Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra sa blíži k realizácii.
Začiatkom tohto roka hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na zhotoviteľa novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou, ktorá prepojí dlhodielsku trať so zvyškom trolejbusovej siete. Podľa zverejneného výsledku vyhodnotenia ponúk sa do súťaže prihlásili štyria uchádzači. Z nich najnižšiu cenu ponúkla žilinská spoločnosť Energa, s.r.o., ktorá by chcela novú trať postaviť za 15 799 327 € s DPH.
Na ďalších miestach sa podľa predložených cenových ponúk umiestnili firmy Metrostav Slovakia (16 543 381 €), OHLA ŽS (16 603 524 €) a Konti (16 648 062 €). Proti výsledku vyhodnotenia ponúk je ešte možné podať opravný prostriedok. V prípade, ak v zákonnej lehote nepríde k napadnutiu výsledku, hlavné mesto podpíše zmluvu s víťazom súťaže. Financovanie výstavby trate je zabezpečené z Plánu obnovy, požadovaná lehota výstavby je 11 mesiacov.
Bratislavský samosprávny kraj v marci tohto roka zverejnil informáciu o začiatku zlúčeného územného a stavebného konania pre túto trolejbusovú trať. Stavebné povolenie bolo následne vydané 12. mája 2025.
Aktualizácia: Hlavné mesto podpísalo zmluvu o dielo s víťazom súťaže 5. júna 2025. Stavebné práce by mali začať v priebehu tohotoročného leta. Aby neprišlo k prepadnutiu eurofondového príspevku, pôvodne navrhovaná lehota výstavby najviac 11 mesiacov sa dodatkom k zmluv skrátila na maximálne 9 mesiacov od začatia prác.
Hlavné mesto v súčasnosti obstaráva aj zhotoviteľa novej trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho. V tejto súťaži bol termín na predkladanie ponúk predĺžený do 7. mája 2025. Informáciu o začiatku stavebného konania pre túto trať BSK zverejnil na začiatku júna 2025.
MatejBA
Hlavnym problemom nie je kapacita ulice medzi Habanskym a Patronkou, ale parkovanie z (hlavnej) cesty na Kramaroch a parkovanie pri Narodnom ustave detskych chorob, kde experti ostanu stat, aj ked je plne parkovisko, a cakaju kym ich to pusti dnu. Vytvori sa tam vlacik a uz to blokuje hlavnu cestu, co sa potiahne az po a za Patronku.
Kebyze sa zrusi vsetko parkovanie na Limbovej ulici (a kludne ostane aj miesto na ten buspruh na Kramare aspon v jednom smere) a zrusi sa parkovisko pred NUDCh, s tym, ze sa spravi parkovaci dom (bud ako je Dumbierska - tie stare budovy a velke parkovisko; alebo sa spravi v trojuholniku ako mas Limbovu/Kliniku geriatrie) tak, aby nebol do neho vjazd z hlavnej cesty, tak to pomoze zapcham viac.