Reply on: MatejBA #3214:
Áno, to bol presne môj nápad, že tunel by bol len v najnutnejšom rozsahu s jednou zastávkou, aby sa električka vyhla serpentínam. Niečo na spôsob Jírovej v Brne. Presný koniec tunela by sa určil, aby tá trať nebola príliš strmá a tunel zbytočne dlhý. Navyše na Dlhých dieloch je cesta dostatočne široká na to, aby v každom smere bola električková trať a jeden pruh pre autá, ak by ustúpilo parkovanie. Ale aj tak ako píšeš by to asi nebol veľký problém.
Erasmus
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_doprava_v_Praze
V Prahe je niekoľko úsekov, kde je väčší sklon ako tých 70 ‰ - maximom je 80,15‰ v Trojskej ulici.
Podľa stránky Pražské tramvaje, ktorá je v týchto veciach spoľahlivý zdroj, malo ísť v Trojskej pôvodne o provizórium, pričom proti takémuto sklonu protestovali odborníci.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041635
Dnešné moderné električky nemajú problém ani na Trojskej, ani na barrandovskej estakáde (64‰ ale v dlhom úseku). Modernizované KT8 však na Barrandove problémy mali. Trojská i Barrandov sú trate na samostatnom telese s bezpečnostnými zastavovacími miestami.
Takže Kramáre bez šance, a Dlhé diely neviem neviem.