Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra sa blíži k realizácii.
Začiatkom tohto roka hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na zhotoviteľa novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou, ktorá prepojí dlhodielsku trať so zvyškom trolejbusovej siete. Podľa zverejneného výsledku vyhodnotenia ponúk sa do súťaže prihlásili štyria uchádzači. Z nich najnižšiu cenu ponúkla žilinská spoločnosť Energa, s.r.o., ktorá by chcela novú trať postaviť za 15 799 327 € s DPH.
Na ďalších miestach sa podľa predložených cenových ponúk umiestnili firmy Metrostav Slovakia (16 543 381 €), OHLA ŽS (16 603 524 €) a Konti (16 648 062 €). Proti výsledku vyhodnotenia ponúk je ešte možné podať opravný prostriedok. V prípade, ak v zákonnej lehote nepríde k napadnutiu výsledku, hlavné mesto podpíše zmluvu s víťazom súťaže. Financovanie výstavby trate je zabezpečené z Plánu obnovy, požadovaná lehota výstavby je 11 mesiacov.
Bratislavský samosprávny kraj v marci tohto roka zverejnil informáciu o začiatku zlúčeného územného a stavebného konania pre túto trolejbusovú trať. Stavebné povolenie bolo následne vydané 12. mája 2025.
Aktualizácia: Hlavné mesto podpísalo zmluvu o dielo s víťazom súťaže 5. júna 2025. Stavebné práce by mali začať v priebehu tohotoročného leta. Aby neprišlo k prepadnutiu eurofondového príspevku, pôvodne navrhovaná lehota výstavby najviac 11 mesiacov sa dodatkom k zmluv skrátila na maximálne 9 mesiacov od začatia prác.
Hlavné mesto v súčasnosti obstaráva aj zhotoviteľa novej trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho. V tejto súťaži bol termín na predkladanie ponúk predĺžený do 7. mája 2025. Informáciu o začiatku stavebného konania pre túto trať BSK zverejnil na začiatku júna 2025.
fanatikmhd
Tým by ti súčasne vznikla ja možnosť tejto odbočky a úplneho zatrolejovania Patrónky. Akurát ta l.32 spájajúca kramáre a dlhé diely neviem, či má až taký význam smerovať na každý druhý spoj. Pri priemernom meškaní si spoje l32 udržujú ako taký rozostup. Keď niečo prebehne, je ľahko možné že sa spoje budú predbiehať a následne zhlukovať. A nie je fakt nič lepšie ako 20 minút nič, a potom 2x spoj za sebou.