Kedysi ich vyrábal Neoplan ako letiskové autobusy (apron bus), napríklad tento: http://www.auwaerter-neoplan-fotoarchiv.de/detail.php?id=361
Typy N4099, N922,... mali kabínu vodiča na oboch koncoch ale neboli symetrické. Link vyššie ukazuje čelo autobusu na ktorom sú dvede, kabína vodiča je na ľavo od dverí pri pohľade zvnútra (vpravo od dverí na fotke, je tam vidieť volant). Druhý koniev mal čelo bez dverí. Vodič viedol autobus cestou k terminálu z kabíny, kde boli dvere a tak prišiel k dverám terminálu, aby cestujúci nastúpili prakticky priamo. Prešiel na opačný koniec (bez dverí) a išiel smerom k letadlu, kde cestujúci vystúpili bočnými dverami a vyšli schodíkmi do lietadla. Potom prešiel na koniec s dverami a vracal sa k terminálu.
Neskôr sa ukázalo, že je to zbytočné, cestujúci môžu nastúpiť a vystúpiť bočnými dverami a letiskové autobusy s dvoma kabínami sa prestali vyrábať. Som ale vo veku, že si ich pamätám aj z letiska vo Viedni.
Dokonca aj "lunárne moduly" na letiskách v USA (napr. Dulles - Washington DC) sa prestali používať ako obojsmerné. Od terminálu vycúvajú, potom pokračujú vpred a k druhému terminálu sa znova "pricucnú" dverami - vodič ostáva stále na jednom konci. Ale to nie sú celkom autobusy, skôr by som to nazval nezmyslom: https://www.atlasobscura.com/places/dulles-airport-mobile-lounges
ale predsa len na tomto obrázku je obojsmerný - jedna kabína uprostred dvojice dverí je na strane fotografa, druhý koniec s kabínou a dverami je pricucnutý k terminálu v pozadí: https://img.atlasobscura.com/aWiFjs_zenXqnsL5yNhwECHflZVw5FIZevcdAwp_mjk/rt:fit/h:400/q:81/sm:1/scp:1/ar:1/aHR0cHM6Ly9hdGxh/cy1kZXYuczMuYW1h/em9uYXdzLmNvbS91/cGxvYWRzL3BsYWNl/X2ltYWdlcy83ZTVh/ZmVjNi1hNDllLTRj/ZWMtYWY3OS03NTRl/MTBiNDZkM2Y0YjIy/NTI2MjQ1NWE3NTcw/OTFfUFhMXzIwMjMw/MTAyXzEzNDUyMDkw/My5qcGc.webp
Mne to pripomína Cobus DES Passeur - premáva ako kyvadlo medzi pevninou a Mont Saint Michel. Danúšikovia ho obdivujú pre jeho obojsmernosť, čo je u autobusov zriedkavé. Spomenul som si naň keď som videl drevené bočnice a plechový predok.
V Bratislave by sa to uživilo ako kyvadlo od električky k horárni na Peknej ceste (linka 154), na Kamzík (144), na Briežky (151) a prípadne na iné miesta, kde je problém s obratiskom. Ale z finančného hľadiska by to bola zrejme frajerina. Cobus ich bežne nevyrába, takže cena je vysoká.
Niekto to strhne alebo odpadne a pôjde chodec na svoju zelenú a prejde ho električka. Určite skôr upraviť križovatku a uvedené semafory vyradiť z prevádzky a v ideálnom prípade tam pripraviť aj preferenciu pre električky do obnovenia premávky cez uzavretú ulicu.
heh, je mi jasne ze firmu si mozem nazvat viac-menej hociako, ale vitaz tendra na opravu mosta/zvaranie s menom sportovy klub.... by som podla mena ocakaval ze sa to venuje niecomu inemu.....
PS: vcelku by ma zaujimalo (aj ked je mi jasne ze tu je to len splech do vetra) ze z akeho dovodu su stale spustene semtamfory na krizovatke puchovskaXpri vinohradoch pre elektricku ? priecestie je uz par tyzdnov uzatvorene, to tam nevedeli hodit na to aspon cierny pytel nech tam elektricky zbytocne nestoja ? (celu krizovatku asi vypnut nechcu kvoli lidlu aj ked tiez zbytocne blokuje hlavnu kvoli volnu do uzavretej vetvy krizovatky)
a pokial to bude trvat tak ako o kusok vedla kde sa od konca decembra poriadne nicim nepohlo (a predtym sa tam matlali dalsie 2 mesiace) tak mohol DPB aspon usetrit nemaly objem trakcnej energie a opotrebenie vozidiel skrz zbytocne zastavovanie na uzavretej casti krizovatky.....
Vie si ten pán starosta predstaviť, aký dlhý by ten odbočovací pruh od Ostredkov musel byť, aby absorboval všetku frekvenciu od Ostredkov k Ikeje za päť, niekedy aj desať minút?
To je riešenie len aby to vyzeralo, že sa niečo spravilo.
3pa3ck3