Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #3218:
V Lisabone je najväčší sklon 13,8%. V Nemecku má navjäčší sklon Augsburg s 11%, aj keď po ňom sa jazdí iba zo svahu (jednosmerná koľajová sľučka). Lidická ulica v Jablonci mala 10,85% a jazdili tam dvojosáky s vlekmi. Dokonca s dvoma (plošinové nákladné vozne https://d655cbe8f0.clvaw-cdnwnd.com/ecae0f6ac8a3fe5779bfc7af0cd664d0/200033868-53ffb53ffd/349-5.webp?ph=d655cbe8f0).
Reply on: Erasmus #3216:
Asi nikto nebude podozrievať Germánov z ľahkovážnosti. Ich legislatíva taktiež stanovuje maximálne prípustné stúpanie na novobudovaných tratiach na 70 promile. V Mohuči (Mainz) je najväčšie stúpanie 95,4 promile a jazdia tam aj vozidlá Düwag M8C s cca. 55% adhéziou aj vozidlá MAN/GHH/AdTranz GT6 s cca. 66% adhéziou. To je historicky dané pred prijatím aktuálnej legislatívy. Vo Würzburgu má trať na Heuchelhof dlhý úsek s 91 promile. Tam sú ale pripustené len vozidlá so 100% adhéziou - nie preto, že by to staré Düwagy nezvládli ale kvôli rezerve pre prípad poruchy jedného pohonu. A nakoniec, Põstlingbergbahn v Linci, ktorá je síce licencovaná ako železnica ale jazdia tam električky, má tuším 116 či 118 promile, údajne viac, ako slávne lisabonské úzkorozchodné električky.
Reply on: Erasmus #3216:
DD: miestami na zastavenie by pokojne mohli byť samotné zastávky. Ale aj esíčko okolo rozvodne vychádza podľa mapy zhruba na 45 promile, čiže nič dramatické.
Reply on: Ma178rek #3212:
Podľa Wikipédie české normy predpisujú pre električkové trate maximálny sklon 70 ‰, predpokladám, že SK normy budú podobné.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_doprava_v_Praze
V Prahe je niekoľko úsekov, kde je väčší sklon ako tých 70 ‰ - maximom je 80,15‰ v Trojskej ulici.
Podľa stránky Pražské tramvaje, ktorá je v týchto veciach spoľahlivý zdroj, malo ísť v Trojskej pôvodne o provizórium, pričom proti takémuto sklonu protestovali odborníci.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041635
Dnešné moderné električky nemajú problém ani na Trojskej, ani na barrandovskej estakáde (64‰ ale v dlhom úseku). Modernizované KT8 však na Barrandove problémy mali. Trojská i Barrandov sú trate na samostatnom telese s bezpečnostnými zastavovacími miestami.
Takže Kramáre bez šance, a Dlhé diely neviem neviem.
Reply on: MatejBA #3214:
Áno, to bol presne môj nápad, že tunel by bol len v najnutnejšom rozsahu s jednou zastávkou, aby sa električka vyhla serpentínam. Niečo na spôsob Jírovej v Brne. Presný koniec tunela by sa určil, aby tá trať nebola príliš strmá a tunel zbytočne dlhý. Navyše na Dlhých dieloch je cesta dostatočne široká na to, aby v každom smere bola električková trať a jeden pruh pre autá, ak by ustúpilo parkovanie. Ale aj tak ako píšeš by to asi nebol veľký problém.
Reply on: Urbanway 2423 #3213:
Ono hlavne na Dlhacoch kludne mohla viest trat po ceste, kedze tam byva minimum problemov so zapchami - cize isla by hore Molecovou, krizom cez Podchod a niekde v okoli Hany Melickovej mohla ist po povrchu (napriklad by tunel mohol koncit ako je parkovisko pri Hany Melickovej 21-25 aby to nebolo prilis prudke).

