Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: galiyosha #26136:
Knižku vydal DPMP, a.s. a volá sa 50 let trolejbusů v Pardubicích. Správu má bigmac, mne bohužiaľ žiadna kópia neostala.
Reply on: S499.1023 #26128:
Uha, tak tu knizku by som si aj zakupil, ale mat pocit, ze je to uz asi nemozne. Kazdopadne by som si ju velmi rad pozical. Mozes postnut presny nazov, vydavatela a rok vydania, ak to mas niekde po ruke? By som sa siel pozriet, ci to nahodou v CVTI nemaju. A tu spravu o stave vedenia by som si velmi rad precital tiez, ak by sa dalo.
Reply on: Andy #26134:
Si prvý ? . Zatiaľ Ti može bigmac požičať veľa výživnú správu ing. Podovína o stave bratislavského trolejového vedenia z r. 1990 alebo 1991. Veľmi hodnotné!
Reply on: S499.1023 #26128:
Zaraďujem sa do fronty čakateľov na knižku. 🙂
Reply on: aNTI #26132:
Jasné, ja som to samozrejme myslel viac-menej ako srandu, ktorá však reálna je. 🙂
Reply on: Andy #26122:
jasne andy, si to predstav v praxi s niektorimi vodicmi tbusov... a este si predstav ako velke prerusenie by si musel spravit, myslim ze aspon desat dvadsat metrov, lebo keby si tam nechal na otocke a nahodou by tie super strhovaky zlyhaly tak ti to do***e co sa da, okrem toho ak jeden vodic zlyha moze to tam pekne zablokovat takze by si tam musel mat pohotovostnu liazku. nemyslim si ze je to nerealne ale myslim ze je to skorej na pouzitie v mimoriadnej vyluke ako v planovanej.
oprava:"...dispečing.."
Re#26094(si) Určite si po tom telefonáte na dislečing ejakuloval. I
Reply on: S499.1023 #26125:

Okrem toho kriza na tej vyhybke, ktora je akoze tahova, chyba jedno tahove lano a celou vyhybkou to pomaly kruti a krci... Je to hanba. ?
Reply on: galiyosha #26126:
Ja to nebudem cvakať ani na net, pretože by z toho vznikol príspevok ako krava. Buď Ti požičiam knihu od ing. Podivína, kde je to popísané alebo si budeš musieť počkať na článok o trakčnom vedení, ktorý chcem d3kovi poskytnúť niekedy v októbri.
Sekcie na podvesnom systéme sú riešené z pertinaxu, ktorý nahradzuje kusy tých trubiek, takže to na prvý pohľad vyzerá ako že tam nič nie je.
Inak, ak by to dakoho zaujimalo, tak dnesna skladba vozov pod Hradom Devin bola takato:

28: 3501
29: 4404, 4849

Ferro, tu je ta 78 co robi NV/501 (cez prazdniny je to 78/14., cez sk. rok je to 78/17.) z Holicskej:
4:40, 6:55, ---, 16:25, 18:50 a 21:05 ☺
Reply on: S499.1023 #26125:
Moja tradicne chaba predstavivost to nedokaze poriadne spracovat, preto by som ta poprosil o dodatocne dovysvetlenie: Preco by sa tam vyhybka hodila viac nainstalovat podvesne nez tahovo? Ake su rozdiely v nutnosti pripravy lokality pre instalaciu vyhybky podvesne a tahovo? Jednoducho neviem vlastnou uvahou prist na dovod, preco by sa tam tahova vyhybka nemohla dat tesne pred vylukou, ked podvesna ano. Jedine, co ma napada, je to, ze obluk by tam mohol visiet prichystany ukotveny na stlpe, a pred vylukou by sa nan a na stavajuce priebezne vedenie zavesili trubky a dala sa medzi to vyhybka. Po skonceni vyluky by sa to cele len zvesilo... Ale mozno trepem uplne sprostosti a predstavujem si to ako Hurvinek valku... O co by to bolo zlozitejsie s tahovou vyhybkou? O to, ze by sa muselo kompletne zrusit to ukotvenie odbocky na stlpe?

A este jedna otazka: Ako su v pripade podvesneho systemu riesenie sekcie pri vyhybkach? Lebo na tahovych vidno normalne sekcne izolatory, na podvesnom som nic take nebol schopny rozoznat.

