Mňa by zaujímalo čo presne ide hlavou človeku ktorý sa rozhodne nedostatok vodičov riešiť tým že zhorší podmienky tým čo ešte v DPB zostali. Kam to asi tak môže viesť?
Na druhej strane, Beusáci si za to môžu tak trochu sami keď si nechajú takto skákať po hlave.
Navyše tie dovolenky sa skôr či neskôr vyčerpať budú musieť, takže DPB akurát presúva problém na neskôr, keď tých vodičov bude ešte menej a budú musieť dovolenku všetci čerpať naraz.
Inak tomu nerozumiem, prečo im namiesto PN zakážu si vybrať dovolenku. Však taký zamestnanec ak si takto vyčerpá časť dovolenky počas choroby potom odpracuje viac pre firmu napr., keď je pretlak v dovolenkovom období, lebo si ju šetria na iné obdobie a vie, že časť z nej premarodil.
Ale prd. Komunikačne Vallo zvládol Vajanského a dva významné projekty MIBu na FX. Ale teda Drahovsky k tomu nič rozumné nepovedal. On proste trepe. Sú ľudia čo majú takú povahu, že sa ich spýtaš názor na najnovšie trendy v neurochirurgii a on ti bude rozprávať a ohúri laikov.
1. Náborom, kde uvádza nereálne čisté príjmy
2. Zvyšovaním odmien za dochádzku a nadčasy
Len si akosi neuvedomili, že pri tých nových harmonogramoch, keď skrátili prestávky na konečných, vedie kombinácia vstávanie+nepravidelný denný režim+krátke prestávky+prepracovanosť k takému oslabeniu imunity, že každá chrípková epidémia spôsobí masaker v stave vodičov.
A keď sa vodiči krátkozrako snažia nemať absencie z dôvodu PN a chcú si čerpať namiesto PN dovolenky aby im zostali bonusy za dochádzku a nadčasy, tak im prestali odsúhlasovať dovolenky. Výsledok je, že idú na PN a absentujú dlhšie, prídu o bonusy za dochádzku a ešte sú naštvaní na zamestnávateľa. Pritom vodiči sú pre DPB kľúčoví zamestnanci, bez nich nebude DPB existovať.
Nelojálny a naštvaný kľúčový zamestnanec je vyzitka nekompetentného riadenia vedenia firmy.
Jediné racionálne riešenie, ktoré môže fungovať je:
1. Zvýšiť dostatočne základné platy.
2. Zlepšiť nábor vodičov a zverejňovať pravdivé informácie.
3. Do doby získania dostatku pracovníkov obmedziť prepravné výkony.
prakticky ak by dostatocne dvihol odmenovanie vykonnych pracovnikov a nehladal kazdu blbost ako im nieco nepriznat alebo strhnut (tym ale zas nechcem povedat ze sa ma vysrat na akukolvek disciplinu a nechat to dojst do stavu arrivy regionalke ), tak za ten rok by mohol mat tych ludi relativne dost na to aby ich az tak nedral a vedeli to vydrzat aj dlhsie ako rok....
skor je potom este otazka kapacity kurzov/vycvikov/zacvikov, kedze aj na to su potrebni ludia....
DPB to jednoduchšie teoreticky, ale prakticky pri dnešnej demografii a náročnosti vstupných kritérií v kombinácii s rozpisom práce nemajú šancu. Aj ľudia, čo tam prídu, splnia kritéria a začnú robiť, tak následne odchádzajú, pretože kvôli chýbajúcim ľudom ich zoderú za rok.
Chcel by som byť Jozefom Drahovským. Ako sa tento človek prepracoval z grafomanského diletanta na uznávaného dopravného analytika mi bude do smrti záhadou.
Ja nechápem, prečo mesto tie zmeny od začiatku neprezentuje len ako snahu o upokojenie premávky, čo je v blízkosti škôl správne, ale namiesto toho to prezentovali ako miesto na oddych, čo sa o tých miestach (minimálne v súčasnom prevedení) nedá povedať...
Ike