Ja to nebudem cvakať ani na net, pretože by z toho vznikol príspevok ako krava. Buď Ti požičiam knihu od ing. Podivína, kde je to popísané alebo si budeš musieť počkať na článok o trakčnom vedení, ktorý chcem d3kovi poskytnúť niekedy v októbri.
Sekcie na podvesnom systéme sú riešené z pertinaxu, ktorý nahradzuje kusy tých trubiek, takže to na prvý pohľad vyzerá ako že tam nič nie je.
Moja tradicne chaba predstavivost to nedokaze poriadne spracovat, preto by som ta poprosil o dodatocne dovysvetlenie: Preco by sa tam vyhybka hodila viac nainstalovat podvesne nez tahovo? Ake su rozdiely v nutnosti pripravy lokality pre instalaciu vyhybky podvesne a tahovo? Jednoducho neviem vlastnou uvahou prist na dovod, preco by sa tam tahova vyhybka nemohla dat tesne pred vylukou, ked podvesna ano. Jedine, co ma napada, je to, ze obluk by tam mohol visiet prichystany ukotveny na stlpe, a pred vylukou by sa nan a na stavajuce priebezne vedenie zavesili trubky a dala sa medzi to vyhybka. Po skonceni vyluky by sa to cele len zvesilo... Ale mozno trepem uplne sprostosti a predstavujem si to ako Hurvinek valku... O co by to bolo zlozitejsie s tahovou vyhybkou? O to, ze by sa muselo kompletne zrusit to ukotvenie odbocky na stlpe?
A este jedna otazka: Ako su v pripade podvesneho systemu riesenie sekcie pri vyhybkach? Lebo na tahovych vidno normalne sekcne izolatory, na podvesnom som nic take nebol schopny rozoznat.
Vopred vdaka. (Nemusis to cvakat do mobilu, pockam si, kym prides na net.)
Andy:To je práve nevýhoda ťahového systému,že vyhýbky sa nedajú dať až tesne pred výlukou.To odbočné vedenie nie je totiž priebežné a vykotvené do stĺpa ale končí vo vyhýbke.Toto je typické miesto na aplikáciu podvesného systému.Lenže keď Pertinax povedal že podvesný systém nechce tak ho nikto nedokáže poslať tam kam patrí.A zaregistroval som zase jeho ďalšie veľdielo-vynašiel samonosné vedenie.Na zjazdovej výhybke na Mlyn.Nivách (od Karadžičovej a od Dunajskej) opäť visí kríž vo vzduchu.
Akurat som bol v Brne, a popri mori rozkopavok bola jedna aj v Slapaniciach na poslednej krizovatke pred otockou. Umiestnenie bolo take nestastne, ze zberace by troflu na pravu stopu jednoducho nedociahli. Vodic teda na zastavke pred rozkopavkou vysiel z kabiny, stiahol zberace a az po otocku dosiel na zotrvacnost (nastastie je dany usek vyrazne z kopca).
Samozrejme, to je ina situacia, nez na Dolnych honoch. Ale trolejbusy az po Kazansku chodit nemozu, lebo nikdy sa to tak nerobilo a milion inych dovodov (ze, si ).
Inak v Brne som bol sokovany tym, ze miestne trakcne vedenie je este odpornejsie nez to bratislavske. Na nieco take som pripraveny nebol. A tie pritlaky... pozorovat trofel, ako pri prechode oblukom z pevnych svoriek vytlaca cele okolite vedenie smerom nahor, je skutocne zvlastny pocit.
Tatra by možno ani nebola treba, však keď máme nové strhováky, stačilo by, keby sa každý trolejbus rozbehol na 30 km/h, niekde by vedenie bolo prerušené, zberače by strhlo, trolejbus sa pomaly otočil za prítomnosti dispečera, ktorý by dával pozor, či nejde nejaké auto. Potom by už len nahodil zberače a môže ísť naspäť do mesta.
Výhybky sú tam kvôli už dva roky plánovanej výluke kvôli rekonštrukcii Mierovej ulice, aby 208 mohla chodiť potom po Gagarinke. Jediný problém je, že tie výhybky tam dali už keď postavili obchádzkovú trať pred vyše rokom, čo mali spraviť až tesne pred tou výlukou Mierovej, ktorá možno ani nikdy nebude...
Pre DPB by bol akiste obrovský problém nahrať do palubákov výlukové CP,keď to vedia rok dopredu,že bude výluka.A ing.Kajdi tiež mohol v programe "Paintbrush" nakresliť opäť nejakú podobne úžasnú schému ako pri výluke Jesenského,aby substrát vedel,že nemusí behať cez cestu ale môže nastúpiť na strane cintorína.Pár ďalších poznámok-tie vyhýbky sú tam absolútne zbytočné keďže sa neprestavujú.Tam stačilo spraviť tie oblúky a počas výluky tam dať trubkové oblúky.Lenže to by opravári parovodov museli vedieť,načo a ako sa používajú podvesné armatúry.A ďalej-nikto nech mi nehovorí,že sa nedala spraviť provizórna otočka na konci Kazanskej.Ak by stĺpy neuniesli vedenie,tak to tam mohli preťahovať Tatra a traktor.A prestávky mohli byť aj inde.Napr.201 na stanici mohla mať striedačov a 202 mohla chodiť až na Lovinského,zatiaľ čo 203 by
To by me zajimalo, co to bylo vcera - v sobotu - za hovado na lince 208, cislo 6292. Mel odjezd z Kollarova namesti 17:50 a uz v 18:00 byl na Strojnicke. Tento clovek NEJEL predepsanou rychlosti ani nahodou a na zastavkach zaviral vystupujicim cestujicim 2 cm za zadkem. Muzete mu nekdo vyridit, ze jeste ho tak jednou uvidim, nahlasim ho operacnimu - vlastne na dispecink. ?
galiyosha
A este jedna otazka: Ako su v pripade podvesneho systemu riesenie sekcie pri vyhybkach? Lebo na tahovych vidno normalne sekcne izolatory, na podvesnom som nic take nebol schopny rozoznat.
Vopred vdaka. (Nemusis to cvakat do mobilu, pockam si, kym prides na net.)