Vopred vdaka. (Nemusis to cvakat do mobilu, pockam si, kym prides na net.)
Andy:To je práve nevýhoda ťahového systému,že vyhýbky sa nedajú dať až tesne pred výlukou.To odbočné vedenie nie je totiž priebežné a vykotvené do stĺpa ale končí vo vyhýbke.Toto je typické miesto na aplikáciu podvesného systému.Lenže keď Pertinax povedal že podvesný systém nechce tak ho nikto nedokáže poslať tam kam patrí.A zaregistroval som zase jeho ďalšie veľdielo-vynašiel samonosné vedenie.Na zjazdovej výhybke na Mlyn.Nivách (od Karadžičovej a od Dunajskej) opäť visí kríž vo vzduchu.
Reply on: galiyosha #26123:
Tak nejak sa vraj chodilo raz dole Pražskou, keď bolo niečo s vedením.. 🙂
Reply on: Andy #26122:
Akurat som bol v Brne, a popri mori rozkopavok bola jedna aj v Slapaniciach na poslednej krizovatke pred otockou. Umiestnenie bolo take nestastne, ze zberace by troflu na pravu stopu jednoducho nedociahli. Vodic teda na zastavke pred rozkopavkou vysiel z kabiny, stiahol zberace a az po otocku dosiel na zotrvacnost (nastastie je dany usek vyrazne z kopca).

Samozrejme, to je ina situacia, nez na Dolnych honoch. Ale trolejbusy az po Kazansku chodit nemozu, lebo nikdy sa to tak nerobilo a milion inych dovodov (ze, si 😉 ).

Inak v Brne som bol sokovany tym, ze miestne trakcne vedenie je este odpornejsie nez to bratislavske. Na nieco take som pripraveny nebol. A tie pritlaky... pozorovat trofel, ako pri prechode oblukom z pevnych svoriek vytlaca cele okolite vedenie smerom nahor, je skutocne zvlastny pocit.
Reply on: S499.1023 #26119:
Tatra by možno ani nebola treba, však keď máme nové strhováky, stačilo by, keby sa každý trolejbus rozbehol na 30 km/h, niekde by vedenie bolo prerušené, zberače by strhlo, trolejbus sa pomaly otočil za prítomnosti dispečera, ktorý by dával pozor, či nejde nejaké auto. Potom by už len nahodil zberače a môže ísť naspäť do mesta. 🙂
Reply on: S499.1023 #26119:
Výhybky sú tam kvôli už dva roky plánovanej výluke kvôli rekonštrukcii Mierovej ulice, aby 208 mohla chodiť potom po Gagarinke. Jediný problém je, že tie výhybky tam dali už keď postavili obchádzkovú trať pred vyše rokom, čo mali spraviť až tesne pred tou výlukou Mierovej, ktorá možno ani nikdy nebude...
bola počas výluky skrátená po námestie Envera Hodžu?.Lenže to by chcelo zapojiť mozog a nie len zvaľovať chaos a bordel na nedostatok peňazí...
Pre DPB by bol akiste obrovský problém nahrať do palubákov výlukové CP,keď to vedia rok dopredu,že bude výluka.A ing.Kajdi tiež mohol v programe "Paintbrush" nakresliť opäť nejakú podobne úžasnú schému ako pri výluke Jesenského,aby substrát vedel,že nemusí behať cez cestu ale môže nastúpiť na strane cintorína.Pár ďalších poznámok-tie vyhýbky sú tam absolútne zbytočné keďže sa neprestavujú.Tam stačilo spraviť tie oblúky a počas výluky tam dať trubkové oblúky.Lenže to by opravári parovodov museli vedieť,načo a ako sa používajú podvesné armatúry.A ďalej-nikto nech mi nehovorí,že sa nedala spraviť provizórna otočka na konci Kazanskej.Ak by stĺpy neuniesli vedenie,tak to tam mohli preťahovať Tatra a traktor.A prestávky mohli byť aj inde.Napr.201 na stanici mohla mať striedačov a 202 mohla chodiť až na Lovinského,zatiaľ čo 203 by
Reply on: MaVal #26033:
Vôbec by ma neprekvapilo, keby DPB zaviedol platnosť štvrťročnej električenky 90 dní a nie 3 mesiace... To by bol biznis! Veď treba byť spravodlivý...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.