Inde vo svete, a aj napriklad v Brne, je bezne, ze trat je na ceste. Chapem, ze nie vsade je to vhodne, ale zrovna na Dlhacoch by to nebola "rychlotrat" ala Petrzalka.
Reply on: Ma178rek #3212:
Na Dlhých dieloch by dával zmysel skôr tunel, aby tá trať nebola taká strmá a bez serpentín. Zastávky Janotova, Pri podchode a Hany Meličkovej by sa v takom prípade dali zlúčiť do jednej s tromi východmi. Niekde v okolí Matejkovej (ako je nadchod) by tá trať vyšla na povrch, tam by mohla byť druhá zastávka (Tománkova + Matejkova). ZŠ Majerníkova by mohla zostať tam, kde je, ale možno by sa tam mohla vybudovať lávka smerom na Hlaváčikovu, aby to bolo o niečo bližšie. Konečná by asi mohla zostať v blízkosti súčasného obratiska trolejbusov, aj keď k niektorým domom je to z neho dosť ďaleko.
Reply on: Mapiatto #3211:
Určite by sa vyškriabala... Kedysi bola v plánoch aj električka na Dlhé diely..

Keď dokážu v Lisabone prekonávať výškové rozdiely neverím že v BA by to nešlo ..

V Lisabone je 13.8

Určite by to vyšli T3/T6 a škodovky...
K2 by mala problémy... Tá je lenivá
Dobry den, uz dlhsie som rozmyslal ci by sa elektricka vyskriabala na Kramare a chcem sa opytat ake maximalne stupanie vie prekonat. Najstrmsie co by tam musela prekonat je pribilizne 9,4%.
Reply on: Elektricka #3209:
1902, 1908, 3423. Všetko vozy, ktoré už v poslednej dobe viac nejazdia ako jazdia.
Nevie náhodou niekto ktoré tri autobusy DPB nemajú klimatizáciu? Nemyslím nefunkčnú, ale myslím že ju nemajú vôbec.
Reply on: Dispecer #3206:
Už keď sa chcú stredoškoláci hrať na právnikov, mali by sa naučiť čítať právne predpisy do konca. Možno by si všimli prechodné ustanovenia a odloženú účinnosť ustanovení, na ktoré sa odvolávajú.
Pred časom boli tu na fóre zmieňovaní dvelopéri a aj nejaké mestá v US. Tu je zaujímavé info o bytovej výstavbe.

Texas is seeing lower rents and more housing, thanks to pro-building YIMBY policies. But in California? It's the opposite story—sky-high rents and endless red tape. What’s going on?
https://youtube.com/watch?v=4LCIrgVn_ZY&si=oKhmyaUYqKhlLQ3F
ZSSK podľa stredoškolákov porušuje vyhlášku, keď končiacim študentom nepovoľuje bezplatné cestovanie po záverečnej skúške. Teda napríklad po maturite či štátniciach. Štátny dopravca sa odvoláva na regulácie zo strany ministerstva dopravy. (tasr)

https://e.dennikn.sk/minuta/4730817/
Otázka pre znalých: Pražská DPP tvrdí na sociálnych sieťach že žiadne iné vozidlá okrem 15 T nie sú prispôsobené na inštalovanie celovozidlovej klimatizácie.

https://www.facebook.com/share/1G5M6DLeWg/?mibextid=wwXIfr

Košice však dostanú klímu na zmodernizovaných KT8 a Ostrava tiež doplnila klímu na niektoré Varia, čo pokiaľ viem tak majú tú istú vozovú skriňu ako Pražské T3R.PLF. V čom spočívajú tieto rozdielne okolnosti?
Reply on: upravovač fotiek #3202:
Žiadna "quiet revolution", ale móda sa vyvíja a opakuje. Aj v oblečení aj v architektúre. Takže, keď sa jeden štýl opozerá, tak sa naspäť vráti k niečomu, čo bolo predtým.

Čiže aj u nás sa bude také stavať, ale trochu s oneskorením.
Reply on: upravovač fotiek #3202:
svet je rôznorodý .... niekde je investičná výstavba prvkom rozvoja a niekde spôsobom prepierania ziskov z kriminálnej činnosti ...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

https://www.youtube.com/watch?v=TVYo_SfF1xw

Medzitým vidím, čo vyrastá v Boroch. Nocľahárne.
Samuelšotouš

Samuelšotouš

https://www.facebook.com/share/p/14DP3TDH7y5/
Je toto pravda? Ja neviem tak sa pytam.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.