedok. V prípade, ak v zákonnej lehote nepríde k napadnutiu výsledku, hlavné mesto podpíše zmluvu s víťazom súťaže. Financovanie výstavby trate je zabezpečené z Plánu obnovy, požadovaná lehota výstavby je 11 mesiacov.
Bratislavský samosprávny kraj v marci tohto roka zverejnil informáciu o začiatku zlúčeného územného a stavebného konania pre túto trolejbusovú trať. Stavebné povolenie bolo následne vydané 12. mája 2025.
Aktualizácia: Hlavné mesto podpísalo zmluvu o dielo s víťazom súťaže 5. júna 2025. Stavebné práce by mali začať v priebehu tohotoročného leta. Aby neprišlo k prepadnutiu eurofondového príspevku, pôvodne navrhovaná lehota výstavby najviac 11 mesiacov sa dodatkom k zmluv skrátila na maximálne 9 mesiacov od začatia prác.
Hlavné mesto v súčasnosti obstaráva aj zhotoviteľa novej trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho. V tejto súťaži bol termín na predkladanie ponúk predĺžený do 7. mája 2025. Informáciu o začiatku stavebného konania pre túto trať BSK zverejnil na začiatku júna 2025.
mbendzala
v zápche proste pravé odbočenie požerie aj väčšinu kapacity, v tomto prípade Valašská spotrebuje aj väčšinu kapacity čo prepustí veľká križovatka Patrónka z Mlynskej doliny... ono jasné dáta musí mať aj dopravný podnik, lebo linky 64 a 47 nemeškajú, resp. nemeškajú veľmi a meškanie nenaberu medzi zastávkami Valašská a SuchýMlyn/Patrónka, na rozdiel od takej 32ky a 37ky od zastávky Habansky Mlyn... bude tam signifikantný rozdiel...
a nie len že Valašská požerie väčšinu kapacity Mlynskej doliny, neadekvátnu alebo aj väčšinu, podľa toho koľko tam je aut, proste z Valašskej sa nečaká... ale mnohí vrátane mňa to poznajú a tak idú "obchádzkou" ktorou ušetria aj 10 minút - odbočia na ulicu Pri Habansky mlyn - Gastanova - Valasska, lebo inak by stali 10 minut navyše, lebo proste platí to čo popisujem...
syndróm pravého odbočenia... ďalšie kritické miesto kde sa to pravidelne deje a nikto s tým nič nerobí sú ranné zápchy na Stromovej smer hore Kramáre, kde zápcha na Stromovej blokuje až BUS pruh na Pražskej - nikto to nerieši, že BUS pruh blokovaný autami... a kapacitu Stromovej požiera Jaskový Rad, lebo to je pravé odbočenie do zápchy... tuto aspoň trolejbusy obehnú tie autá nelegálne v BUS pruhu v riadnom pruhu... proste celé zle, ani to čo robí trolejbus neni asi uplne s kostolným poriadkom... a všetci tolerujú BUS pruh plný áut, zápchu až na Pražskú, a Jaskový Rad požiera kapacitu Stromovej neadekvátne významu... proste v zápche tiež keď idem, tak viem že mám ísť po Jaskovom Rade, lebo ten je neadekvátne rýchlejší a priepustnejší, ak sa nechcem zákonne ale nepríjemne tlačiť do odbočovacieho pruhu kde sa má... resp. idem radšej na Kramáre zdola z Patrónky (Suchého Mlynu vpravo na Limbovú), lebo to je ráno priepustnejší smer...